• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gullkunde og "nedgradert"

NorPlay

Newcomer
På min reise fra Oslo til Bergen i går, hadde jeg som vanlig kjøpt billett på sas.no og valgt C-setet (midtgang) langt fremme på SAS GO. Da jeg skulle hente opp boardingpasset på mobiltelefon rett før ombordstigning, var jeg flyttet til 9E (midten av en 3-seter). Grensen for PLUS-seter var ikke flyttet på, mitt opprinnelige sete var fortsatt i GO-klassen, men flyet var helt fullbooket. Nå var dette en kort flytur og ingen krise, men prinsipielt så synes jeg det er dårlig å behandle gullkunder på denne måten.

Er det noen andre EBG-ere som har opplevd dette?

Etter oppdelinga kom har jeg blitt flytta ned mange ganger hvis jeg opprinnelig satt meg rett bak plus-kabin. Men aldri havna på midt-sete og at resten var full-booket nei. Da burde de jo heller satt deg på et midtgangsete lenger bak, det som har skjedd til meg.

Hadde litt heldiger gullkunde-variant på onsdag: hadde vindussete på første rad i GO; ved innsjekk var både Go og jeg flyttet en rad og to bak, men til det bedre for meg; tilsynelatende tomt sete ved siden av. Ved gate fikk jeg derimot fikk jeg utdelt 1A, min første oppgradering innenlands i disse tider. `Menyen´ på de korte rutene er jo bare fjas, men skeiet ut med en hel, gratis Kvikklunsj i anledningen. :) Stappfullt fly.

Last edited:
Back