Hovedflystasjon ønsker de å bli, men vann har de ikke....

fattyfingers

ScanFlyer Blue
Hovedflystasjon ønsker de å bli, men vann har de ikke....

Evenes tom for vann, men hovedflystasjon drømmer de om å bli ja....kanskje greit å ha vann da :)

Re: Hovedflystasjon ønsker de å bli, men vann har de ikke....

Vann får man alltid tak i... Det er værre med hovedflystasjoner som tenkes utvidet dersom de ikke har mer parkering ;)

For oss uinvidde, hvorfor må de ha vann? Er det snakk om vannledning, innsjø, hav eller grunnvann?

Forbanna kjipt hvis det tar fyr?

DY236 har satt kursen nordover mot EVE, men pga vannsit. er det mulig at "alle" våre spottere i Bardufoss får se'n!

Javel ja. Tolket det slik jeg ville først og regnet med at drikkevannet var "borte" :)

... og vips så er 236 på vei til BDU

På vei mot Boudler Airport CO, USA. BDU
Da har NAS begynt med å fly over dammen :p

Neida...jeg bare tuller :)

Hvor mangler de vann som gjør at DY (Dropping Yield) må gå til Bardufoss ?!

Jeg skjønner mindre og mindre av dette. Er det slutt på drikkevann på Evenes, Bardufoss eller ombord i et DY-fly?

edit: skrivefeil

Last edited:

Ikke vann saa man kan ha brann- og havariberedskap, kanskje? Da maa det vaere rimelig toert ....

Ikke vann saa man kan ha brann- og havariberedskap, kanskje? Da maa det vaere rimelig toert ....

SAS Noreg også til ENDU

Flight Progress Information 26APR08 11:5
Page 001/001

]SK4082 []26APR08[] [ ALT ADHOC CHANGE: RRT REASON: ARPT

73G BU7373 LNRRN

STD STA ETD ATD TOFF ETA TDWN ATA CODE
26APR OSL BDU 0900 1030 0859 0906 1036 1042

SI EVE CLOSED DUE NO WATER ON AIRPORT

Jeg sendte DY 236 til EVE i dag. Noen trodde dette var en slags forsinket 1 Aprilspøk når jeg hadde opprop om at det muligens ble BDU som destinasjon pga vannmangel.
Det er brannberedskap som er den avgjørende faktor for stenging.
Passasjerene viste jo selvfølgelig forståelse for dette og ikke noe vi kunne få gjort noe med.

Last edited:

Kan jo selv tenke dere hvor grisete det hadde blit om folk hadde begynt å drite på dasser uten vann:) nice! Tro meg! folk gjør mye rart.

Men som det er sagt tidligere. Om man ikke kan fylle vann på brannbilene, kan ingen rutefly lande. SAR og HOSP trafikk fikk lande.

Da har jeg i det minste rettet opp BDU, slik at dette nå er Bardufoss (IATA) i stedet for Boulder (FAA).

Om man ikke kan fylle vann på brannbilene, kan ingen rutefly lande. SAR og HOSP trafikk fikk lande.

Er det dere eller flyselskapene som bestemmer dette? Husker i gamledager paa Bardufoss naar det var storbrann i byen og ingen brannbiler igjen paa flyplassen, kom likevel rutefly inn og landet med ingen brannbiler tilgjengelig for dem (saavidt jeg husker er det piloten som avgjoer om tilgjengelig kategori er god nok?)

Er det dere eller flyselskapene som bestemmer dette? Husker i gamledager paa Bardufoss naar det var storbrann i byen og ingen brannbiler igjen paa flyplassen, kom likevel rutefly inn og landet med ingen brannbiler tilgjengelig for dem (saavidt jeg husker er det piloten som avgjoer om tilgjengelig kategori er god nok?)

Det er nok flyplassjefen

Back