Godur morgunur fra Reykjavik

dc-8-63

Finn Erik Edvardsen
……hvor jeg absolutt ikke skulle ha vært, det må være noe Cnausen Carma jeg dro på meg fredag kveld. Dette skulle jo være en enkel og grei hjemreise, gjennomgående billett og greier (totalt overrated).

VY var vel de eneste som leverte i dag - skarpt i rute til OSL - men så slo Cnausen Carmaen til, litt over 3 timer sen avgang fra Oslo, men det så bra ut inntil vi landet på KEF videre til Seattle var forsinket til 19:15 og landing 17:47 så lovende ut - men etter 90 minutter taxetid til Gate stod en «dottir» som fortalte at alle avganger til U.S. var kansellert (fukc Cnausen) - her var det bare å gå i full «Martinsen Mode» null ledige rom på KEF, men i Reykjavik var det plenty, raskt bestilt Radisson 1919 - når jeg så en beltebil som brøyter snø, var enn Uber Prius lite fristende - så en smurte med STOR flybuss (smart når vi brøytet oss innover til Reykjavik.

Ulfur IPA var et hyggelig møte og i morgen skal solen skinne så da bør det bli Seattle (fordelen med Flex Business er at jeg fikk siste sete på nonstop flighten og slipper strafferunde via JFK - beste $100 jeg investert)

‘One night in Bangkok Rekyavik makes the hard man humble’…. ;) Det virker som at du har fulgt fjellvettregel nummer 9 til punkt og prikke. God mann.

Her i vestsørøst har vi akkurat puttet svigerbeistet til sengs. Hun sover mer enn katta. Heldigvis. Peisen blafrer, et glass rødvin står ved siden av meg og på kindelen fortsetter Skippy den intellegente ølboks/AI’en med sine sprell.

Lørdagsfreden har senket seg ….

God morgen fra Ris. 4 lys er tent og fire kokosmakroner med sjokolade spist…om et par timer så settes kursen med Alfa`n mot Røros og det nest siste julebordet før julaften. Nyt søndagen der du er eller der du ikke skulle ha vært.

God morgen fra buss 100 mot Ahus. Sjeldent jeg er på farta kl 07 på en søndag men en dagvakt venter nå. Ikke isende kaldt på morgenen, så det har blitt betydelig mildere sammenlignet med fredag. Foretrekker kveldsvakter men altså vm finale i kveld må en få med seg. Jeg har fått en kompis til å holde av plass på et vannhull så etter vakt må jeg ikke somle. Får håpe kveldsvaktene er klare til å avløse før 1530... alltid lov å ikke bruke hele den halve timen på rapporten.

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Last edited:
Mornings fra Hvalstad. En skitur er planlagt, før vi pynter juletreet senere i dag. Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Julestemning/rot inne og vinter og jul ute. Muttern og mann kommer på besøk i formiddag så fruen og jeg kan nyte en 4-retters på Værtshuset Bærums Verk. Gavekortet fikk vi i august 2020 da vi feiret bryllupet der så på tide å få brukt det. Riktignok pensjonist-middag kl 15 men det var eneste ledige på kort varsel.
Mistenker at vi også må en tur i snøen for å svi av litt energi

God morgen fra utenrikskantinen. Greie rom på Radisson på osl. Skulle egentlig ta en for laget og lage en tripreport fra sk a350 premium eco, men setet var byttet fra 22a til 6h iløpet av natten. Dette var på poengbud.

God tur hjemover, DC-8-63!

Best å holde seg inn i dag, gjøre det som trengs, se en finalekamp og glede seg sammen med familien i kveld. Mulig juleverksted på Zooms med en familie vi begynner å bli godt kjent med i Hardanger.

God morgen fra Føroyar, Tórshavn. Har brukt morgentimene på å lese meg opp på litt mer historie om disse øyene, noe jeg vanligvis ville gjort i forkant av avreise. Men hva er vel bedre enn å lese om litt kolonisering og vikingtiden over en kaffikopp :) Litt usikker på hva dagen bringer, gårsdagens kjøretur ble veldig amputert da veiene utenom hovedveiene var dårlig brøyta og usalta, så jeg ikke ville ta for mange sjanser. Litt kjipt å være stuck i Eiði over jul liksom.

Jeg har lyst å komme meg til Kirkjubøur og se ruinene av Magnuskatedralen, men får se an kjøreforholdene over heia dit. Hadde Sissel bodd på Færøyene så hadde hun hett Sissel Kirkjubøur og det er jo litt snert over det.

De har et julemarked i Tórshavn så jeg tenkte å ta turen dit i løpet av kvelden.

Ha en fin søndag!

God morgen fra Kongsberg. Fint vær her i dag med klar himmel og -3 grader. Jeg må prøve å komme meg ut en liten tur i dag for å få litt mosjon. Ellers blir det litt pass av barnebarn noen timer i dag. Det er mye sport på fjernsynet i dag med VM finalen som dagens høydepunkt så det blir noen timer foran TV’en også.

God tur til DC-8-63. Synd vi ikke kunne treffes på julebordet i år, men vi får ha det til gode til senere.

God morgen fra Knausen. Nå er det sabla vakkert her oppe, ren påske-stemning. Junior blir med en tur ut i marka og senere blir det rakfisk-middag på godset til Svigers.

0F3DFC1F-8136-48D8-A027-8E3044062735.jpeg

Man for vel bare ønske @dc-8-63 god tur videre. Føler jeg kjenner meg bittelitt igjen. :)

Her er man litt preget av at vi åpnet en magnumflaske Morgon i går. Men du store alpakka for en fin variant vi hadde av hva som lignet litt på en Dansk Julefrokost. Og kjøleskapet er rimelig fullt av rester. Blir bra søndag, dette. Kan fort bli litt Skippy her også, utover.

Ha en stilig dag

Ettermiddag fra det sørlandske!

Her er man litt sliten i bomullen etter en hyggelig aften i går. Skiskyting på tv og litt lett internettsurfing og ingen andre planer for dagen er vel like greit.

Så er det visst snart jul, var det noen som sa.... Maaaakan....

God ettermiddag fra Icelandair Kantina, her skulle en ikke ukjent Elefnat ha vœrt, de smaa sjokolade bitene (konfekt i Cnausen spraak) er nok til aa reise via õya like Alltid ! At Espressoen fra en maskin ligger veldig veldig nœre hva Napoli byr paa (Ok KeurigMOW - du maa aldri reise via Sigurdsson õya - da tar selv du frem rifla og skyter alle Keurig maskinene i heimen til smiteriens).

Island er sabla morro - de skjoenner mat og drikke….

Back