Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Chr1st1an

ScanFlyer Blue
Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Hei!

Jeg håper noen her inne kan bistå meg noe i en kjip sak jeg har med Sembo reiseselskap.
Antar det både finnes jurister og hobbyjurister her inne, så kanskje noen har noen gode tips for hvordan gå videre med denne saken.

Raskt oppsummert:

- Bestilte reise via sembo.no i juli.
- Fikk aldri noen bekreftelse på turen.
- Ringte inn 2 dager etter hverandre for å spørre hvorfor. Fikk tilbakemelding om at det var vanlig at de solgte billetter via søkemotorer som finn.no men billettene ikke var tilgjengelige lenger. Da fikk jeg bare pengene tilbake etter noen dager.
- Jeg kjøpte ikke historien helt og ba om at de søkte på mitt navn, samboers navn, adresse, tlf nr og e-post. De fant ingenting på noen av delene.
- Jeg måtte da bestille ny tur.
- Etter 2 uker hadde de fortsatt ikke returnert mine penger, så jeg prøvde å kreve dem inn vha av VISA.
- Etter all for lang behandlingstid hos VISA hoster plutselig Sembo opp noen reisedokumenter det står mitt navn på. Det er notert .no fremfor .com på min e-postadresse. ALT annet av informasjon stemmer.
- VISA la derfor saken død.
- Jeg har forklart dette til Sembo, men de sier de har sitt på det rene når deres "IT avdeling" bekrefter at det er .no som er tastet inn og ikke .com. -> derfor min feil.

Jeg har derimot noen sterke kort mener jeg;
- Jeg har ringt dem flere ganger for å spørre om min reise. De har søkt på mitt navn, adresse osv 2 ulike ganger uten å finne noe. (tlf utskrift er jo mulig å skaffe)
- Jeg har kjøpt nye billetter med samme avreise og sted med et annet selskap rett etterpå.

Det jeg stusser litt over at VISA fortalte meg at de slet med å få et svar fra Sembo. OM sembo hadde alle mine reisedokumenter, hvorfor tok det så lang tid å få dem oversendt til VISA?

Det kan godt være jeg har notert feil e-post altså, men den e-posten har jeg aldri tastet feil tidligere og har hatt den i nå snart 20 år..... Det virker liksom litt for beleilig at Sembo plutselig fant min booking. Hele selskapet virker som en scam selv om Stena Line står bak.

På det ene "beviset" Sembo har sendt VISA står det; "PRD 15-08-31". Hva er det? Det var 5 uker etter bestillingsdato og 9 dager før selve reisen.

Noen tips til hva jeg gjøre for å få mine penger tilbake? Jeg er klar for å bruke MYE tid på dette.
Tipset så langt er fra Forbrukerrådet som mente jeg kunne "true" Sembo med Transportklagenemda da jeg har et par "ok" argument, dog ikke skriftlige bevis i form av e-post.

Hilsen forbanna og frustrert "Sembo-kunde". (Dette er vel også en advarsel til alle andre som vurderer å bruke Sembo.
 
Re: Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Det virker helt klart at du har skrevet feil e-post-adresse. Og at de bruker lang tid, har nok med få saksbehandlere. Noe som er symptomatisk for bransjen. Hvilke flyselskap bestilte du?
 
Re: Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Det virker helt klart at du har skrevet feil e-post-adresse. Og at de bruker lang tid, har nok med få saksbehandlere. Noe som er symptomatisk for bransjen. Hvilke flyselskap bestilte du?

Det er jo den sannsynlige feilen, men når jeg skriver inn min e-postadresse i slike autofyll sider med min mac så får jeg ikke opp et alternativ at jeg kan skrive med "feil". Altså mac'en husker jo hva man har skrevet så lenge man ikke er i "privat" modus, og da kommer bare mine riktige e-postadresser opp som alternativ....

Det var med sas og lufthansa.
 
Re: Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Jeg vet ikke hvor villig SK eller LH vil være med å gå gjennom bookingen, men alt vil stå i historien til bookingen. Også om adressen er endret eller datoene som bookingen ble laget IG endret. Hvis det er slik at et reisebyrå har endret e-post adressen for å skjule et eller annet så er det svært alvorlig etter min mening.
 
Re: Hjelp til klage på reise jeg aldri fikk. Sembo!

Ikke slå deg til ro med at Teller (VISA) har lagt saken død. Stå på ditt og ikke aksepter beviset som er fremlagt. Husk at du som kunde kan påstå at fremlagt bevis er fabrikert. Dersom du er veldig sikker på dette punktet så anmelder du Sembo for det. Da da har du en veldig sterk sak ovenfor Teller, og de må da holde saken åpen videre.
 
Back
Top