• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Herlig. Endelig tirsdag!

Bergern

ScanFlyer Dusty
Små- og storfuglene holder en ferieklar sjel våken. Må være en kongress eller noe i buskasset utenfor her :)

God tirsdags morgen!
Blanding av buss, tog og fly på programmet. 14 dager rivieralangs med høydepunkter i Monaco med F1 og bryllup i Alassio. Blir vel en løpetur innimellom og sikkert både litt å bite i og en kopp eller to med lokalt fludium for restitusjon. Men aller først en liten pilsner og en stor whisky på kroa på AMS.
Værmeldingen er god både her og der, så man får håpe flest mulig får sneket seg unna og ut i friluft.

Ha en toppet dag, folkens!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

God morgen fra Oslo. Qatar til Doha og Sydney venter. Har jeg pakket? Nei. Har jeg lyst til å stå opp? Nei. Er det en trøst med business ? Ja.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

God morgen fra Lillestrøm! Her er man oppe og klar for jobb igjen. Tirsdag er en litt kjedelig dag egentlig, fortsatt lenge til helg. Men man må gjennom den også. Fikk bestilt to turer til med SAS i går, så da har man 10 turer framover foreløpig. Da mangler bare 7 segmenter til gullkort!😊
Ønsker alle en fin dag!

Mornings fra Sandaker. Prærien kaller, men inntil videre er jeg travelt opptatt og rydde løpende etter toåringen da vaskehjelpen kommer senere i dag. Ha en fin dag

Hepp hepp ... Travel dag her i Mosjøen med kundebesøk fra Utlandet. Men først frokost og .. KAFFE !!!

God morgen fra Dubai. Er bemerkelsesverdig kvikk og rask, med tanke på hvor tidlig det er.

Har egentlig ingen anelse om hva dagen bringer. Det er sikkert kulturelt, men det er uvant at innhold, form og varighet for et møte er helt i det blå. Det eneste som er klart er når og hvor det starter...

Så derfor har jeg forberedt meg på alt. Har til og med min egen lille white board i vesken.

Too infinity and beyond, tenker jeg

Ha en fin en

Hepp hepp ... Travel dag her i Mosjøen med kundebesøk fra Utlandet. Men først frokost og .. KAFFE !!!

Hmmmm... er det ikke du som er besøket fra utlandet?

Uansett kult da... Utlandet er jo omtrent verdens største land

Hmmmm... er det ikke du som er besøket fra utlandet?

Uansett kult da... Utlandet er jo omtrent verdens største land

Ja, av og til blir jeg litt forvirret når jeg tenker på alt dette. Men uansett, siden jeg kom først, OG snakker nesten samme språk som de lokale, er jeg vel nesten som innlending å regne. Eller no sånt.

Nok tankeeksperimenter - på tide med litt KAFFE !!!!

c559c6bea73495790feb038dbd510d6f.jpg

Glad formiddag fra bryggekanten. Her startet arbeidsdagen tidlig for å få på plass det siste før jeg er vert for nordiske kollegaer denne tirsdagen. Kvelden byr også i dag på en treningsøkt - det virker!!

Morn frå Trondheim. Her er det påtide med frukost. Søvn i timesbolkar i natt, og tre sjuke karar heime idag. Stor trivsel. God tur til alle som skal på langtur. Håpar at eg blir frisk til Malta-tur på laurdag...

God bedring, god tur til reisande.

God morgen fra Oslo. Qatar til Doha og Sydney venter. Har jeg pakket? Nei. Har jeg lyst til å stå opp? Nei. Er det en trøst med business ? Ja.

Sent fra min SM-G920F via Tapatalk

Slutt å klag! :) Er ikkje lov å syte når ein skal til Sydney, sjølv om det er tidleg på dag! :D

God morgen fra loungen på Ahus, her venter man på at frokost buffeten åpner!

Årsaken til at jeg er her, er at fastlege trodde jeg hadde en bensykdom, som er ekstremt sjelden..

