• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Har OY-VKH fått nye farger?

rampen

ScanFlyer Silver
Har OY-VKH fått nye farger?

Ser OY-VKH landet på Gardermoen i kveld etter 3 ukers vedlikehold i Manchester. Noen som har sett maskinen på Gardermoen i kveld, og om den har blitt lakkert i de nye fargene til Thomas Cook?

Re: Har OY-VKH fått nye farger?

Sorry at jeg "ikke legger i dybe i mine betraktninger av ditt ærevære selskap", men blåhvite (skjøtede) motordeksler, "Thomas Cook Scandinavia" som flasser og et skrog som er svart av sot og exhaust, det er vræl.

Dybe nok?

Sorry at jeg "ikke legger i dybe i mine betraktninger av ditt ærevære selskap", men blåhvite (skjøtede) motordeksler, "Thomas Cook Scandinavia" som flasser og et skrog som er svart av sot og exhaust, det er vræl.

Dybe nok?
---
Fly (A330) som går dag og natt;-) burde hatt mere tid i hangaren til ordne "vræl"...jeg ser den.
Det er nok lettere med fly som står store deler av tiden;-)
Siden du legger en personlig touch på dette, så får jeg vel påpeke at et fly som flasser litt i logoen er å foretrekke fremfor fly som står med snag og sure pax på bakken, eller?

Når det er sagt, tror jeg alle ser frem til den kommende oppgarderingen innvendig og utvendig på alle A330'ene i flåten. Flyene er 13-14 år gamle, og har gått trofaste dag og natt, så man får vel leve med at det er sot og exhaust på skrog?

Tally-Ho

Når skal første 330 inn til shine og oppgradering? Er det satt noen datoer enda?

---
Fly (A330) som går dag og natt;-) burde hatt mere tid i hangaren til ordne "vræl"...jeg ser den.
Det er nok lettere med fly som står store deler av tiden;-)
Siden du legger en personlig touch på dette, så får jeg vel påpeke at et fly som flasser litt i logoen er å foretrekke fremfor fly som står med snag og sure pax på bakken, eller?

Når det er sagt, tror jeg alle ser frem til den kommende oppgarderingen innvendig og utvendig på alle A330'ene i flåten. Flyene er 13-14 år gamle, og har gått trofaste dag og natt, så man får vel leve med at det er sot og exhaust på skrog?

Tally-Ho

Såså plutselig må dere samarbeide på bakken. ^_^

Eneste assosiasjonene DK har til de nye fargene foreløpig er modellflyet de selger ombord :)

13-14 år er vel alderen der alle vi flypratere slutter å omtale maskinene som "kjerre" og begynner å kalle dem pent for "gammel dame" ;)

13-14 år er vel alderen der alle vi flypratere slutter å omtale maskinene som "kjerre" og begynner å kalle dem pent for "gammel dame" ;)

Kona omtaler meg som forvokst tenåring, så dette passer bra .. Jeg bruker fortsatt 'kjerre' med ømhet og omtanke.

Forumet har 326 hits på LN-MOW som bruker kjerre eller kjerra .. :colgate:

Modellflyet de selger ombord, er forøvrig i de gamle fargene.. iallefall for en uke siden;-)

Ser OY-VKH landet på Gardermoen i kveld etter 3 ukers vedlikehold i Manchester. Noen som har sett maskinen på Gardermoen i kveld, og om den har blitt lakkert i de nye fargene til Thomas Cook?

Har den fått nye seter kanskje??? De skulle jo oppgradere seter og Inflight entertainment.

Kjetil

Back