Haiangrep på Norwegian

• Thread starter Thread starter DY
  • Start date Start date

DY

ScanFlyer Dusty
Haiangrep på Norwegian

Haiangrep på Norwegian
Haiene har begynt å sirkle rundt flyselskapet Norwegian. Color Air-eier Olav Nils Sundes hoffmegler hos ABG Sundal Collier skal ha støvsugd markedet for Norwegian-aksjer.

Tre norske meglerhus arbeider nå på spreng på vegen av store investorer for å ta Norwegian billig, skriver Finansavisen.

Det er Petter Stordalens meglerhus Norse, pluss fødselshjelperne Enskilda Securities og ABG Sundal Collier som står for aksjekjøpene. Spesielt ABGs erfarne megler Kjell Noer har støvsugd markedet for Norwegian-aksjer de siste tre ukene.
Mer her: http://www.dn.no/forsiden/borsMarked/article385972.ece

Replying to Topic 'Haiangrep på Norwegian'

noen som værer oppkjøp fra utlandet - eller fra "Mr Burns"??

Color Air Part two?

ehh. hvorfor skal de ha tak i Norwegian ?? er hele opplegget på "billigsalg" eller står det bare så dårlig til at folka er desperate ?

Originally posted by Scanor

ehh. hvorfor skal de ha tak i Norwegian ?? er hele opplegget på "billigsalg" eller står det bare så dårlig til at folka er desperate ?

En forklaring kan være at tidspunktet er riktig når det gjelder dollarkurs og forventning til lavere oljepris.Dette kan gi en god gevinst på relativt kort sikt. Aksjen er jo fremdeles forholdsvis lav.Risikoen er jo betinget høy fremdeles hvis man tar i betraktning at løftene om bedre resultat ikke er innfridd og at selskapets uttalelser om bedre resultat stadig blir skjøvet frem i tid.

En annen forklaring kan være at aktørene vil "snakke" opp kursen. Dette har vi sett før .
Hvis man søker litt tilbake i arkivene kan man finne eksempler på dette.

Så er det snakket om emisjon.Hva vil denne nyheten bety for at viljen til å skyte inn flere millioner skal være til stede?

Rene spekulasjoner naturligvis,men så lenge selskapet forstsetter å skuffe i forhold til hva de selv uttaler må det være tillatt å være pessimistisk.

:)

Enten er det ren spekulasjon som BU9001 skriver, eller så er drømmen min om en stort skandinavisk LCC i ferd med å gå i oppfyllelse med hjelp av Farge-Sunde eller Mr Burns eller hvem det måtte være...

Spanande tider!

Foreløpig er effekten god.
Aksjen opp 10% kl 1035.

:D

Det var svært til atraktive Norwegian aksjene ble nå.
Dette luktuer det litt innsideinformasjon av .

Hvem vil vedde mot meg på påstanden om et oppkjøp og sammenslåing innen kun kort tid?

Jeg kan vedde mot deg på det.... ;)

Ingen som faktisk kan tenke seg at Norwegianaksjen blir kjøpt opp på grunn av ventet resultet i neste 1/4 år.

Originally posted by BE

Det var svært til atraktive Norwegian aksjene ble nå.
Dette luktuer det litt innsideinformasjon av .

Hvem vil vedde mot meg på påstanden om et oppkjøp og sammenslåing innen kun kort tid?

Ikke jeg...har veddet før...

Blubird: Jeg skylder deg fortsatt et par planker Stratos...og du skylder meg en adresse jeg kan sende dem til... :)

Blir det da Sterling Norwegian i stedet for Sterling European?

Hmm,

På en måte står jo ikke akkurat NAX dårligere stelt økonomisk med Sunde & Stordalen i ryggen da.....

Tror dette kan være bra på lang sikt.....

(Mest fordi om det IKKE gjør det, får jeg en innenriksminister uten jobb, og DA må jeg snøre inn livreima kraftig gitt) :naughty: :wow: :spin:

Farlig det - da blir innenriksministeren mer hjemme....og enda mer minister:D

Kjos sier i dagens DN at Sunde sikkert er en bra kar!!!

Hehe....ja karen er jo god for millioner så.....
...jeg hadde også sagt han var en god kar om han kjøpte seg inn i min bedrift.:D

Hva bety dette eventuelt for Kjos selv?

Back