"Høyt spill" - Boken om Norwegian
I følge Finansavisen/Hegnar Online vurderte Kjos å selge Norwegian dersom pilotene gikk til streik som følge av konflikten tidligere i år og selskapet mistet styringsretten. Easyjet, Lufthansa og Ryanair banket på døren ..
Kilde - http://www.hegnar.no/bors/article701517.ece
Forutsatt at dette stemmer, må det jo være en katastrofe for SAS at Lufthansa i det hele tatt vurderer å kjøpe Norwegian. Ville SAS da eventuelt blitt "presset" ut av Star Alliance?
I tillegg synes jeg det er rart at ikke Air Berlin ville vært interessert. Norwegian må jo passe de som hånd i hanske.
I følge Finansavisen/Hegnar Online vurderte Kjos å selge Norwegian dersom pilotene gikk til streik som følge av konflikten tidligere i år og selskapet mistet styringsretten. Easyjet, Lufthansa og Ryanair banket på døren ..
En fortvilet Bjørn Kjos var få dager unna å selge livsverket til utenlandske lavprisselskaper. Her er beilerne.
I dag kommer den uautoriserte dokumentaren «Høyt spill» i bokhandelen. Boken, som er skrevet av Finansavisen-journalist Jacob Trumpy, tar for seg Norwegians ferd mot himmelen med Bjørn Kjos bak spakene.
Ifølge Finansavisen var Kjos på et tidspunkt så fortvilet at han kun var dager unna å selge livsverket til utenlandske lavprisselskaper. Norwegian-sjefen fryktet nemlig han kunne miste kontrollen i selskapet.
– En ting var krystallklart for meg under hele denne prosessen. Vi ville aldri ha gitt slipp på styringsretten i selskapet. Den skal tilhøre ledelsen. Hadde det blitt streik og selskapet hadde mistet styringsretten, da hadde jeg ikke trodd på selskapet lenger. Da hadde jeg solgt, sier Kjos i boken.
Ifølge Finansavisen var det Ryanair, Easyjet og Lufthansa som sto frem som mulige beilere.
Kilde - http://www.hegnar.no/bors/article701517.ece
Forutsatt at dette stemmer, må det jo være en katastrofe for SAS at Lufthansa i det hele tatt vurderer å kjøpe Norwegian. Ville SAS da eventuelt blitt "presset" ut av Star Alliance?
I tillegg synes jeg det er rart at ikke Air Berlin ville vært interessert. Norwegian må jo passe de som hånd i hanske.
Last edited: