Hva skjer med SAS og setevalg på automat?

Mjolnir

ScanFlyer Gold
Hva skjer med SAS og setevalg på automat?

Nå sjekker jeg som regel inn og velger sete når det åpner 22 timer før avgang, men må jo innom automaten for å hente bagasjetags. Syns det virker veldig tilfeldig om man får mulighet til å endre sete på automaten eller ikke. Noen ganger kan jeg endre sete hvis jeg ønsker det, andre ganger mangler det alternativet. Ved avgang fra TRD på fredag var f.eks. alternativet til stede, mens det var fraværende ved returen fra SVG. Hva er det som er opplegget her?

Re: Hva skjer med SAS og setevalg på automat?

For egen del kan jeg nevne at jeg såvidt jeg kan huske alltid har hatt muligheten til å velge "nytt" sete på automaten... bortsett fra idag! (søndag).
Jeg reiste motsatt retning av deg... ZV-VA på fredag, og VA-ZV i dag søndag.

Jeg prøvde i tillegg å få endret sete i innsjekkinga, men det var angivelig "låst".. noe grunnet et flybytte..

Kan det være muligheten ikke dukker opp dersom alle andre seter er tatt/blokkert?

Nå bruker jeg aldri automat selv, men jeg har hatt store problemer med å velge sete på Internett etter omleggingen av systemer.

Setevalg ved bestilling ender som oftest opp med feilmelding, og det er bingo om jeg får lov å velge sete ved innsjekk. Mulig at det er samme problemet over hele fjølen?

Kan det være muligheten ikke dukker opp dersom alle andre seter er tatt/blokkert?
Tidligere var det hvertfall slik at jeg ikke fikk opp setevalg hvis det var tett opptil avgang og flyet var fullbooket (og vel så det). Spurte ved en anledning jeg ønsket å bytte, og svaret var da at det ikke var noe å bytte til.

Back