Hva gjøres når uventet kraftig/farlig turbulense oppstår?
Hva gjør piloter når uventet kraftig ( servere/extreme) turbulense oppstår under cruise i feks 35000 fot ? ( eller generelt)
For og ikke skade fly/pax kan de gå raskt opp/ned i høyde uten og snakke med atc.
Samt hva skjer med flyet om du plutselig får medvind på 50 til 100 knop ......blir ikke dette en kraftig overspeed da ?
Og hva turbulence forecast brukes Norwegian eller SAS før de planlegger turer ? ( fint om du/dere legg ved lik )
Hva gjør piloter når uventet kraftig ( servere/extreme) turbulense oppstår under cruise i feks 35000 fot ? ( eller generelt)
For og ikke skade fly/pax kan de gå raskt opp/ned i høyde uten og snakke med atc.
Samt hva skjer med flyet om du plutselig får medvind på 50 til 100 knop ......blir ikke dette en kraftig overspeed da ?
Og hva turbulence forecast brukes Norwegian eller SAS før de planlegger turer ? ( fint om du/dere legg ved lik )