• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

HenrikP sin Gull Quest

Dash

ScanFlyer Gold
Hei forumister!

Nå har det seg slik at jeg i 2 år nå har gått å irritert meg over en kompis som er litt høy på pæra fordi han er EBG. Selv er jeg bare EBS, og han bruker hver anledning han får til å fortelle meg at jeg bare er EBS. Derfor har jeg alltid prøvd å gjøre litt ekstra for å oppnå gull-status. De 2 foregående periodene har jeg vært temmelig nære, sist periode hadde jeg klart det vist den siste Optiontown-oppgraderingen hadde gått gjennom, og perioden før hadde jeg klart å oppnå EBG vist jeg hadde flyttet opptjeningsperioden min med 1 mnd(meldte meg inn i EB for tidlig).

Så nå tenker jeg på å gjennomføre et milagerun for å oppnå EBG. Foreløpelig er jeg bare på planleggisstadiet, og jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil gjennomføre eller ikke. Men gøy å leke med tanken uansett. Mitt opptjeningsår går fra mars til februar. Så derfor tenker jeg å planlegge et skikkelig milagerun i begynnelsen av mars. Har jeg forstått riktig vist jeg antar at da har jeg gullstatus i 27 mnd? Altså resten av opptjeningsåret (12mnd)+ påfølgende år(12mnd)+buffer(3mnd).
Den foreløpelig billigste måten jeg har funnet, er å oppnå 35 segmenter med SAS/Blue1/WF. Og da har jeg funnet følgende reiserute:

1 mars:
SK868 OSL-ARN 12:30-13:30, 737-700
SK714 ARN-HEL 14:50-16:45, 717-200
SK4354 HEL-KUO 17:55-18:55, ATR72
SK4365 KUO-HEL 19:20-20:20, ATR72
SK1703 HEL-CPH 21:15-21:55, 717
SK1474 CPH-OSL 22:45-23:55, A321

Det blir 6 leg, og gir 3450 poeng. (3000*1,15). Prisen kommer totalt på 1366 kr og kan bookes som 1 reise på sas.no. Det gir en leg pris på 228 kr. Denne ruten kan bestilles til samme pris flere ganger i mars. For å oppnå 35 segmenter kreves der 6 turer, og totalt kommer gullkortet på 8196 kr.

Er det noe jeg har misforstått?

SAS vil vel ta hånd om meg, vist noe går galt, siden alt er gjort under 1 booking, eller?

Noen andre ruter som kan være verdt å se på? Regner med den samme ruten blir litt kjedelig etter hvert….

Og en ting til: Vist du syns jeg er stein hakke gal så trenger du ikke kommentere det ;)

Ser grei og billig ut den for et segment run.

Antar du har endel segmenter på konto fra før så du slipper gjøre det 8 ganger?

Ser grei og billig ut den for et segment run.

Antar du har endel segmenter på konto fra før så du slipper gjøre det 8 ganger?

Akkurat nå har jeg bare 8 segmenter inne. Men det er fordi fleste parten av mine reiser er kjøpt med EB poeng. Jeg har familie som jobber i Norgesgruppen som får personalrabatt i trumfpoeng. Dermed har jeg god tilgang til trumpoeng/EB poeng.

Tenker å gjøre segmentrun 6 ganger helt i begynnelsen av opptjeningsperioden min, slik at jeg beholder statusen min i nesten 27 mnd. Så jeg er veldig åpen for alternative ruter ;)

Veldig interessant rute du har lagt opp til her.. Ikke aller verst pris pr. segment heller! Gleder meg til å følge deg på denne :D

Interessant tips, og her er det sikkert flere som vil henge seg på. Min EB periode går fra 1/4...så planen for neste periode er EBG...er pt på planleggingsstadiet.
Men er det riktig som det sies her at du beholder status i opptjeningsåret samt påfølgende år?

Interessant tips, og her er det sikkert flere som vil henge seg på. Min EB periode går fra 1/4...så planen for neste periode er EBG...er pt på planleggingsstadiet.
Men er det riktig som det sies her at du beholder status i opptjeningsåret samt påfølgende år?

Ja, det påfølgende opptjeningsår + 3 måneder.

Veldi bra funn. Har letet etter noe lignende selv.

Edit: er det nå vi satser på en ny pointbooster :)

Så SK4xxx-flights telles som en leg?

Sitter og ser på TRD-CPH-HEL-KUO-HEL-CPH-TRD... må tydeligvis gjøres som to separate bestillinger på SAS.no -- det er mulig widerøe er mer fleksibel, selv om jeg ikke har sjekket det enda.

Hadde jo vært greit å ha alt på en billett ved forsinkelser;

0600-0735 TRD - CPH
0805-1040 CPH - HEL

1115-1115 HEL - ARN
1150-1345 ARN - HEL

1500-1600 HEL - KUO
1625-1725 KUO - HEL

1920-2000 HEL - CPH
2105-2240 CPH - TRD

TRD-HEL-TRD - 1286,-
HEL-KUO-HEL - 480,-
HEL-ARN-HEL - 525,-

6/8 legs for 1766,-/2291,- på én dag fra TRD må vel sies å være en ganske bra deal.

EDIT: Får presset inn en t/r til Arlanda også, for de som er ekstra keene. 35 min transfer går vel greit?

Last edited:
Back