Heineman og Miles & More i Norge

sirpjalle

ScanFlyer Mile High Club
Jeg er vant fra eksempelvis FRA at man drar M&M kortet i taxfree'en og det tikker inn miles på kontoen din.

Fungerer dette på samme måte på de flyplassene i Norge der Heinemann har overtatt, eksempelvis OSL og SVG, eller er "det fali' det" for å sitere Ludvig? Man kan jo få poeng alkohol!

Ingen bonus å få med mindre du bruker Trumf Visa, EB Diners, EB AmEx, EB Master, Norwegian Visa eller noe annet kort som samler bonus.

På CPH kunne du tidligere få M&M-poeng på duty-free'n, men nå er de gått over til CPH's eget program CPH Advantage.

Tror det hovedsaklig er de tyskspråklige flyplassene man kan samle M&M hos Heinemann. Ser også ut som at man kan samle mega-miles hos Air Berlin på de tyske flyplassene også.

Hadde en mistanke om at jeg kunne forvente å få det svaret. Men det må og legges til at det står overhodet ikke noe om at det ikke gjelder i Norge på verken Heinemann eller M&M sine sider....

I følge M&M weben : "In the Heinemann Duty Free Shops in Germany and Austria and the Tax-Free Shops in Copenhagen you will earn miles on exclusive brand-name products
at low prices. You will receive one award mile for every euro you spend on purchases."

Denne har eg fått i Juli i år:

01/07/2012 Travel Value +24
DFS Heinemann CPH
DF

-kan tyde på at du får MM på CPH.

Tyder på at MM-poeng kan samles i CPH, men at det ikke promoteres særlig da CPH heller vil ha kunder på sitt eget program.

Har ikke lagt merke til det. Men Heinemann er iallefall relativ ny på Sola. Sist gang jeg var på OSL var i fjor sommer, og da la jeg ikke merke til at det var Heinemann iallefall....

Har ikke lagt merke til det. Men Heinemann er iallefall relativ ny på Sola. Sist gang jeg var på OSL var i fjor sommer, og da la jeg ikke merke til at det var Heinemann iallefall....

Selskapet er Travel Retail Norway og de har eksistert i mange år. Men de har nå startet å markedsføre seg med Heinemann som eier 50% av RTN.

Spurte om det gikk an å få miles hos M&M da jeg var innom på SVG i går kveld. Og slik jeg forstod hun i kassen så var det visst noe de holdt på å se på.

Men hvor mye de i kassen vet, eller ikke, er usikkert...

Back