Hittegods som bare blir borte...?

carana

Newcomer
Hei,

Jeg var på en innlandsflyvning med SK for en snau uke siden, og kom til skade for å glemme igjen en jakke ombord. Oppdaget det først da jeg kom hjem, og da startet mølla...

Hos Avinor står det at ground handling-selskapet håndterer gjenglemt ombord. På ankomstflyplass har de ikke sett noe til jakka mi, men ber meg kontakte Avinors hittegods likevel for å sjekke. Ikke noe der. Dette var også siste flytur for flyet den kvelden, så jeg skulle regne med at de tar en ordentlig gjennomgang. Likevel, ingenting funnet. Så sjekker jeg hvor flyet har tatt veien videre, og ingenting der heller, verken på flyplass 1, 2 eller 3 etter min flyvning.

Jeg skulle jo tro at noe så stort som en jakke burde vært oppdaget på kveldsrengjøringa, og at de ga den videre til handlingagenten eller hittegods på ankomstflyplassen.

Noen som har hatt tilsvarende opplevelser? Evt tips til hvordan jeg kan gå videre i søket?

Har opplevd det med hodetelefoner og votter. Vet ikke om det er utro tjenere eller tilfeldigheter, men er aldri dukket opp. Magisk borte.

Frynsegoder for renholdere/ansatte altså......:angry:

Espen

Joda, det kan du si. Men i dette tilfellet er det en jakke som i sin tid kostet 400kr fra HM. Ser ikke for meg at det er store verdien i den, er nok plenty av andre ting man heller kan ta om man absolutt vil være «utro tjener».

Jeg lurer bare på hvor det blir av. Et eller annet sted ute i verden eksisterer jo fremdeles den jakka – veldig spesielt at den er blitt helt sporløst borte, skulle liksom tro at kabinansatte/rengjøringspersonell i alle fall har tatt det ut av flyet etter siste flyvning for kvelden. Jeg har i alle fall aldri funnet noe gjenglemt på morgenflyet før 🙄

Jeg glemte nettopp igjen en Norrøna-jakke på EVE-OSL, riktignok gammel, men likevel verdifull...

Jeg oppdaget at jeg hadde glemt den igjen før vi kom ned til baggasjehallen, og ettersom det var mange bak oss, var det helt sikkert folk igjen på flyet, så jeg tok kontakt nede i baggasjehallen. Men da var det tydeligvis både for sent å gå tilbake til flyet og det var ikke mulig for dem å ta kontakt med gaten... Jeg har veldig vanskelig for å forstå at det skal være så vanskelig å ha visse kommunikasjonsrutiner på plass for å sikre at flyet er tømt...

Og det kan da heller ikke være gunstig at man ikke oppdager ting som er ombord fra en flygning til en annen...?

Lurer på om han har har fått de nå

Attachments

• Screenshot_20230630_193904_Photos.jpg
    Screenshot_20230630_193904_Photos.jpg
    121.4 KB · Views: 125
Back