• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hva er dette til?

ENGM 911

ScanFlyer Rusty
Medlem
Heisann, kort spørsmål: Hvorfor er vinduet slikt?
 

Attachments

  • IMG_1122.jpg
    IMG_1122.jpg
    59.2 KB · Views: 461
DE- og/eller ANTI-Ising. En liten utvalgt del av ruta er dekket av denne saken slik at, dersom man har kommet ut for skikkelig stygge isingsforhold, så kan man likevel se ut av ruta nok til å lande saken. Har selv vært utfor igjenist rute etter å ha passert styggvær med en Kingair. *finne bilde* - bildet ble tatt før det smeltet av seg selv i solsteiken. Hadde vi vært i norsk vær med norsk vinterklima hadde vel deicing-ustyret ombord vært nødvendig. Jeg tror det er på Piper Seneca at jeg har sett en liknende type device som vi ser på C208'en på bildet.

ising.jpg
 
Last edited:
Begge Senecaene til NAC hadde dette installert på begge sidene. Bedre enn ingenting :)
 
Hvordan er sikten ut vinduet under normale forhold med en slik ramme på vinduet? Blir det forstyrrende, eller ser man forbi det uten større problemer?
 
Hvordan er sikten ut vinduet under normale forhold med en slik ramme på vinduet? Blir det forstyrrende, eller ser man forbi det uten større problemer?

Det forstyrrer ikke sikten. Man fokuserer såpass langt frem uansett at det ikke virker generende.
 
Back
Top