• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hjelp til billetter Bangkok

MartinL

ScanFlyer Dusty
Siden jeg tidligere har hatt hell med hjelp her så prøver jeg igjen.

Skal over til Thailand å sykle med en kompis i Feb - Mars.

Har lett i noen dager i romjula, men finner dårlig med bra priser. Ligger på ca 7000 tur/retur.
Noen som har noe tips eller bedre priser?

Reise ut fra Oslo ca 22 Feb hjem ca 8 Mars (slingring tillatt).

Drømmen er jo sef, Tupolev til Moskva og IL 96 til Bangkok men aeroflot viste ikke noe bra priser.

Replying to Topic 'Hjelp til billetter Bangkok'

Jeg finner en pris på 6156 t/r med SU (TU154 og IL96), men bakdelen er at det innebærer overnatting i Moskva på returen... Da blir det fort dyrere enn 7000, men du får fly med litt eksotiske flymaskiner. Utreise 22.02 og retur 09.03.

Edit: Disse prisene fant jeg på wideroe.no

Får den ikke opp selv med tvungen Aeroflot søk på Widerøe.no jeg?

Mener jeg leste på Thai's norske side at de lanserer ny billig-kampanje 10 januar. Så det kunne kanskje være smart å vente til da med å bestille!

BF:cool2

Hey, ikke dumt. hørt noe om når disse reisene må finne sted?

Originally posted by MartinL

Får den ikke opp selv med tvungen Aeroflot søk på Widerøe.no jeg?

Ikke jeg heller, men om du søker med avansert søk og leg for leg via SVO så finner du sikkert også denne prisen.

jy

Originally posted by tosfreight

Må man ha visum for å reise via Moskva?

Om man må overnatte i Moskva må man ganske sikkert ha et transit visa (som såvidt jeg vet er gyldig i inntil 72 timer, og som sannsynligvis kan skaffes på SVO...., men dette vet jeg dessverre lite om).

Spørsmålet om visa er også en potensiell kostnad som må tas med i beregningen...

Martin, du er vel fortsatt student ? Sjekk hos Kilroy Travel. Kjøp en enveisbillett og ordne returen i BKK. Der får du enveisbilletter tilbake helt ned mot 12000 THB(1950 kr)
Sjekk link til et lokalt reisebyrå jeg og mine medarbeidere har brukt mange ganger
Link

Den var ikke dum!

Er det så mye å hente på å bestille billettene fra Thailand?

Originally posted by Farmer

Martin, du er vel fortsatt student ? Sjekk hos Kilroy Travel. Kjøp en enveisbillett og ordne returen i BKK. Der får du enveisbilletter tilbake helt ned mot 12000 THB(1950 kr)
Sjekk link til et lokalt reisebyrå jeg og mine medarbeidere har brukt mange ganger
Link

Farmer: På den linken du oppga ser jeg at man tilbyr jorda rundt på First class med Emirates og United for bare 160 000 bath. Det tilsvarer vel ca 27000 kr. Det er vel i såfall latterlig billig! For business er det bare 19700 kr. Man burde jo kjøpe seg en og ta en tur bare for å samle seg noen poeng. Kan dette stemme??

Originally posted by Bizflyer

Originally posted by Farmer

Link

Farmer: På den linken du oppga ser jeg at man tilbyr jorda rundt på First class med Emirates og United for bare 160 000 bath. Det tilsvarer vel ca 27000 kr. Det er vel i såfall latterlig billig! For business er det bare 19700 kr. Man burde jo kjøpe seg en og ta en tur bare for å samle seg noen poeng. Kan dette stemme??

Hei BF, JA det stemmer faktisk det der. I fjor reiste jeg og familien BKK-AUH-FRA for 1200THB pr voksen og 8700THB per barn.. Med fast plass på Gulf Air. Av en eller annen merkelig grunn er prisene ut fra BKK helt hysterisk lave, og dette er nok også noe av forklaringen på at bl.a SK ikke får noe god inntjening på billetter som selges der nede...

Må reisen begynne i Thailand for å bestille med dem? Farmer har du peiling?

Originally posted by HMWK

Må reisen begynne i Thailand for å bestille med dem? Farmer har du peiling?

Ja, disse prisene gjelder kun når reisen starter i Bangkok. Jeg vet at stadig flere flyselskapsansatte nå bruker slike fastplassbilletter ut fra BKK istedet for å stå med lua i hånda med sine standbybilletter. Man skal ikke stå fast mange dagene på standby før en slik billett er "tjent inn"

åssen er det med serriøse reisebyråer og muligheten for å skaffe slike billige billetter der?

Back