sail4fun
ScanFlyer Mile High Club
Her er flyselskapene du kan regne med tar deg frem i tide, og de som ikke er fullt så punktlige.
Association of European Airlines (AEA) har sluppet sin kundeservicestatistikk for 3. kvartal.
SAS kommer godt ut både på punktlighet og mistet bagasje, men dessverre for dem også når det gjelder kanselleringer. Her er et utvalg av selskaper.
Punktlighet (flygning gjennomført innen 15 minutter av rutetid):
SAS: 87,9 prosent
Lufthansa: 85,4 prosent
Easyjet: 85,0 prosent
Air France: 85,0 prosent
Austrian: 84,0 prosent
Alitalia: 77,4 prosent
British Airways: 71,9 prosent
Mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer:
SAS: 10,0
Air France: 16,1
Lufthansa: 16,3
Austrian: 16,8
Alitalia: 16,9
British Airways: 20,4
Fullførte flygninger:
Austrian: 99,5 prosent
Lufthansa: 99,2 prosent
Air France: 98,9 prosent
Alitalia: 98,1 prosent
British Airways: 98,1 prosent
SAS: 89,9 prosent
Ryanair slapp sin kundeservicestatistikk i forrige uke, og irene kommer veldig godt ut med 90,5 prosent punktlighet, 0,54 mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer og 99,8 prosent fullførte flygninger.
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=199753&cat=66
Association of European Airlines (AEA) har sluppet sin kundeservicestatistikk for 3. kvartal.
SAS kommer godt ut både på punktlighet og mistet bagasje, men dessverre for dem også når det gjelder kanselleringer. Her er et utvalg av selskaper.
Punktlighet (flygning gjennomført innen 15 minutter av rutetid):
SAS: 87,9 prosent
Lufthansa: 85,4 prosent
Easyjet: 85,0 prosent
Air France: 85,0 prosent
Austrian: 84,0 prosent
Alitalia: 77,4 prosent
British Airways: 71,9 prosent
Mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer:
SAS: 10,0
Air France: 16,1
Lufthansa: 16,3
Austrian: 16,8
Alitalia: 16,9
British Airways: 20,4
Fullførte flygninger:
Austrian: 99,5 prosent
Lufthansa: 99,2 prosent
Air France: 98,9 prosent
Alitalia: 98,1 prosent
British Airways: 98,1 prosent
SAS: 89,9 prosent
Ryanair slapp sin kundeservicestatistikk i forrige uke, og irene kommer veldig godt ut med 90,5 prosent punktlighet, 0,54 mistede bagasjeenheter per 1.000 passasjerer og 99,8 prosent fullførte flygninger.
http://www.hegnar.no/hegnar/newsdet.asp?id=199753&cat=66