Herregud så fint at akkurat de to forteller meg dette.Isabelle Ringnes mener vi må slutte å overøse barna med gaver. Hjemme hos Ole Robert Reitan måtte de ta grep da barna var små.
Håper oppgraderingen som er varslet senere i dag fikser problemet med at systemet vil bestille bestillingsvarer uten at noen kunder har bestilt disse.
Disse AI’ene blir frekkere og frekkere ….
TjAI said:Jeg forstår at det kan oppleves som om AI blir frekk noen ganger, men det er ikke intensjonen. AI-modeller som meg er designet for å være hjelpsomme, nøytrale og respektfulle. Hvis noe av det jeg har sagt virker frekt, skyldes det kanskje en misforståelse eller uheldig formulering. Jeg setter pris på tilbakemeldingen og vil gjerne forbedre meg!
Om det er noe spesielt som føltes frekt, gi meg gjerne beskjed, så kan vi rydde opp.![]()
anbefaler folk p bruke ringesnora - da er det ikke mulig å utløse stansalarmen
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
Nei det var litt av en dag på jobb. En pasient klarte ved en feiltakelse å utløse stansalarm. Var en lettere forskrekket pasient da hele staben kom løpende inn. Og lettelse i staben da det var falsk alarm. Jeg har også klart det ved en feil en gang for lenge siden. Ubs. Men jeg kan forstå det om man trykker litt feil, anbefaler folk p bruke ringesnora - da er det ikke mulig å utløse stansalarmen
Ja, vel det er vel egentlig sånn at alarmsystemene er litt ulikt utformet. Bare på to poster internt på Ullevål har jeg opplevd at det ikke fungerer helt likt. Jeg har iallefall opplært i at det er knappene på veggen som kan utløse stansalarm. Jeg har ikke tenkt å teste for mange rykk i en snor... opplevd at det kan utløse assistanse som er mindre alvorlig enn stans, men da først etter vi har trykket inn knappen for at vi kan høre andre klokker på det aktuelle rommet.Hehe. Det har jeg klart også en gang. Jeg tror at jeg gjorde som Sud sin arving og trakk i snoren to ganger for kjapt. I alle fulle fall, så var dette på slutten av et opphold og jeg hadde avtalt å dra en tur ut for å spise/handle eller et eller annet. Jeg kledde på meg og var klar til å dra. Jeg trakk i snoren for å fortelle at jeg var på vei ut. Straks jeg hadde dradd i snoren gikk jeg ut i gangen for å vente der til sykepleieren kom. Plutselig kom det løpende en gjeng med 5-6 stykker i full fart og rett inn på rommet til min tomme seng. Ingen av dem fikk med seg at jeg stod rett på utsiden av døren og i fin form. Heldigvis ingen sure miner. 54 åringen ble tilgitt akkurat som 5 åringen.
Ja, vel det er vel egentlig sånn at alarmsystemene er litt ulikt utformet. Bare på to poster internt på Ullevål har jeg opplevd at det ikke fungerer helt likt. Jeg har iallefall opplært i at det er knappene på veggen som kan utløse stansalarm. Jeg har ikke tenkt å teste for mange rykk i en snor... opplevd at det kan utløse assistanse som er mindre alvorlig enn stans, men da først etter vi har trykket inn knappen for at vi kan høre andre klokker på det aktuelle rommet.
Typisk det du vil ha om pasient har falt på gulvet og ikke klarer selv å reise seg, men likevel irriterende å utløse ved en feil fordi ringesnoren strammer seg akkurat for mye ved å kjøre opp eller ned sengeryggen.
Ja alle blir tilgitt om det skjer ved en feil, har selv klart det en gang da jeg var ny og skulle trykke på assistanse... Men jaggu kom stansalarmen. Var så raskt jeg kunne uti korridoren og vifta med armene nei nei nei.
Sent from my SM-S921B using Tapatalk
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.