• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Herlig lørdagsmorgen i hovedstaden!

Bergern

ScanFlyer Dusty
Herlig lørdagsmorgen i hovedstaden!

God morgen!
Tidlig våken etter en ganske sein kveld med gammel bekjent fra Barteby.
Siden det ble hotellinkvartering denne natten, er det straks en ørliten frokostbuffet i vente.
Jobbings resten av helgen og så får neste uke forløpe uten nevneverdig medvirkning fra min side.
Ha en høstfarget helg!

Re: Herlig lørdagsmorgen i hovedstaden!

God morgen fra Brevik. Ser ut som det blir sol, så får man se hva det blir av temperaturer. Ha en fin dag

Morn fra norwegian ln-nha med kurs til rhodos. Lenge siden det har vært charter og en nas balje men denne var riktig stille og fin sky cabin. Stabil WiFi også

God morgen 15 km fra Oslo Sentrum - her er finværet kommet allerede - tid for spotting på OSL i løpet av dagen. Ha en flott dag der du er.

Jan

Morn fra Newcastle, grått og kjølig. Må skjønne at de 18 gradene og sol som var her i går ettermiddag da jeg kom var for godt til å være sant :p
Kampdag idag så blir å finne veien til St James Park i ettermiddag

God morgen fra Melhus, om noen timer tar jeg turen bort til Værnes for å fly (som passasjer) ned til Sørlandet for en lørdag-mandag helg og fotball kamp. I skrivende stund ser det ut som LN-WFU er satt opp til å ta meg nedover.

God morgen fra Oslo. Jeg gjør nesten det motsatte av @eriwe737. Rusler snart ned til flybussen med kurs for OSL. SAS tar meg videre til trønderhovedstaden for reunion klassefest. Håper Roar har tatt turen nordover.... Ha en aldeles fortreffelig helg alle forumister[emoji2]

God dag fra Gamle Oslo. Kjølig, men flott med sol. I dag blir det en helt vanlig rolig lørdag - indretjeneste, handlerunde og en bedre middag med en bedre vin. Det ligger an til et kulinarisk høstlig høydepunkt med ytrefilet av Lofotlam og den beste vinen fra skapet. Håper jeg ser snurten av kantareller også, ellers blir det steinsopp.
Ha en fin-fin lørdag!

God morgen fra Nydalen.

Ikke mye som har skjedd, vært en tur nede i sentrum for diverse innkjøp bare. Blir vel å glo på disse som sparker ball på andre siden av dammen..

Ha en bedre en..

Go formiddag fra Oslo senrum. Oktoberfest akt II ble gjennomført i går kveld og på tross av at jeg var der lenger enn kvelden før er formen forbanna god for å si det mildt. Det betyr jo at jeg får gjort noe skolearbeid før oktoberfest akt III hvor man skal være edruelig da - jobbe litt frivillig og blir vel fort noen øl etter skiftet. Tar på det der. :old

Det ligger an til et kulinarisk høstlig høydepunkt med ytrefilet av Lofotlam og den beste vinen fra skapet. Håper jeg ser snurten av kantareller også, ellers blir det steinsopp.
Ha en fin-fin lørdag!

+1! Her blir den beste spareribs kokt i cola i opp til 1,5 time, slik at kjøttet løsner seg litt fra benet. Deretter hjemmelaga BBQ-saus marinert og noen minutter på grillen. Heftige greier [emoji2]

Formiddag benyttes på det blide sørlandet, hvor vi kan melde om tilnærmet blankt hav, 15c i skyggen og sol - fantastisk vær mtp. det er 3. oktober allerede [emoji4][emoji41]

Trallabom fra Lillestrøm.

Hyggelig flytreff i går kveld. Masse kjente og enda flere nye kjente. Det var fine ting. Nå er det en lun formiddag og opp til en kompis og rusle en tur i det fine været. Men først av alt - Polet.

Ha en lecker en

Morn fra Newcastle, grått og kjølig. Må skjønne at de 18 gradene og sol som var her i går ettermiddag da jeg kom var for godt til å være sant :p
Kampdag idag så blir å finne veien til St James Park i ettermiddag

Da blir du vel alene siden kampen spilles i Manchester..... :)

Da blir du vel alene siden kampen spilles i Manchester..... :)

Neida, er helt utsolgt så blir nok fullsatt St James Park.

Er riktignok ballen avlang og det er Sør-Afrika som spiller mot Skottland i Rugby VM :)

Brødskiver, kaffe og 12-timersvakt. Lofotlam - go home :)

God dag fra Lillestrøm! ☺ Her ble akkurat returen fra Helsinki neste helg endret fra lørdag til søndag. Kona fant noen rimelige billetter i økonomi så da sitter hun bak i balja. Hun bedyrer imidlertid at hun ikke vil til en lounge med 30 flypratere 😉, og hun vil ikke forstyrre meg på flyprat treffet. Så da så! 😉 Hun bruker ofte Finnair til Japan og ønsker å ta en titt på den nye maskinen, det er jo forstålig. Hyggelig også med litt mer tid i Helsinki. Skal fortsatt bo på Hilton.
Ønsker alle en fin helg enten dere teller ned til neste helg eller ikke! 😉

God ettermiddag fra Manchester!

Kofferten fant veien til hotellet mitt i går kveld - rundt kl 2100. Dette ikke mindre enn 23-24 timer etter at den ifølge koffert tag'en ankom MAN, og ikke mindre enn 34-35 timer etter ankomst MAN. Jeg blir like lite imponert hver gang dette skjer. Hver gang har bagasjeservice umiddelbart lokalisert kofferten, så det er ikke snakk om leting - kun å få den sendt fra OSL til MAN, og deretter videre til hotellet i sentrum av byen. Det tar konsekvent et døgn for å få kofferten fra flyplassen og inn til byen, noe som forekommer meg at er en smule ineffektivt (jeg har en 3-4 episoder med akkurat dette i MAN de siste par årene, noe som grovt sett er 50-60% av de gangene jeg har reist med innsjekket bagasje).

Ut over det er det litt småkaldt i dag, etter et par veldig behagelige dager.

Fyr i pizzaovnen i det minste, men gjenstår en god stund før man kan begynne og steke. I mens har jeg fått den harde jobben med og passe på mens jeg drikker øl [emoji481]

1be87866772d5e8e9ede7bdd99852823.jpg

God dag fra Lillestrøm! ☺ Her ble akkurat returen fra Helsinki neste helg endret fra lørdag til søndag. Kona fant noen rimelige billetter i økonomi så da sitter hun bak i balja. Hun bedyrer imidlertid at hun ikke vil til en lounge med 30 flypratere , og hun vil ikke forstyrre meg på flyprat treffet. Så da så! Hun bruker ofte Finnair til Japan og ønsker å ta en titt på den nye maskinen, det er jo forstålig. Hyggelig også med litt mer tid i Helsinki. Skal fortsatt bo på Hilton.
Ønsker alle en fin helg enten dere teller ned til neste helg eller ikke!

HVAAAAA? Mener du at hun ikke ville sitte sammen med 30 fulle og svette ukjente menn og høre dem diskutere særinteresser???

Kvinnfolk...

HVAAAAA? Mener du at hun ikke ville sitte sammen med 30 fulle og svette ukjente menn og høre dem diskutere særinteresser???

Kvinnfolk...

Eeh, ja det er nok slik det er. Kan ikke skjønne det... Så mange mannfolk i sin beste alder med en interesse av å sitte i en tube sammen med andre i time etter time høyt oppe i lufta... 😉

Back