Replying to Topic 'Haydn-Catalina'n'
Har kopiert hit det som gjaldt Catalina’n fra tråden ”Bilder fra gode gamle GEN”:
ENGM RAMP: (Posted on: 18-03-06 22:45:52)
Men, enlighten me someone..... Den PBY'en? Hmmm, hva var det for noe? Stasjonert her oppe? Eller besøkende? eller hva?
Noen som kjenner historien dens?
ANX: (Posted on: 28-03-06 15:43:29)
Husker da Catalina'n sto på FBU. Fikk være med da noen skulle ha utsjekkstur og rattet litt på cruise. Trenger vel ikke si hvordan det føltes... Også en stjernemotor på hvert øre, gitt!
Concorde: (Posted on: 28-03-06 23:18:00)
Den skulle vi hatt tilbake igjen til FBU og brukt som museum paa Fornebu Nord!
Ingenting var bedre aa vaakne av enn Catalinaen eller Fjellanger Wideroes Commander paa Loerdag morgen!
ANX: (Posted on: 29-03-06 08:32:41)
Hehe - den står jo på Beauvais ved Paris og venter på redningsmenn!
Noen gamle gode mekanikere og "litt" kapital så har vi den i lufta...
BU9001/V2.0: (Posted on: 21-04-06 10:22:35)
Har faktisk manualen til denne liggende her et sted.
Den første som kom C-FHNF hvis jeg ikke husker helt feil,hadde fremdeles blistere bak.
Det var herlig å sitte der å skue ned på bakken.
Gutta som fløy var en historie for seg selv.....
LN-SSL: (Posted on: 23-04-06 23:56:47)
Kan ikke han kar'n i SAS som hadde så store planer med Albatross hente hjem den der da...., og starte litt i det små...?
Falcon: (Posted on: 19-05-06 07:45:47)
Jøje meg; da så jeg Catalinaen på gudsforlatte Beauvais for et par måneder siden. Den stod mellom noen Nissenhytte-aktige hangarer for småfly på motsatt side av runwayen for terminalen. Men fikk jeg tatt noe bilde av den? Nope.
FBU4EVER:
Posted on: 20-06-06 10:54:29
Det var Haydn Air Charter som sto for innleie av Catalinaen i en årrekke. Merk: Det er IKKE en PBY, men en kanadiskprodusert maskin (av Vickers Canada), og er dermed egentlig en Canso. Så vet dere det!
Edit: Eller tar jeg feil ang. denne? De hadde både amerikanske og kanadiskbygde fly så vidt jeg ble fortalt under en omvisning.