hjelp hva er dette ?

TobyAllan

PROFIL IKKE AKTIV
Tok litt bilder idag da trafikken over østfold, bare gikk runt og runt :colgate:
her litt senere i kveld hadde jeg planer om at ta bilder her når det ble litt mørkere for at prøve at få noen contrails som ikke var i dagslys, jeg setter mitt kamera på tripod'en, ser da ett lys på himmelen som jeg tenkte var et fly som var på vei opp over, tenkte jeg bare skulle ta ett test bilde for at sjekke innstillinger, jeg brukte tids forsinkelse (10sek) for at være sikker på at det skulle bli skarpe bilder.
tok 3 test bilder flyet som jeg ville prøve meg på ble ikke noe bra, men de første 3 test bilder, har gitt meg litt grå hår, for her kommer spørsmålet, hva faen er dette ???
ikke noen form for bevegelse av kamera på noen av disse bilder, det som du ser her er litt en gåte for meg,

først kommer bildene direkte uten noe redigering, etter på kommer ett bilde av hvert hvor jeg har senket eksponeringen.
Jeg har ikke peiling på hva dette er, men ser jo litt morsomt ut :)
Håper noen kansje har svaret.

What_1431.jpg

What_1431_exposure.jpg

What_1432.jpg

What_1432_exposure.jpg

What_1433.jpg

What_1433_exposure.jpg

MVH Torben

Ja har tenkt den tanke også, men den ville vel holde en fast bane, ser ikke ut som noen fast bane på de første 2 bilder, men ser litt morro ut :)
At den ikke ser ut til å følge en fast bane skyldes nok rystelser i kamera. Ikke glem at denne er noen hundre kilometer unna og den minste rystelse,feks fra speilet, vil få den ut av bane:D

At den ikke ser ut til å følge en fast bane skyldes nok rystelser i kamera. Ikke glem at denne er noen hundre kilometer unna og den minste rystelse,feks fra speilet, vil få den ut av bane:D

ja du sier noe, kunne ellers være tøft å ha ett bilde av en sattelit som lager en perfekt Hammerhead, for etterpå at lage 2 immelmann turns LOL (ref bilde1)

en annen tanke jeg fikk var om det kunne være ISS men den er vel for langt borte til at jeg skulle kunne fange den på brikken, skal vel litt mere enn 800mm brennvidde til for at få bilde av den :D

Sjekket opp på Heavens Above, ISS var ikke synlig over Norge idag, så den var det ihvertafll ikke, den er synlig i morgen kveld :)

Hmm, spesielle bilder. Så du dette med dine egne øyne også, eller kunne du bare se det gjennom kameraet?

Har egentlig ingen gode teorier sånn i farta, får ikke opp riktig EXIF-info her heller, hadde du giddet å poste den? Ser ut som du har brukt lang eksponeringstid og at dette objektet har beveget seg frem og tilbake.

Hmm, spesielle bilder. Så du dette med dine egne øyne også, eller kunne du bare se det gjennom kameraet?

Har egentlig ingen gode teorier sånn i farta, får ikke opp riktig EXIF-info her heller, hadde du giddet å poste den? Ser ut som du har brukt lang eksponeringstid og at dette objektet har beveget seg frem og tilbake.

Kan ikke si at jeg så det med egne øyne, jeg satte opp kameraet og fant lyset i søkeren, satte da kamereaet på 10 sek timer for at den skulle ha tid å ro seg på, var først etterpå da jeg zoomed inn at jeg så det, og da jeg fikk det på pc'en ble det jo mye mer tydelig, det som er det morsomme i dette er at bildene er tatt rett etter hver andre, og med samme EXIF verdier på alle 3 bilder, og med 10 sek selvutløser, det som undrer meg er de forskjellige farger du ser da jeg har kjørt eksponeringen ned, men det kan jo også være solen som reflekterer, je har på UV filter på objektivet, så strølys på den måte kan det ikke være.

f/6.3
iso100
eksponeringstid :0.6 sekunder
brennvidde 500 mm med 1,6 crop blir det då 800mm

Er vel ingen tvil om dette er en UFO?! Hvem ringer Area51?

Ja UFO (uindentifiseret flyvende objekt) er helt sikkert at det er, for ingen har kommet med svaret ennå :colgate:, men om det er små grønne, grå eller blå raringer fra en annen planet, skal jeg ikke kunne si, den avgjørelse vil jeg la folk ta selv, personligt har jeg ikke noen ide om hva dette kan være.

Rymle har du nummeret til Area51, finner det ikke på de gule sider :biggrin

dette blir bare mer og mer mystisk, sitter og ser alle de andre bilder igjennom nu, objektet skifter utseende fra ett bilde til et annet det går fra rund til avlang, og på ett annet bilde ser den ut som gammel bowlerhat, altså flat på bunnen og rund på toppen, tror jeg er ved å bli sinnsyk, må se bildene igjennom en annen dag, og se om je ser det samme igjen eller det er hjernen som trikser :)

God helg allesammen

Vedr. fargene har det vært noen nydelige perlemorskyer siste uka så det er luftforhold for pene farger.

Back