Hva skjedde med Norwegian på Moss Rygge?

Hva skjedde med Norwegian på Moss Rygge?

Kanskje jeg hoppet over et thread og jeg fikk ikke informasjonen. Man, hva skjedde at Norwegian ikke fly fra/til Rygge lenger? Og siden da sluttet de å fly dit?

Re: Hva skjedde med Norwegian på Moss Rygge?

http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88663

Først forsvant basen (tidlig vår 2011 tror jeg?) og så trakk de seg helt ut senere, siste fly gikk vel rett over nyttår. DAT har overtatt innenriksrutene og flyr til SVG, BGO og TRD. Ellers har vel RYR 5 basefly på Rygge nå, så Norwegians bortgang er ingen krise.

Re: Hva skjedde med Norwegian på Moss Rygge?

Veldig kort fortalt var det vel en kombinasjon av dårlig belegg på flere av rutene, pluss at de mente seg å være urettferdig behandlet i forhold til Ryanair (flyplassavgifter blant annet - om dette egentlig hadde noen innvirkning på avgjørelsen om å legge ned trafikken på Rygge vet jeg ikke), samt at Rygges nærhet til Oslo vel gjorde at man fikk en delvis konkurranse med seg selv (Norwegians ruter til de samme destinasjonene fra OSL og RYG og motsatt stjal passasjerer fra hverandre), noe som ikke var spesielt heldig. Spesielt på innenriks ble vel Norwegians utstyr litt for stort.

Så må noen gjerne korrigere meg hvis denne kortversjonen er feil!

Back