HenrikP sin Gull Quest

Dash

ScanFlyer Gold
Hei forumister!

Nå har det seg slik at jeg i 2 år nå har gått å irritert meg over en kompis som er litt høy på pæra fordi han er EBG. Selv er jeg bare EBS, og han bruker hver anledning han får til å fortelle meg at jeg bare er EBS. Derfor har jeg alltid prøvd å gjøre litt ekstra for å oppnå gull-status. De 2 foregående periodene har jeg vært temmelig nære, sist periode hadde jeg klart det vist den siste Optiontown-oppgraderingen hadde gått gjennom, og perioden før hadde jeg klart å oppnå EBG vist jeg hadde flyttet opptjeningsperioden min med 1 mnd(meldte meg inn i EB for tidlig).

Så nå tenker jeg på å gjennomføre et milagerun for å oppnå EBG. Foreløpelig er jeg bare på planleggisstadiet, og jeg har ikke bestemt meg for om jeg vil gjennomføre eller ikke. Men gøy å leke med tanken uansett. Mitt opptjeningsår går fra mars til februar. Så derfor tenker jeg å planlegge et skikkelig milagerun i begynnelsen av mars. Har jeg forstått riktig vist jeg antar at da har jeg gullstatus i 27 mnd? Altså resten av opptjeningsåret (12mnd)+ påfølgende år(12mnd)+buffer(3mnd).
Den foreløpelig billigste måten jeg har funnet, er å oppnå 35 segmenter med SAS/Blue1/WF. Og da har jeg funnet følgende reiserute:

1 mars:
SK868 OSL-ARN 12:30-13:30, 737-700
SK714 ARN-HEL 14:50-16:45, 717-200
SK4354 HEL-KUO 17:55-18:55, ATR72
SK4365 KUO-HEL 19:20-20:20, ATR72
SK1703 HEL-CPH 21:15-21:55, 717
SK1474 CPH-OSL 22:45-23:55, A321

Det blir 6 leg, og gir 3450 poeng. (3000*1,15). Prisen kommer totalt på 1366 kr og kan bookes som 1 reise på sas.no. Det gir en leg pris på 228 kr. Denne ruten kan bestilles til samme pris flere ganger i mars. For å oppnå 35 segmenter kreves der 6 turer, og totalt kommer gullkortet på 8196 kr.

Er det noe jeg har misforstått?

SAS vil vel ta hånd om meg, vist noe går galt, siden alt er gjort under 1 booking, eller?

Noen andre ruter som kan være verdt å se på? Regner med den samme ruten blir litt kjedelig etter hvert….

Og en ting til: Vist du syns jeg er stein hakke gal så trenger du ikke kommentere det ;)

Ser grei og billig ut den for et segment run.

Antar du har endel segmenter på konto fra før så du slipper gjøre det 8 ganger?

Ser grei og billig ut den for et segment run.

Antar du har endel segmenter på konto fra før så du slipper gjøre det 8 ganger?

Akkurat nå har jeg bare 8 segmenter inne. Men det er fordi fleste parten av mine reiser er kjøpt med EB poeng. Jeg har familie som jobber i Norgesgruppen som får personalrabatt i trumfpoeng. Dermed har jeg god tilgang til trumpoeng/EB poeng.

Tenker å gjøre segmentrun 6 ganger helt i begynnelsen av opptjeningsperioden min, slik at jeg beholder statusen min i nesten 27 mnd. Så jeg er veldig åpen for alternative ruter ;)

Veldig interessant rute du har lagt opp til her.. Ikke aller verst pris pr. segment heller! Gleder meg til å følge deg på denne :D

Interessant tips, og her er det sikkert flere som vil henge seg på. Min EB periode går fra 1/4...så planen for neste periode er EBG...er pt på planleggingsstadiet.
Men er det riktig som det sies her at du beholder status i opptjeningsåret samt påfølgende år?

Interessant tips, og her er det sikkert flere som vil henge seg på. Min EB periode går fra 1/4...så planen for neste periode er EBG...er pt på planleggingsstadiet.
Men er det riktig som det sies her at du beholder status i opptjeningsåret samt påfølgende år?

Ja, det påfølgende opptjeningsår + 3 måneder.

Veldi bra funn. Har letet etter noe lignende selv.

Edit: er det nå vi satser på en ny pointbooster :)

Så SK4xxx-flights telles som en leg?

Sitter og ser på TRD-CPH-HEL-KUO-HEL-CPH-TRD... må tydeligvis gjøres som to separate bestillinger på SAS.no -- det er mulig widerøe er mer fleksibel, selv om jeg ikke har sjekket det enda.

Hadde jo vært greit å ha alt på en billett ved forsinkelser;

0600-0735 TRD - CPH
0805-1040 CPH - HEL

1115-1115 HEL - ARN
1150-1345 ARN - HEL

1500-1600 HEL - KUO
1625-1725 KUO - HEL

1920-2000 HEL - CPH
2105-2240 CPH - TRD

TRD-HEL-TRD - 1286,-
HEL-KUO-HEL - 480,-
HEL-ARN-HEL - 525,-

6/8 legs for 1766,-/2291,- på én dag fra TRD må vel sies å være en ganske bra deal.

EDIT: Får presset inn en t/r til Arlanda også, for de som er ekstra keene. 35 min transfer går vel greit?

Last edited:
Back