Helt OT ! Egenandel ved bilinnbrudd

Farmer

ScanFlyer Crusty
En helt Off Topic sak som jeg gjerne vil høre om noen andre har vært ute for.
Under et utenlandsopphold i november satte vi familiens konebil, en Ford E350 Van inn på verksted for service og div småreparasjoner. En uke før vi skulle hjem ble vi oppringt fra verkstedet om at det hadde vært innbrudd i bilen, og stereo, høytalere og en kapteinstol! var blant det som var stjålet. I tillegg var dashboardet sterkt ødelagt.
Så kommer da stridens kjerne. Jeg mener at verkstedet som hadde bilen i varetekt da bør dekke egenandelen. Det hører også med til saken at det ikke finnes spor etter innbrudd, og de hadde nøklene. Bilen stod parkert utenfor verkstedet da dette skjedde.

Replying to Topic 'Helt OT ! Egenandel ved bilinnbrudd'

TV_2_hjelper_deg_so_185844h.jpg

Er nok bare hobbyjurist, men har konferert min fru som er ordentlig jurist...

I utgangspunktet kan nok ikke ansvaret overføres til verkstedet. Men dersom du klarer å påvise at verkstedet har opptrått uaksomhet på noen måte, har du nok en sterkere sak. F eks i og med at det ikke er spor etter innbrudd i din bil kan det tyde på at noen har brukt nøklene og at verkstedet ikke har oppbevart nøklene på en forsvarlig måte.

Helt uenig, RH. Verkstedet har overtatt ansvaret for bilen ved overlevering av nøkler.

Snakk med NAF, Farmer. Det har vært saker om dette og de har ført dem.

Dette har vel vært tema tidligere på TV, og som det sies her så er det visstnok ikke bilverkstedet som blir ansvarlig, så lenge dem ikek har opptrådt uansvarlig.

Back