Ja, det var de. 707-138 var 2 frames (10 ft) kortere enn standard -100, alt faktisk bak vingen, noe som resulterte i en total lengde på 134 ft 6 in. 720 var 136 ft 2 in.
Re: Hjelp til identifisering av 707/720 og operatør
Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
Husker du rekkevidden på dem? De ble jo spesiallaget for Qantas, kun 6-7 stk?
Boeing klarte å hive seg rundt på kjappen og sikre ordren i stedet for en «sikker» VC10 bestilling fra Qantas.
Max range skal vel være bare marginalt lenger i og med at max fuel capacity er samme som standard -100 og -100B. Range med max payload vil jo være klart lenger, men jeg har dessverre ikke tall på det.
Qantas bestilte 7 -138 (VH-EBA til -EBG) som alle ble konvertert til -138B ganske raskt. I tillegg kommer 6 nybygde -138B (VH-EBH til -EBM).
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.