• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hunder over 8 kilo ombord, kun DY?

Polaris

Free Luigi
Sitter og leser litt morgenlektyre på Norske Redningshunders hjemmeside, og der fant jeg følgende:

http://www.norske-redningshunder.no/nyhetsarkiv/hund-med-paa-norwegian-sine-fly

Hvis du skal ut å fly med hund i tjenestesammenheng, kan du få med hunde gratis med Norwegian.

Regelverket for Norwegian gjelder for godkjente tjenestehunder, samt de som er under opplæring / utdanning. Hundene er normalt i lasterommet på flyet, men det er plass for en stk hund i kabin pr. flight, samt at hunden reiser gratis.

SAS gir ingen rabatter for redningshunder / hunder under opplæring.
Så store hunder (type schäfer) får faktisk komme inn i kabinen om de reserverer plass tidlig? Det må nå være "a first" i Norge, med unntak av førerhunder?

Også er det noe overraskende at Norwegian tilbyr støtte til Norske Redningshunder, men ikke SAS. Hadde eg isje trudd. Kan redningshunder også være med inn i kabinen hos SAS?

EDIT: Sorry, jeg tok visst feil jeg - alt som ikke innebærer ord som "kjøpe/økonomi/ruter/resultat" er visst småprat. Selv om vi fysisk er INNI et fly og snakker om regler som OMHANDLER fly og generelt sett snakker OM fly. Men vi småprater visst bare. Thanks :colgate:

Last edited:
Førerhunder + tjenestehunder for Forsvaret, Politiet og Røde Kors er velkommen i kabinen hos DY.

Er det samme regler som for hunder under 8 kilo - førstemann til mølla mellom politibikkja og allergikeren?

Sitter og leser litt morgenlektyre på Norske Redningshunders hjemmeside, og der fant jeg følgende:

Kan redningshunder også være med inn i kabinen hos SAS?

Ja, de får være med gratis hos SAS så de tar feil. Men jeg skjønner at de gjør det siden info om det har falt ut fra de norske SAS nettsidene. Jeg skal gi beskjed til SAS så de oppdaterer det.

Og det er førstemann til mølla som gjelder, den som bestiller først.

Back