Hva er på din "bucket list"?

Peppep

ScanFlyer Gold
Hva er på din "bucket list"?

Søkte uten å finne en slik tråd fra før, og håper flere synes det kan være morsomt å drømme seg litt bort i fellesskap. Hvis du er blant de som synes det er for mye mas om bonus, premiumkabiner osv er dette sannsynligvis ikke tråden for deg. ;)

Hva er på din "bucket list"? Tenker først og fremst da på selskap, klasser, ruter og annet med selve reisen, ikke destinasjoner - men "alt" er lov. Ta gjerne med noen ord om det er realistisk, og hvordan du har planer om å få gjennomført det.

Her kommer min, i tilfeldig rekkefølge:
  • Første klasse.
  • Thai First, med bakkeservicen i BKK.
  • Cathay Pacific First. Relativt enkelt med OW-poeng.
  • Asiana First Suite. Relativt enkelt med *A-poeng. Har reist med OZ F, men ikke det nye produktet.
  • Singapore Suite. Utrolig vanskelig. Kanskje hvis de begynner å slippe bonusseter til partnere om noen år.
  • Emirates A380 i F - dusj i luften. Utrolig ulogisk at det skal være så stort, men "gimmicken" fungerer på meg. :p
  • SIN-EWR/LAX med A345. Rekker ikke denne, dessverre.
  • Lufthansa First med FCT. Vanskelig, men ikke umulig å få til med *A-poeng.
  • Reise med privatfly.
  • Helikopter over Manhattan.
  • Sitte på i et jagerfly.
  • Klappsete ombord i en widebody under takeoff eller landing.
  • Air New Zealand - vet ikke helt hvorfor, men har hatt lyst til å reise med dem i flere år.
  • 747 og A380.
  • Hoppe ut av et fly (forhåpentligvis med fallskjerm ;)).

Andre som ikke er helt på " få med meg"-listen, men som likevel er på ønskelisten: Oman Air og Etihad i C eller F, BA F, QF F, LX F.

Re: Hva er på din "bucket list"?

Dette er tråden for meg :D som student er det lettere å drømme enn å kjøpe :cry:

Skal vi seeeee:
  • Emirates F
  • Lufthansa F
  • BA F (ny, 747 - ikke a380)
  • En flight med Netjets (eller lignende) for å få Businessjet-følelsen
  • Gulfstream G650 (mens jeg hører på "Like a G6")
  • Klappsete
  • QF7 (Sydney-Dallas) F. Har innsett at SQ21 begynner å bli umulig...
  • Besøke Bora-Bora
  • Lande med helikoper på toppen av en bygning i Manhattan
  • Fly i Pilatus PC-12
  • PPL

Aner ikke hvordan jeg skal få gjort dette, men regner med at det må til en del dineros. Dvs studier først! :colgate::colgate::colgate:

Drømmeliste:
  • Eie PC-12
  • Eie Bombardier Global 8000
  • Virgin Galactic til månen (når de begynner å fly dit)
  • Besøke alle land/stater/områder i verden. Sikkert mulig, men aner ikke hvor jeg skal hente tiden fra...
  • Utføre statskupp i Tajikistan og bruke hele statsbudsjettet på fly :stir

Har dessverre ikke fått realisert noen, men er tross alt bare 17 enda!

Oi. Spennende tema.

Synes det er litt vanskelig å skrive en liste. For på en måte har man jo lyst å gjøre "alt". Men det går dessverre ikke med mindre man plutselig arver Donald Trump. Men jeg har nå skriblet ned noen drømmer alikevel. Og ser man etter så er jo noen av de kanskje ikke så uoppnåelige som man skulle tro.

Reise på Norge Rundt billetten til Widerøe. Oppnås nå i sommer.
Reise til eller fra alle flyplasser i Norge med faste ruter. Tar et gedigent jafs nå i sommer. Men får ikke med meg alle. I tillegg må man vel innfinne seg med å skulle fly litt Ryanair hvis man vil logge RYG.
Oppnå sølv og gull status i Eurobonus. Sølv burde være oppnåelig i løpet av året dersom jeg legger litt penger inn i det. Og f.eks velger å fly SK til London i oktober istedet for BA.

Men jeg er veldig glad i BA også. Håper å få flydd mer av de også. Gjerne litt nedover Europa eller litt lengre til og med. Ellers de "obligatoriske" i stikkordsform:

Reise på business klasse.
Reise på første klasse.
Reise jorden rundt.

Flytyper: 757, 767, 777-300ER, 787.
Airbus: A318, 330, 350.
Dash 8-Q400, Dash 8-200 (Oppnås nå i sommer Q400 er bankers. Q200 er vel rimelig sikker den og).
I tillegg til andre mer eksotiske flytyper som AVRO RJ, ATR 42/72 osv.

