SpotOn
ScanFlyer Silver
Tok turen over fjellet fra Oslo til Stavanger i dag med SK's 737-500 LN-BRO (Magnus Haraldsson). Hele veien fra rett bak framre dør og bakover mot framkant av vingen på venstre side så det ut som om det var gjennomført en omfattende reparasjon / "patching" av skroget. Er det noen som vet om denne maskinen har vært utsatt for en spesiell skade i sitt tidligere liv som har medført denne reparasjonen? Ble bare litt nysgjerrig når jeg så dette.
En annen ting i forhold til denne type "fixer": Må det tas noen spesielle forholdsregler i forhold til beregning av drivstoff-forbruk for fly som får denne type reparasjoner gjennomført, dvs. man innkalkulerer et høyere forbruk? Eller er effekten på drag og fuelburn ubetydelig?
Skjønner at det kan være vanskelig å svare på dette uten å ha faktisk sett hva jeg prøver å beskrive, men jeg fikk dessverre ikke tatt bilde i farten.
En annen ting i forhold til denne type "fixer": Må det tas noen spesielle forholdsregler i forhold til beregning av drivstoff-forbruk for fly som får denne type reparasjoner gjennomført, dvs. man innkalkulerer et høyere forbruk? Eller er effekten på drag og fuelburn ubetydelig?
Skjønner at det kan være vanskelig å svare på dette uten å ha faktisk sett hva jeg prøver å beskrive, men jeg fikk dessverre ikke tatt bilde i farten.
Last edited: