Har det egentlig blitt så mye billigere å fly?

ruben

Newcomer
Har det egentlig blitt så mye billigere å fly?

Sitter og titter på flybilletter online og sammenligner mellom Norwegian, SAS, og andre selskap i Skandinavia/Europa.

Prøver så godt jeg kan å huske tilbake til 90-tallet og lurer på om det egentlig har blitt så mye billigere enn når det kun var SAS på markedet?

Fant en morsom avis annonse fra 1959 inne på forumet og lurer på om det er noen som har noe som er litt mer oppdatert :) ?

Ruben

Re: Har det egentlig blitt så mye billigere å fly?

På 90-tallet var jeg godt fornøyd med å få en weekendtur fra Oslo til Berlin for ca. 3000,-

I dag er det dyrt...

På 90-tallet var jeg godt fornøyd med å få en weekendtur fra Oslo til Berlin for ca. 3000,-

I dag er det dyrt...
For ikke å snakke om hva det kostet dersom du skulle til Berlin eller et annet sted midt i uka...

Jo takk, tjenestereiser til ZRH kom fort på drøye 9000,- hvis man ikke var borte over helgen. Fikk mange fine helger i Sveits fordi det ble billigere for arbeidsgiver å betale kost og hotell over helgen i stedet for dyr flybillett.

Sommeren 2005, tok jeg buss fra Warszawa til oslo og sparte 2000 kroner

Av stive priser husker jeg best en del reiser fra FBU til FCO via CPH på slutten av 80 tallet og starten av 90 tallet. Det var andre kostnader med å forflytte hele familien dit den gangen enn hva man opplever i dag.

Faren min pendlet mellom Bodø og Oslo en periode i midten av 90-tallet. Husker at han innimellom fant billetter fra Bodø til CPH var billigere enn Bodø til Oslo :rolleyes:

Ikke uvanlg å finne billetter fra Seattle til Florida til under 150 dollar .. den samme flighten men kun til ATL koster deg lett det dobbelte .. Tilbud, etterspørsel og konkurranse. Slik er det bare.

Back