How to Practice Airplane Etiquette

Speedbird

ScanFlyer Gold
Nylig oppdaget jeg siden wikiHow, som jeg synes har en fin måte å legge frem enkle tips på et ryddig vis. :)

Ti-kaffen byr på muligheten til å se litt på nettet, og da kom jeg over denne:
http://www.wikihow.com/Practice-Airplane-Etiquette

Etter en rask gjennomlesning synes jeg denne dekker en del gode punkter, og burde kanskje vært linket til mens man bestiller flybilletter via nett? ;)

Anyway - en fin guide for de som er ny til flyging. :)

"Check behind you—is that person tall, or do they have a child on their lap? If so, consider keeping your seat upright out of consideration, especially if it's a short flight."

I have a dream...

Worst case scenario så får ikke personen forran lagt ned sete grunnet et par knær.

Etikette er en viktig del av reisen som behøver mer forkus. Selv har jeg rest på Business ved flere anledninger.

Den var ikke dum den. Eneste problemet er vel at de som virkelig trenger å lese den ikke gidder uansett.

Punkt Nr 6 imidlertid... In your dreams. De gangene jeg har ledig midtsete danser jeg "HABA HABA" inni meg, og kunne ikke drømt om å bytte det bort. Mulig det er egoistisk, men da måtte jeg blitt kommandert, evt båret skrikende bort.

Punktet med å sette bena mot bulk head er jeg nok en jevn synder av. Har ikke tenkt på at dette er ille, men må kanskje skjerpe meg?

Tenk hvilken perfekt verden det hadde vært om alle faktisk tok hensyn til og respekterte hverandre.
Men, flypassasjerer, som egentlig de fleste andre, beviser at det snarere er unntaket som faktisk oppfører seg slik....

"Check behind you—is that person tall, or do they have a child on their lap? If so, consider keeping your seat upright out of consideration, especially if it's a short flight."

I have a dream...

Worst case scenario så får ikke personen forran lagt ned sete grunnet et par knær.

Ryanairs faste seter er utmerket i så hensende.

Ellers er jo dette litt typisk da: "If your movie has nudity, graphic violence, etc. it may offend the more sensitive viewers... "

Kommer vel an på nasjonaliteten til de andre? :D

For øvrig synes jeg det syndes en del mot dette å stå i midtgangen å prate med reisefølge som sitter andre steder. Utrolig irriterende å ha en person hengende litt foran eller bak eget sete, i lenge samtale med medpassasjer. Dette skjer typisk på storbyreiser der det ofte kan være større grupper.

Back