• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gutta på tur (på OSL) m/Luftwaffe +3 heavies

Halvorsn

ScanFlyer Molded
Gutta på tur (på OSL) m/Luftwaffe +3 heavies

Ja da var endelig for det meste mine beste klare fra forigårs (5.8.09) spottertur til Oslo Lufthavn. Med lillesøster på fanget foran og 3 av gutta (En fra telemark (Daniel) og tro ivrige nordlendinger, henholdsvis LN-RPL og -KRF som stod for mye av hyggen denne dagen)bak i bilen tråkkla vi oss frem til vollen på 19R for å se noen landinger.

Blir litt tekst, men over til mer action:
Her har vi USn som vi akkurat rakk. Flott maskin og en nydelig lyd fra de RR motorene =)

_MG_3298_2.jpg

Så var jeg så heldig å få en Beech (LN-TRG) med strobes!

_MG_3329.jpg

Så kom Luftwaffe med sin a310 for å utføre en "low approach", men etter vår mening så pulla den opp litt vel tidlig for å få blinkskudd men første gang for meg iallefall å få tysk luftforsvar på brikka - a310 også!

_MG_3357.jpg

Ingen dag på vollen uten en sas i solskinn mot mørke skyer

_MG_3413.jpg

Presterte å få beacon på KKI

_MG_3426.jpg

tre fly - fokker 70 x 2 (Austrian og KLM + 747-400F som vanlig sponset av laks og Korean Air Cargo - andre gang som HL7602 ble festet på brikka

_MG_3468.jpg

Så kom air Baltic med sin Fokker 50 YL-BAS denne gangen - heller ikke på brikka fra før - bare -BAR

_MG_3524.jpg

Et nærbilde av koreanern som fantastisk nok fikk kondens i alle fire motorer selvom det var midt på dagen og mange herrans timer siden regnet stoppet - rart... men flott også!

_MG_3563.jpg

Den er fortsatt slående stor

_MG_3571.jpg

Får ikke nok av denne nydelige maskinen. Får bare unnskylde men synes at den må dekkes fra flere vinkler.

_MG_3579.jpg

Deretter kom det en til blå - Tuifly Nordic med sin 767-300ER W! Første gang jeg ser annet enn cargo 767 på OSL, og må si at fargen og wingletsene passer denne nydelige maskinen som forøvrig var registrert SE-RFS

_MG_3604.jpg

-300ern er ganske stor

_MG_3624.jpg

_MG_3632.jpg

Her sit gutan og koser seg i 26 grader og vindstille på østre bane.

_MG_3689.jpg

et mindre og mindre sjeldent syn... stakkar sas

_MG_3706.jpg

Deretter forlot en av færre fokker 50er OSL for nå - ble nesten et fly-by

_MG_3721.jpg

_MG_3727.jpg

Så var det thailenderns tur - HS-TLC denne gangen var noe forsinka men vellagret...

_MG_3801.jpg

_MG_3804.jpg

_MG_3808.jpg

Neste ladning kommer om ikke lenge! Beklager at dere måtte vente til i dag med dette men photobucket har bydd på store problemer for meg...

Last edited:
Re: Gutta på tur (på OSL) m/Luftwaffe +3 heavies

Flotte bilder! Bildet av Beech'en var særlig tøft. Og 2xF70 var jo ikke feil heller.

Neste ladning - denne for det meste uten tekst

starter med restene av Thai

_MG_3815.jpg

_MG_3826.jpg

_MG_3501.jpg

Norwegian.se er ikke vanlig for meg - men wingletsene sier .no

_MG_3750.jpg

Synd og skam at disse maskinene går så lite lenger. SE-DIN er foreviget på brikka for første gang

_MG_3934.jpg

En meget lett pariser fyker av sted

_MG_4038.jpg

Apron

_MG_4171.jpg

_MG_3861.jpg

_MG_3882.jpg

_MG_41461.jpg

_MG_4069.jpg

_MG_41691.jpg

_MG_4118.jpg

_MG_41661.jpg

That's it

Fokker 50n er nydelig! 767 er det motsatte.. Bra bilder!! Likte godt Air Baltic bildene :D

takker folks! 767 ikke pen er vel noe jeg ikke kan si meg enig i, men liker selv godt fokkerbildene. takk

Likte spesielt F-50 bildene, men ellers er det bare å si at kvaliteten er helt på topp :D

MVH
Stein Olsen

jotakk. Men sleit med motlyset på de siste par timene vi var der, men med litt exposure og shadows så hjalp det seg gitt.

Flotte bilder og god variasjon! :D Og Fokker'n fra KLM landet nok en gang foran nesa på Koreaneren når den holder ved 19L... -merkelig det der altså :P

Last edited:
Back