Historisk ? -Ryanair på BGO....

G-COLE

ScanFlyer Gold
Historisk ? -Ryanair på BGO....

Nå har Ryanair også vært på BGO !
Kona hørte at de ropte opp at pax som kom med Ryanair måtte gå til utgangen av flyplassen, der det var oppsatt buss til Haugesund.
-Dette var på mandag ettermiddag/kveld.....

Var det tåke på Haugesund ?

-Samme dag var også en Nederlandsk KDC-10-30 på BGO. -Kom med soldater som skulle på vinterøving på Voss/Mjøfjell?

-Noen som vet om det kommer noe annet spennende i nærmeste fremtid på BGO ?

Replying to Topic 'Historisk ? -Ryanair på BGO....'

en Highland Airways J31 G-USIT tror jeg det var kom inn fra ABZ kl 15

Originally posted by CK

en Highland Airways J31 G-USIT tror jeg det var kom inn fra ABZ kl 15

-Og det sier du nå..... :naughty:

-Hvis det skulle dukke opp noe annet, så er jeg hjemme om dagen denne uken,- jobber natt ! -Skulle prøvd ut det nye objektivet....

Lavt skydekke og vind fra nord gir ikke så veldig store marginer, siden man ikke har ILS på rwy 32 på Karmøy. Så FR gikk til Bergen på mandag, men jeg mener det er tredje gang FR diverter til BGO. Senest en dag i for et par-tre uker siden, om jeg ikke husker feil.

Er ikke Sola nærmere? Står flyet å venter på Flesland til pax fra Ålesund er kommet seg opp der?

Originally posted by SK1399

Lavt skydekke og vind fra nord gir ikke så veldig store marginer, siden man ikke har ILS på rwy 32 på Karmøy. Så FR gikk til Bergen på mandag, men jeg mener det er tredje gang FR diverter til BGO. Senest en dag i for et par-tre uker siden, om jeg ikke husker feil.

Lenge siden dem har vært på Sola

Originally posted by MountainDew

Er ikke Sola nærmere? Står flyet å venter på Flesland til pax fra Ålesund er kommet seg opp der?

De har divertet til Sola også noen ganger. Vet ikke hvorfor de av og til velger BGO.

Pax fra Ålesund?, nej dem venter de ikke på :thumbup Ei heller pax fra Haugesund, som blir booket om til en annen dag.

Noen som vet når nederlenderene skal hjem igjen? Regner med de skal med samme transportmiddel den veien også.
Hvilket objektiv er det du har kjøpt deg Jan Einar?

Originally posted by Scandinavian

Noen som vet når nederlenderene skal hjem igjen? Regner med de skal med samme transportmiddel den veien også.
Hvilket objektiv er det du har kjøpt deg Jan Einar?

Har endelig fått det lenge savnete.... Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM .......

Originally posted by MountainDew

Hvilken plass de diverter til avhenger vel litt av hvordan været er på Sola og på Flesland. Kan tenkes at det ikke var det beste på Sola den dagen og at de derfor gikk til Bergen.

Eller kanskje det var for dyrt på sola for FR? :p

Jeg tror ikke været på Sola har vært årsaken. Det er sikkert noe økonomisk som ligger til grunn.

Fram til i dag har Ryanair diverta til Sola seks ganger, tre ganger til Flesland.

Originally posted by SK1399

Eller kanskje det var for dyrt på sola for FR? :p

Brukte vel kanksje mer drivstoff til Bergen enn den ville brukt til Stavanger, eller?

Vist de lå i holding over Karmøy VOR, så er det ikke så veldig mye lengre til en "straight-in" approach til bane 35 på Flesland, enn å fly rundt til bane 36 på Sola. (siden det var vind fra nord den aktuelle dagen, så antar jeg disse banene var bruk)

Men fuel priser på Flesland Vs. Sola kan også ha vert utslagsgivende.. Som LN-ATC sier så er det sikkert noe økonomisk som ligger bak.
FR gjør ikke noe dem taper cash på :devot:

Har endelig fått det lenge savnete.... Canon EF 70-200mm f/2.8L IS USM .......

Gratulerer, med den, god kvalitet i den ja. Ikke billig heller :P

Fått noen bilder med den enda?

Back