• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

hva er forskjellen på S og B bookingklasse hos SAS?

VirreVapp

ScanFlyer Silver
hva er forskjellen på S og B bookingklasse hos SAS?

Endret en flytur nå vi en app, kom ikke opp noe valg om klasse/pris, kun et klokkeslett og flightnr. Ser i ettertid at det ble endret fra B til S klasse.. er det noe forskjell her??

Re: hva er forskjellen på S og B bookingklasse?

B er vel billigste Econ Extra (om det er SAS du snakker om), S er hakket over i pris, og Y er dyreste variant. Min erfaring er vel at eneste forskjellen er pris, så dette dreier seg vel bare om inntektsstyring (man allokerer så mange seter i B, så mange i S og så mange i Y osv.)... :)

B krever at man er borte natt til søndag på langruter, den kan ikke kanselleres etter utreise, den krever gebyr ved kansellering før utreise osv.
B regnes som Eco Extra Full Flex, S regnes som Eco Extra Semi Flex.
På korte ruter er det litt andre regler.

Du kan prøve ITA Matrix og søke på en strekning med routing code "sk+ /f bc=s" og "sk+ /f bc=y" på hjemreisen. Klikk på prisen og sjekk fare rules for hver strekning, det er mulig at s og y skiller seg noe fra hverandre her.

Edit: Det Dag Viking sier stemmer sikkert hvis du prøver dette.

takk for svarene, har fått klarhet i det og den nye returen "crashet" i SAS sine systemer. bare feilkoder, ingen setevalg mulig, error messages all over..

Iflg en svensk SAS dame jeg hadde på tråden,"det E det bara så..det e not fel".. Ingen internett sjekk-inn mulig.. Så jeg får vel svarteper og midtsete her :-( på vei hjem. Siden ombookingen min traff SAS systemene vel hardt...

Back