Legene på Ahus derimot tok det tilbake til Viking medisin og begynte med å sjekke det som kommer ut.. Så da har jeg blitt belønnet med urinveisinfeksjon, må altså slutte med å sove med rumpa bar og sitte på kalde ting. Dere vil også snart se unge lovende kekker på god morgen Norge, snakkende om hvor viktig det er å sjekke hva som kommer ut av snabelen...

Eller ikke, jeg håper alt jeg slipper unna med denne natta her og at jeg kan dra hjem å bedrive Pappapermisjon igjen!

En god dag til dere alle!

Sent from my HTC One using Tapatalk

God formiddag fra Snillfjord. :)

Enda skyet og grått ute, men Ane hos TV 2 lover bedring i sikte, så man kan jo håpe. Uansett, oppe er man og har vært det siden 07.25 da karene i steinbruddet fant det for godt å starte maskinene i rett tid, men det får så være.

Blir en rolig første del av dagen med diverse husarbeid som må i havn tror jeg. Ellers ikke mye på tapetet før i ettermiddag. Da bærer det avsted til storbyen for å se på den nye leiligheten som sønnen til naboen har kjøpt. Naboen står for standsmessig transport( i følge han selv i alle fall ) og i tillegg til meg skal en annen nabo i grenda være med. Vedkommende er rørlegger og skal sjekke noen vannrør før oppussing av kåken kan ta til.

Før den tid, tidlig lunsj. Tror jeg har en kurv med jordbær og noe fløte i kjøleskapet, så det kan duge. Ha en fortreffelig dag! :)

God dag fra et solfylt og sommerlig Jæren:) Slikt vær er ingen selvfølgelighet på denne kanten av landet. Tilbrakte natten på Scandic Sola Airport, de leverte til godkjent pluss som vanlig. Stort sett ferdig med dagens jobbmessige strabaser. Ferden over hit gikk med SK, men returen over fjellet går med DY til en forandring. Snart fredag!

Hvorfor er det sånn at jeg måtte gi Sas 30 minutter i går, men i dag kunne ikke de gi meg 3 min ekstra???? Kanskje de mente jeg ikke ville trives uten ledig midtsete[emoji849]

Sent from my iPhone using Tapatalk

WOOOOOW... welcome to absurdia.

Har stått i 7 timer og lært opp folk i stereoanlegg og snakket med litt sluttkunder om stereoanlegg her i Dubai. Du spec'er et lite anlegg til mellom 250-500kNOK for dem og de fleste ellers ville steilet eller smilt lett overbærende. Ikke her...

- "Det så stilig ut. Kult at du kan bruke iPhone. Det kan vi ha i hall'en"
- "Og så kult. Det spilte bra høyt med Hendrix. Jeg bygger ut en øy på Kongo elven, jeg kunne hatt et sånt i baren eller noe"

- "YES you can..."

Dæven gruse så kult.

Da var man på plass på Doha flyplass, traff faktisk John in the Tower på plassen bak meg og han foreslo champagne mot fyllesyke. Det funka så er man kurert. Neste stasjon Sydney.

God ettermiddag fra studentbyen. Hjem fra Deutschland i går og fulleste delen av reisen var flybussekspressen fra OSL og hjem og den var kanskje 1/4 full :D
Helt kurant å fly når det kun er en 15-20 passasjerer ombord i en 737

God ettermiddag fra CPH Gullstuen,
Staging thru på vei til Manchester. Bussen ned fra SVG, 1877 og videre med neste buss 1545 nå i kveld til MAN.
22 grader her nede på flatlandet.'
Travle dager og korte beskjeder for tiden.
Travle jobb og travel med planlegging av Flydagen på Sola 11.juni.
Det blir bra i år.
Ha en fortsatt fin kveld. Must dash on to next flight!

Da var man på plass på Doha flyplass, traff faktisk John in the Tower på plassen bak meg og han foreslo champagne mot fyllesyke. Det funka så er man kurert. Neste stasjon Sydney.

Har de fått skikk på togene eller måtte du labbe gjennom "heile driden"?

Back