Har det klikka for SAS?

Discus

Galley Slave
Medlem
Det kom en mail med tittel "Den beste tiden å reise er snart her", og så følger de på med "FORLENG SOMMEREN" og "I tillegg til reiser som forlenger sommeren, har vi også fantastiske priser på høstreiser..."

Jeg synes det var skikkelig usmakelig, og at de bare pisser på folk som har sittet streikefast i syden i dagesvis eller ikke har kommet seg avgårde i det hele tatt. Eller er den tenkt som en mail til de som ikke har kommet seg på ferie eller hjem igjen takket være SAS? En beklagelse for at sydenferien gikk i vasken har vi ikke fått, ei heller pengene for billetten (enn så lenge)

Attachments

• sas.png
    sas.png
    586.2 KB · Views: 970
Last edited:
Jeg reagerer også på at det at de følger kjøpsloven (24t angrefrist) er et argument for å kjøpe billett. Det har da alltid gjort, på lik linje med sine konkurrenter. Hva har endret seg nå?

Den er også sykt provoserende sett i lys av at de under streiken kansellerte løpende med 16-24 timers varsel. De gav beskjed om at de så etter alternativer og så sendte beskjed 6 timer før avreise om "sorry, ingen ting tilgjengelig". Det er ikke akkurat de første 24 timene som avgjør om bookingen er trygg eller ikke...

Ja, det er utrolig umusikalsk. SAS har vel senest i dag hatt følgekonsekvenser med kanselleringer som følge av streiken? Og det er fortsatt folk som er strandet flere steder.

Men skal du overleve og det er jo ikke sikkert de gjør, så må de jo pøse ut med nettopp slike kampanjer…og for de fleste så er det prisen som bestemmer hvor lenge de skal være forbanna på selskapet.

Den største klikken deres er vel at det er tekniske problemer med bookingen sin av dyre billetter også. :)

Har prøvd et døgn å booke SAS Business PRO til USA. Vises som ledig på nett men når man kommer til betaling er det endret til GO. Og man kan ikke kontakte dem med mindre det skyldes kansellering pga streik... så da må man booke med andre. :)

Men skal du overleve og det er jo ikke sikkert de gjør, så må de jo pøse ut med nettopp slike kampanjer…og for de fleste så er det prisen som bestemmer hvor lenge de skal være forbanna på selskapet.
Ja, de må pøse ut med reklamekampanjer, det er jeg ikke uenig i. Men de burde sett litt på teksten og budskapet i kampanjen hvertfall, og vært en smule mer ydmyk enn å reklamere for "...reiser som forlenger sommeren..." i disse tider.

Den kampanjen har lite gjennomtenkt formulering, hehe. Selv om omstendighetene er helt annerledes, minner dette meg litt om Icelandairs noe uheldige tidspunkt for en kampanje i New York under askestansen for endel år siden. «Icelandair-create your own holiday» eller noe slikt, med tanke på muligheter til å ha et opphold på Island uten tillegg i prisen. Jeg bodde da i NY og så en haug med askefaste turister som ikke syntes så mye om den ordlyden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Føltes ganske provoserende å få den mailen rett etter at SAS hadde kansellert den fjerde billetten på rad og verken svarte på telefon eller mail - ei heller kunne tilby realistiske reisealternativer fra Sør-Frankrike. Det er noe med SAS og flere av de store selskapene: de er gode på å sende ut kampanjemailer, det er lett å bestille billetter og de digitale systemene har blitt bedre de siste årene, men de er utrolig dårlige til å svare og følge opp når noe skjer. Det må gå an å være der for kunden også etter bestillingsøyeblikket.

Back