• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Gråtass

  • Thread starter Thread starter KAB
  • Start date Start date

KAB

Transportfotofil
Gråtass

Her er en vi ikke ser på våre kanter stort ofte, ikke nå lenger iallefall. Nemlig Lockheed C-141C Starlifter. Her representert ved 64-0627 på Værnes 26. februar 2002. C-versjonen av Starlifteren var siste oppgradering i påvente av C-17, men fremdeles god gammeldags 60-tallsteknologi. I 2006 var det slutt og besøket i 2002 var nok ett av de siste.
 

Attachments

  • img228_1200.jpg
    img228_1200.jpg
    92.8 KB · Views: 513
  • img246_1200.jpg
    img246_1200.jpg
    58.1 KB · Views: 507
  • img237_1200.jpg
    img237_1200.jpg
    50.4 KB · Views: 487
Re: Gråtass

Fine bilder igjen! Starlifteren ser snodig ut, men den er imponerende samtidig. Fin lengde og fint vingespenn. Men da C-17 kom, så fikk de et penere fly!
 
Re: Gråtass

Penere? Greit nok at Starlifteren ser litt pussig ut med humpen bak cockpit, men du kan da ikke mene at stuttjukken C-17 er penere? Tøffere er den, men det ville trengt atskillige facelifts før den fikk like elegante linjer som Starlifteren!
 
Re: Gråtass

Starlifteren er en meget tøff maskin. Det krydde jo av slike på flyplassen i Memphis da jeg var der for noen år tilbake...
 
Re: Gråtass

Fløy en slik t/r Bergen - Minneapolis vinteren 2000 (via Reykjavik på vei til USA), og med vanlige flystoler var det en behagelig reise....bortsett fra stor temperaturforskjell foran og bak i flyet :)
 
Back
Top