• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Hallo KOG og KGL

VC-10

ScanFlyer Crusty
Medlem
Hei karer, er dere hjemme fra turneen deres?
Jeg drar over Nordsjøen på fredag og lurer på om dere fikk noen spotter-opplevelser på LGW utenfor terminalene? Er det et sted det fremdeles er mulig å få med seg såpass at det er noen vits i å reise dit? Det var jo flott før.
Som jeg skrev i tidligere innlegg, er jeg selvfølgelig også glad for å høre fra alle andre med fersk erfaring derfra.

:spin: VC-10

Replying to Topic 'Hallo KOG og KGL'

VC-10, jeg vil karakterisere LGW som en ekstremt vanskelig flyplass for flykikkere/-fotografer - og i vårt tilfelle var vi uheldige med den østlige vindretning. Dette gjorde at i søre enden av rampen utenfor Terminal South bare var mulig å få fly som tok av - og kombinasjonen lav sol rett i fleisen gjør det absolutt ikke bedre. Fra det stedet vil valgte oss ut var det ingen problemer med besøk av menn i selvlysende gule jakker.

Her er noen få bilder som illustrerer godt:
LGW_2006-03-23_A7-AFM.jpg

Bilde tatt relativt tidlig etter vi kunne se det - ikke så store problemer med motlys, men mye buk.

LGW_2006-03-23_G-VIIF.jpg

Alle hjulene inn og dermed en tanke mer motlys.

LGW_2006-03-23_SX-BKB.jpg

Enda litt lenger etter TO og motlyset begynner å bli vanskelig.

LGW_2006-03-23_N183DN.jpg

Her er vel den absolutte grensen for noenlunde akseptable bilder

LGW_2006-03-23_A7-AFM_1.jpg

Absolutt et stilig illustrasjonsbilde - men ikke noe for oss detaljister

Ved normale vindforhold vil man lande fra øst og flyene vil ligge lavere, men lysforholdene vil bli dårligere og dårligere dess lenger ut på dagen du kommer. På grunn av bygninger o.l. er det heller ikke store sektoren som kan benyttes - maks. 30°.

Håper dette har gitt noen svar. :love

Hvilket flyselskap er den A330'en på det første bildet?

BF:cool2

Qatar Airways med A7-AFM A330-202 MSN 616 og det er samme fly også på siste bilde

Mye pent...selv om det kun ble magebilder...:up:

Takk for svar :up:

Da blir det LCY eller LHR.
Er jeg heldig, kommer det kanskje en rapport fra LCY i morgen.

:spin: VC-10

Sorry gutter. Jeg kom meg ikke til LCY. SK fikk tech på flyet mitt fra Bodø til Oslo. Resultat var at connection til CPH og vidre til LCY gikk i dassen.:pissed :pissed
Turen til Edinburgh gikk derfor via LHR.

LCY er ikke så værst hvis du står på parkeringsplassen. Kan være smart å snakke med politiet og fortelle hva du skal gjøre for du er veldig tett ved rullebanen. Vi fikk veldig god hjelp og sympati av politiet sist vi var der siden yngstemann tømte magen i leiebilen i det vi parkerte... Yngstemann er ikke KGL i denne sammenheng, men et lite barn som hadde spist noe bedervet mat dagen før. Da vi kom ombord i en VLM Fokker var hun "right as rain", men som sagt. Politiet var veldig hyggelig og lot oss stå på dobbel gulstripe og veivet trafikken forbi. Mon han ikke har små barn selv.

Avis var også veldig hyggelige: Bare la det være, vi ordner det.:up:

Takk for hjelp, så blir det valgets kval om man vil dra og se på store tøffe maskiner i store mengder, eller små og søte midt i byen!

:hi2 VC-10

Back