• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag morgen

Futura

ScanFlyer Gold
God morgen til alle morgenfugler. Denne dagen startet så alt for tidlig, sov dårlig, og stod opp 05.10 for å ta flybussekspressen hjemmefra kl06.02 en ekstremt ukomfortabel tur med harde nedbremsinger på hver holdeplass, men vi kom til OSL 2min forsinket. Sitter å venter på at KHA skal bli ferdig reparert, flighten 604 til bergen er foreløpig utsatt fra 08.00 til 08.20 Med sete 3A har jeg ikke dårlig tid med å komme meg ombord, så det får ta den tiden det tar.
Ble utsatt for en ekstra grundig sikkerhetskontrol, til tross for at det eneste av metal jeg hadde på meg var knappen i buksa, og Swatch klokka.
Etter et lite ærend hos Politiet i bergen (heldigvis er det ikke jeg som har gjort noe galt, heller motsatt) Etter besøket hos snuten jeg kjøre hjem og er hjemme utpå kvelden en eller annen gang.

Ha en fortsatt god dag alle sammen

God morgen fra et solfyllt Stavanger - 2 Cruise skip på plass allerede utenfor vinduet mitt her i Løkkeveien - begge fra Cunard - litt dårlig start på dagen her også - Waynes Coffee som normalt åpner 07:00 var ikke åpen på vei til kontoret - ei heller var det antydning til aktivitet hos Steam - så nå "hackes" kaffe automaten på jobb for å få til en midlertidig løsning inntil Food Stories åpner....

God morgen

Her ble man tilkalt av minstemann litt før 7. Da var han klar for å stå opp. Så da ble det slik :)

Nå har resten av familien kommet seg opp. Og frokosten er straks klar.
Etterpå blir det å ta med snuppa til frisøren før resten av dagen blir dedikert til ingenting.
Utrolig deilig med ferie :)

S

God morgen fra et solfyllt Stavanger - 2 Cruise skip på plass allerede utenfor vinduet mitt her i Løkkeveien - begge fra Cunard - ....

Tror nok dc-8-63 må ta et par kopper kaffe til så vil han se at de 2 cruiseskipene tilhører Costa Cruise i Italia.:D

God formiddag fra Skøyen. Ingen ferie i uoverskuelig fremtid på meg. Har planlagt en uke i slutten av oktober, og løselig to uker i januar. Dermed har jeg en uke igjen som må brukes i år. Blir noen langhelger utover høsten, men de blir i utgangspunktet avspasering.

Fordelen med jobbing om sommeren er at det er rolig og fredelig da. Få folk og i det hele tatt helt greit. Arbeidene våre i Asker går sin gang, og nå begynner det å synes for forbipasserende også, ettersom vi akkurat har startet med støping av ny kulvert, og har begynt arbeidene med en ny rundkjøring i Røykenveien (mistenker det er noen forumister som er berørt av dette). Dette må være ferdig før vinteren kommer, så dermed ble det sommerjobbing. Jaja, sånn kan det gå. :)

Så var det torsdag alt og ifølge yr, siste dagen på ei uke uten regn. Kollegaer som begynner ferien i morgen river seg i håret og saumfarer restplass.no etter noen gode tilbud. Selv er jeg glad for at jeg kan jobbe i neste uke også. Så slipper jeg å sutre over dårlig vær i ferien iallefall.

Men her er man på plass på kontoret, og ingen øvrige planer for dagen. Går å lurer på om man skulle ta initiativet til en liten grillaften i kveld. Kan ikke være feil det vel?

BF:cool2

Torsdagen har kommet igang og en enkel frokost er inntatt.

I går kom telefonen jeg absolutt ikke ville ha ramlende, vår "kjære" danske leverandør har klart kunststykket å montere en gearkasse feil. Slik at bare 50% av maskinen som står utafor for kontoret mitt på Kløfta går riktig vei.. F*!"#¤%

Kjenner på meg at jeg er lite motivert til å ofre mine to tildelte uker ferie for å rydde opp i leverandørens problemer.. Må finne en løsning på dette i løpet av dagen..

Ha en god dag godt folk..

God morgen, har akkurat fått etlabert meg litt på kontoret for dagen med kaffekoppen godt plassert i venstrehånda. Etter jobb går turen rett til Hallsberg for en svensk middag så for å møte 4008 fra Narvik og se til at godset kommer seg til Alnabru. :)

Snart ferie nå! =D

God morgen fra Lillestrøm.. Vil prøve å nyte dagen mest mulig ute, den voldsomme myggplagen har avtatt.. Forresten hva er levealderen på mygg ?:headbang

God morgen fra Hôtel Mercure Toulouse Compans Caffarelli. En flott liten frankrike-tur går mot slutten. Var på en fantastisk konsert på klubben "Le Bikini" i går kveld. Angus og Julia Stone spilte veldig bra! Anbefaler absolutt å høre litt på dem:

http://www.youtube.com/watch?v=7XZy2r11ygI

Det er nasjonaldag i Frankrike, så vi feirer med å bestille frokost på rommet før vi starter på hjemreisen. Blir en spennende dag dette. Easyjet første legget til CDG. Så bytte av terminal og AF/KL videre.

