Hilton: Noshow første natten - mister jeg hele oppholdet?

FamilyGuy

ScanFlyer Blue
Hilton: Noshow første natten - mister jeg hele oppholdet?

Holder på å bestille meg ferie, og ser at det blir billigere for meg å bestille 5 overnattinger hos Hilton enn 4. Mister jeg rommet mitt hvis jeg "kommer en dag for sent"?

Har Hilton røykerom?

Edit: Var litt kjapp i avtrekeren her, ser at det er en annen tråd om Hilton rett under. MOD: Flytt gjerne tråden dit.

Last edited:
Re: Hilton hotell

1. Det vil jeg nesten tro at du gjør med mindre du ringer dem og informerer at du dessverre blir en dag forsinket. Står sikkert noe om dette i Hilton sin Policy.

2. Ja og nei, det avhenger av hvilket hotell det er snakk om. Da jeg bodde på Hilton i Shanghai kunne man røyke i lobbyen om man ville noe som muligens har sammenheng med at 70% av kinesiske menn røyker. Befinner hotellet seg på Manhatten tror jeg pipa får en annen låt dersom man fyrer opp i resepsjonen under innsjekk. Husker tiden før jeg sluttet å røyke og alltid stresset for å finne et hotell med røykerom, hvilket ble vanskeligere for hvert år. :p

Re: Hilton: Noshow første natten - mister jeg hele oppholdet?

Virder om du har behov for rommet tidlig første dagen eller sent den avreisedagen. Ofte skulle en jo gjerne hatt rommet senere enn til kl 12 ved avreise. Ankomstdagen er du jo inke garantert å få rommet før 1500. Har du behov for rOmmet tidligere enn 15.00 ville jeg bare opplyst til hotellet (både under bestilling og e-post etterpå) at du ankommer tidlig neste morgen.

Min erfaring med Hilton i BKK er at de er med på det meste selv på ufleksible bookinger, så lange man tar kontakt forut. Jeg har til og med opplevd at de tar beløpet for en forskuddsbetalt, ufleksibel booking og lar meg bruke det seinere som delbetaling i et lengre opphold om ting stokker seg i siste liten.

Hovedpoenget ser ut til å være at så lenge de får hele pengesummen de har blitt lovet og kansje frister med litt mer, så går det meste bra. Det varierer nok fra hotel til hotel, ref de kommentarene som er gjort om driften av Hilton på Kastrup.

-A

Paa slike rater, er det bedre at du bestiller ankomst til dagen du ankommer og bare skipper ut en dag tidlig. Det er ofte en penalty, sjekk raten din. Jeg har selv gjort det noen ganger (der ett 3 dagersopphold er billigere enn 2). Jeg ankommer da paa dagen jeg har bestilt til og forlater etter to dager uten aa sjekke ut. Regningen kommer inn paa epost uansett.

Paa slike rater, er det bedre at du bestiller ankomst til dagen du ankommer og bare skipper ut en dag tidlig. Det er ofte en penalty, sjekk raten din. Jeg har selv gjort det noen ganger (der ett 3 dagersopphold er billigere enn 2). Jeg ankommer da paa dagen jeg har bestilt til og forlater etter to dager uten aa sjekke ut. Regningen kommer inn paa epost uansett.

Hvor stor bruker denne penaltyen være ca?

Det vil opplyses paa bestillingssiden under Terms and Conditions.

Back