Har egentlig bare en ting som jeg har sykt lyst til å gjøre, det er privatjet HAU - DXB t/r når vi tar den årlige desemberturen. Da hadde nok også første triprapport kommet fra meg :)

Krysser jo av mye på ønskelisten hvert eneste år så jeg må sette listen vel høyt her, la oss kalle det "strekkmål":

• Klare presse Påskeøya inn i en helgetur
  • Fly til sydpolen
  • Kvalifisere for det nye nivået på Eurobonus i løpet av året
  • Få tak i et "unlimited airline pass... for life"
  • Finne opp et nytt fremdriftsystem for fly
  • Designe mitt private fly
  • Boblebad med glassbunn på fly (antagelig avhengig av punktet over)

Klare presse Påskeøya inn i en helgetur
Hvorfor vil du deg selv så vondt? Den raskeste ruten jeg klarer å finne, uavhengig av pris og total reiselengde, er 53 timer. Det må da være for ekstremt, selv for deg? Med mindre du finner opp det nye fremdriftssystemet først, selvfølgelig. ;)

Hvorfor vil du deg selv så vondt? Den raskeste ruten jeg klarer å finne, uavhengig av pris og total reiselengde, er 53 timer. Det må da være for ekstremt, selv for deg? Med mindre du finner opp det nye fremdriftssystemet først, selvfølgelig. ;)
Har prøvd booke i flere år, men finner bare dårlige connections. Når jeg klarte Machu Picchu uten å bruke noen fridager burde jeg også klare det samme for Påskeøya.

Har prøvd booke i flere år, men finner bare dårlige connections. Når jeg klarte Machu Picchu uten å bruke noen fridager burde jeg også klare det samme for Påskeøya.
Den raskeste ruten jeg fant, var kun med connections på 1-3 timer. Husk på at bare den siste flighten fra Santiago til Påskeøyen er 5-6 timer hver vei. Machu Picchu virker vesentlig enklere, med reisetid på ca 15 timer hver fra OSL til LIM + en drøy time til Cusco.

Dette er tråden for meg :D som student er det lettere å drømme enn å kjøpe :cry:

Skal vi seeeee:
  • Emirates F
  • Lufthansa F
  • Klappsete
  • Besøke Bora-Bora
  • Fly i Pilatus PC-12
  • PPL

Aner ikke hvordan jeg skal få gjort dette, men regner med at det må til en del dineros. Dvs studier først! :colgate::colgate::colgate:

Drømmeliste:
  • Eie PC-12
  • Besøke alle land/stater/områder i verden. Sikkert mulig, men aner ikke hvor jeg skal hente tiden fra...

Hvorfor Tjaikstan? Da hadde du ikke fått mye fly.... Så kuppet ditt hadde vært mislykket. Prøv heller Turkmenistan da hadde du nokk fått noe mere fetere :P :D

Skal vi seeeee:
  • Emirates F
  • Lufthansa F
  • Klappsete
  • Besøke Bora-Bora
  • Fly i Pilatus PC-12
  • PPL

Drømmeliste:
  • Eie PC-12

QF7 har ikke F, kun business

Den raskeste ruten jeg fant, var kun med connections på 1-3 timer. Husk på at bare den siste flighten fra Santiago til Påskeøyen er 5-6 timer hver vei. Machu Picchu virker vesentlig enklere, med reisetid på ca 15 timer hver fra OSL til LIM + en drøy time til Cusco.
Takk, men returen er verst hvor jeg må fly over 3 døgn. Og vil helst ikke ha mellomlanding i USA.

Prisene ligger vanligvis også for høyt. Synes over 20k er for mye for fly for en helgetur.

Her er min liste:

TING JEG HAR GJENNOMFØRT:
Besøke Svalbard
Besøke USA
Besøke Nordkapp
Fløyet B747
Besøke alle Norges fylker
Reise med Hurtigruten (Kirkenes - Bergen)

TING JEG DRØMMER OM MEN IKKE ER GJENNOMFØRT:
Fly A380
Klappsete
Baksete på jetjager
Norge Rundt biletten
Jorden rundt
Reise til Alaska
Se en VM finale i fotball
Reise innom alle norges trafikkflyplasser
Besøke alle norges kommuner

Last edited:

Den ultimate tingen på min liste er å få meg to uker på Bora Bora, med den lille detaljen at jeg har kommet meg dit uten fly, og parkert min egen Jeanneau 57 utenfor. ;)

-A

Den ultimate tingen på min liste er å få meg to uker på Bora Bora, med den lille detaljen at jeg har kommet meg dit uten fly, og parkert min egen Jeanneau 57 utenfor. ;)
Flere på forumet har vært der og jeg regner med at alle kan anbefale en tur dit. Det er imidlertid en stor opplevelse å fly opp til øyene. Man vil ikke se ringene av koraller rundt øyene i områder om man kommer med båt.
IMG_5215.JPG

Last edited:

Det sa jeg ogsaa ;) Er booket paa den flighten i biz 3. november i aar ;)
Så mange timer i biz og ikke F?? Lykke til... :colgate::colgate:

Er vel snakk om at Turkish skal åpne Istanbull - Sydney nonstop og at dette da blir verdens lengste. I og med Singapore - NYC ikke lenger går.

Denne blir først nonstop når TK tre år etter lansering.

Back