God morgen fra Lillesand.
BF i Kristiansand må gjøre noe galt, da det i Lillesand er sommer og det beste været kan sees i syd. God seilvind er det dog, tror uansett at vi bruker motor gjennom Blindleia.

Morgen fra Bodø.
Har kommet hjem etter en uke i hovedstaden, og syns det egentlig var godt. På jobb i kveld; mot Sortland bærer det, så her er det ingen kjære mor. :)

Hatt en fin uke, med besøk av Kristiansand på lørdagen. Regn regn og atter regn, men i Ravnedalen på kvelden var det opphold (heldigvis).
Nå må jeg få laget meg noe fôr før jeg setter snuten mot Stormyra og kaffeslaberas med kollegaer.

Ha en fin dag!

God torsdag! Første "feriedag" noe som betyr pakking og litt stress før man setter nesen østover! Kaldt og surt i Nordlandshovedstaden i dag med knappe 10 grader, ikke mye til sommer med andre ord...

Ha en fortsatt fin dag!

God morgen fra Lillesand.
BF i Kristiansand må gjøre noe galt, da det i Lillesand er sommer og det beste været kan sees i syd. God seilvind er det dog, tror uansett at vi bruker motor gjennom Blindleia.

Bruk motor! Av erfaring vet jeg at du blir særdeles upopulær dersom dere slår dere gjennom leia:old

God formiddag fra Hansen-stugu i DUS. Her er väret av en slik karakter at kapteinen omtalte det pa fölgende vis: "Jeg haper de fleste har connections videre for väret i DUS er ikke mye aa skryte av", landingen minnet om en middels oest paa Flesland.

Ellers ble vi litt sen fra OSL pga. surr med slot-tider, og kapteinen var bare hoderistende og skjoente ikke hva ATC drev med (og ikke vet jeg), annet enn av vi ble staaende paa holding 6-7 minutter. Norsktalende crew i kabinen, og ellers alt i vanlig LH-stil. Da vi skulle lande fikk en eldre herre ved midtgangen beskjed om aa skru av mobilen. Han satt bare paa laasen, men vertinnen overvar det hele og sa bryskt, den er ikks slatt av, og han maatte krype til korset og taste pinnkoden hvoretter vertinnen skrudde den av.

Naa litt mat og drikke foer man skal videre med en F100 til en annen by. Fortsatt fin dag!

Intet er bedre enn å stå opp og se det er fint vær ute. Her skal La Familia ut på tur. Saltvann blir aldri feil så lurer på om Verdens Ende skal få et aldri så lite besøk fra oss. Må bare få skylt ned dagens kaffekanner så man kommer "på nett". Grilling på terrassen i går kveld ble ikke feil, er fortsatt mett så det blir kun helsekost i dag :lol:

God dag fra et vått og kaldt TOS, 8,2 grader i følge http://weather.cs.uit.no/. Stor overgang etter 36 ekstra varme grader i Roma i to dager mens det var oppstartsmøte på et EU FP7 prosjekt. God a/c på Radisson Blu es. Hotel Rome, men ikke så bra i Telespazio sitt møtelokale.

I morgen tar jeg med gulljenta med WF til KKN for et helgebesøk hos bestefar og hilsing på søskenbarn som også er på sommerbesøk. Ferie blir det når neste uke er over.

God morgen fra Sintra.

Noen og 20 grader i skyggen. Blir en kjapp tur til Lisboa for et par småting. Resten av gjengen skal tilbringe dagen på stranden.

Ha en fin en forumister! :)

Toulouse igjen. Sjekket inn på min første EZY-flight. So far so good. Veldig stille på flyplassen her. Lurer på om det blir en lett load på turen til CDG. Time will show. Mye kjekt å se utenfor mens vi venter.

G'morgen fra Alpharetta. Dagen er en Ja-dag - dvs at jeg skal til Alpharettas lokale amfiteater og og se pensjonistforeningen Yes synge og spille fra sin rikholige karriere. Support er Styx, saa her er det hyggekveld for oss gamle prog-sultaner.

Som vanlig varmt og fuktig - men faar haape Tor M. Hammer holder seg unna akkurat i kveld.

Back