hva er forskjellen på S og B bookingklasse hos SAS?

VirreVapp

ScanFlyer Silver
hva er forskjellen på S og B bookingklasse hos SAS?

Endret en flytur nå vi en app, kom ikke opp noe valg om klasse/pris, kun et klokkeslett og flightnr. Ser i ettertid at det ble endret fra B til S klasse.. er det noe forskjell her??

Re: hva er forskjellen på S og B bookingklasse?

B er vel billigste Econ Extra (om det er SAS du snakker om), S er hakket over i pris, og Y er dyreste variant. Min erfaring er vel at eneste forskjellen er pris, så dette dreier seg vel bare om inntektsstyring (man allokerer så mange seter i B, så mange i S og så mange i Y osv.)... :)

B krever at man er borte natt til søndag på langruter, den kan ikke kanselleres etter utreise, den krever gebyr ved kansellering før utreise osv.
B regnes som Eco Extra Full Flex, S regnes som Eco Extra Semi Flex.
På korte ruter er det litt andre regler.

Du kan prøve ITA Matrix og søke på en strekning med routing code "sk+ /f bc=s" og "sk+ /f bc=y" på hjemreisen. Klikk på prisen og sjekk fare rules for hver strekning, det er mulig at s og y skiller seg noe fra hverandre her.

Edit: Det Dag Viking sier stemmer sikkert hvis du prøver dette.

takk for svarene, har fått klarhet i det og den nye returen "crashet" i SAS sine systemer. bare feilkoder, ingen setevalg mulig, error messages all over..

Iflg en svensk SAS dame jeg hadde på tråden,"det E det bara så..det e not fel".. Ingen internett sjekk-inn mulig.. Så jeg får vel svarteper og midtsete her :-( på vei hjem. Siden ombookingen min traff SAS systemene vel hardt...

Back