Goood mandag

Scandinavien_Airlines

ScanFlyer Gold
Nu blev det atter Mandag, starten på en ny uge i rejserestriktionernes land.

Klokken er det sædvanlige Boeing 7.47, bedste flytype der nogensinde er produceret og jeg har møder online meget af dagen :-( Go dag til jer :-)

Mornings fra Asker. Litt espresso og biscotti før jeg sveiver i gang Teams. får vel løpe litt i lunsjen også, før det skal lages litt podcast i kveld. Ha en din dag

God morgen fra Forus. Fin start på dagen når tastaturet på Pc'en ikke ville noen ting som helst. Så får vi se hvor lang tid det tar før noen kommer og bytter det ut. Men det er jaffe i i koppen og godt er det. Ha en fin dag forumister!

God dag fra Hanøytangen utenfor Bergen.

To uker blodslit nærmer seg slutten. Gru gleder meg til å gå på fri kl 12.

Gleder meg til å komme meg unna stresset her på verksted.
Gruer meg til å sitte i «fangenskap» hjemme med svært begrensede muligheter for å reise/gjøre noe gøy.

Sånn går nå ukene [emoji45]

FQTV

God morgen. Rødt nivå på skolen betyr yngstemann med venninne hjem litt for tidlig i dag. Eldstemann begynnte en halv time senere,men slutter til vanlig tid.

Ser ut til at det bare gjenstår ett teamsmøte i dag om ingen får noen gode ideer utover dagen da. Satser på litt fysisk fostring i nærområdet i lunsjen.

Om noen har gode forslat til instruksjonevideoer for å lære 9-10 åringer klassisk teknikk tas det mot med takk. Har bare funnet noe for 3-åringer og for type 40 åringer som plutselig skal gå birken. Sliter litt med å forklare hva de håpefulle gjør feil og hvordan de skal rette på det.

God morgen fra hjemmekontoret. Her har man fått mailet litt og stelt. Snart mandagsmøte med teamet.

For en drøy uke siden gjorde jeg omorganisering på kontoret og fikk delegert en masse ting. Det tyngste med delegering er ikke å delegere ansvaret, men myndigheten. Det har jeg innsett. Men har nå har jeg altså delegert ganske mye av begge. Resultatet er at mailboksen min er omtrent halvparten så full som før og mange av dem trenger jeg faktisk ikke bry meg om mer enn å registrere at de finnes. Resultatet er at humøret har blitt usedvanlig mye bedre og det er mye mer gøy med jobb igjen. Tror til og med det er litt det samme for dem som fikk ansvaret og myndigheten i fanget. Så nå venter altså ukens første Zoom med nettopp disse. Kaffen er traktet og alt er greit. Dagens tips til dem som kan er derfor å delegere.

Ha en fin en.

God aften fra episenteret i Groruddalen
Her sittes det og ventes på vaksine.

1 år siden jeg på denne dagen i fjor reiste hjem fra Chiang Mai i Thailand, bl.a. med Lufthansa A380 i first (antagelig siste gang).
Eneste jeg angrer på er at jeg ikke endret hjemreisen til å gå via Singapore med SQ i stedet, hadde bare kostet 8 kroner ekstra og forsikringsselskapet dekket endringen av avgang uansett.
Jeg var absolutt inne på tanken, men alt føltes så usikkert der og da med stadige reduksjoner av flyvninger så lysten på en omvei med ekstra flight der og da fristet ikke.

Nesten 6 timer i Frankfurt, men tiden i first class lounge gikk fort og greit.
Full 380 fra BKK, og så og si fullt SAS-fly videre til OSL - eneste direkteavgangen som gikk den dagen.

Back