Helikopter størtade i Heby

Re: Helikopter størtade i Heby

På Sveriges Televisions hemsida http://svt.se finns hela kraschen filmad!

Om du klickar på "se hur helikoptern kraschar"? Provade igen och här fungerar det bra, filmen är ungefär 1 min 35 sek.

Ikke rart dette gikk åt helvete, rotoren treffer en gatelykt.

(Selv om det tydeligvis ikke var helt på stell før den tid.......)

Scary shit

Han hadde ikke power nok til aa komme ut, og valgte en totalt idiotisk vei for aa komme ut, med katastrofalt utfall. Han burde satt av en eller to passagerer.

Han hadde rett og slett ikke nok "juice" til aa komme seg opp og ut! Bra det skjedde paa departure og ikke ved annkomst, siden det sikekrt hadde vaert mye vaerre. En faar bare haape at jubilanten kommer seg!

Om airmanship i den Litauiske forsvaret er noe å gå etter, så ville det ikke overaske meg om piloten er fra samme land som maskinen. :naughty:

Spektakulär video! Folk på plats måste ha börjat ana oråd när helikopten aldrig kom upp i luften. Det ser nästan ut som om helikopten är påväg att åka in i personen som håller i kameran. Läskigt. En inte helt vanlig dag i Sala...

Noen som vet hvordan jeg kan faa savet denne? Hadde vaert en flott film aa vise i klasserommet naar vi snakker om power available og helicopter performance!!

Jeg tror faktisk du må bruke ett program som tar video capture av skjermen, og så lagre den fila. Finns flere slike programmer på nettet.

Helikopter störtade i Heby
Sex ombord – flera befaras skadade

Jeg skal inrømme at jeg stussa da jeg leste det.. og at det ikke var en medvirkende årsak!

Fytterakkern. Meget dårlig flygerskjønn, men bra at det gikk relativt bra i alle fall. Pussig om maskinen var for tungt lastet hvis det var seks ombord - hvis jeg ikke husker helt feil skal Hopliten kunne ta et fullt utstyrt infanterilag på syv pluss flygeren. Godt at ingen på bakken ble truffet av rotorsplinter. Fantastisk farge på den maskinen, forresten!

Flyvingen ulovlig:

Kraschen var en svart-flygning
Skandalkraschen i Heby var en svartflygning.
– Vi har inte gett dem något tillstånd, avslöjar Anders Lundblad på luftfartsstyrelsen.
Nu riskerar piloten polisanmälan.

http://www.expressen.se/index.jsp?a=305191

Ugh, "Ironic" med Alanis Morissette dukker opp i skallen...:(

Back