• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag morgen...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Fortsatt hvitt på bakken utenfor - men heldigvis er det igjen varmegrader. Ble en lang dag i går med flyvninger KRS-SVG og SVG-OSL før dagen ble avsluttet med barnebursdag i en bowlinghall i går ettermiddag/kveld. Etter to dager borte fra kontoret er det sikkert nok mail i innboksen...hjeeelp! Ha en bedre torsdag det ER snart helg!

Mornings fra et småkjølig Tromsø. -3 grader , men fy så kaldt det virker om morran

*HUTRE*

Jobb til 1530, deretter trening. Ha en flott torsdag.
:biggrin

god torsdag - i dag får V40n vinterskoene på - og det er godt! Gårsdagens joggetur i Asker, på til dels isete gangveier var som risikosport å regne!

Hvorfor venter østlendinger (med noen unntak) så lenge med å få vinterdekkene på plass???

Originally posted by EB
Hvorfor venter østlendinger (med noen unntak) så lenge med å få vinterdekkene på plass???

for min del er det det faktum at jeg bare har piggdekk, og det er jo forbudt å kjøre på piggdekk før 1/11....

Originally posted by CK
Originally posted by EB

for min del er det det faktum at jeg bare har piggdekk, og det er jo forbudt å kjøre på piggdekk før 1/11....

Man kan kjöre med pigg för 1/11 dersom forholdene krever det.Alt. kjöpe en bil til med piggdekk,så har du en med og en uten!:hi2

Originally posted by CK

Hadde det nå enda bare vært de med piggdekk som var trege... Jeg tror at mange av dem som kjører piggfritt også tror at den globale oppvarmingen sørger for at det ikke blir vinter i det hele tatt denne sesongen. År etter år....:sarc

Originally posted by FBU 4EVER
Man kan kjöre med pigg för 1/11 dersom forholdene krever det.Alt. kjöpe en bil til med piggdekk,så har du en med og en uten!:hi2

Alternativt piggfritt på den ene bilen man har - piggfritt er i tillegg meget behagelig å kjøre med for oss på Østlandet. :spin:

1.nov er den datoen for generell tillatelse til bruk av piggdekk uansett føre.
imidlertid er det lov å sette på piggdekk så snart forholdene krever det, uansett når på året det er. Å krasje/kjøre i grøfta på glatteveier/isholke før første nov. uten å være skodd forskriftsmessig vil garantert føre til avkortning på forsikringsutbetalingen ved en skade.

det er førers plikt å ha bilen skodd etter kjøreforholdene uansett hva kalenderen sier.

Jan Roar Rød

Originally posted by nutcase
1.nov er den datoen for generell tillatelse til bruk av piggdekk uansett føre.
imidlertid er det lov å sette på piggdekk så snart forholdene krever det, uansett når på året det er. Å krasje/kjøre i grøfta på glatteveier/isholke før første nov. uten å være skodd forskriftsmessig vil garantert føre til avkortning på forsikringsutbetalingen ved en skade.

det er førers plikt å ha bilen skodd etter kjøreforholdene uansett hva kalenderen sier.

Jan Roar Rød

Det stemmer - snør det og du ikke har piggdekk, bør du skifte så fort som råd er eller la bilen stå. Det funker nok dårlig som argument om du skifter til pigdekk i september fordi det kanskje kommer snø...

God morgen fra FBU :)

Det er siste gang jeg drikker eplejuce før jeg legger meg. Jeg drømte at jeg drakk noe jeg trodde var eplejuce,men som viste seg å være noe brennevin med eplesmak.. resultat.. undertegnede totalt dritings.. Det morsomme var at jeg var (eller hjernen var) fremdeles drita da jeg våknet. Det gikk fort over,men uansett en utrolig rar opplevelse. Samboern holte på å flire seg vekk

Men men, Jeg vet jeg er edru nå i allefall:)

Kos dere folkens :)

Replying to Topic 'God torsdag morgen...'

Kald morgen ogsaa i Atlanta. Onkel Brun kom til Alpharetta i gaar og hadde med seg 'Fem Rette' saa naa er hoveddoen erklaert forbudt omraade for alle andre enn meg. Godt vi har tre toer til i huset! :D

Originally posted by LN-MOW

Kald morgen ogsaa i Atlanta. Onkel Brun kom til Alpharetta i gaar og hadde med seg 'Fem Rette' saa naa er hoveddoen erklaert forbudt omraade for alle andre enn meg. Godt vi har tre toer til i huset! :D

aha - det tok meg noen sekunder å forstå at det dreide seg om Ponuds - først fikk jeg assosiasjoner til "tante rød" som jentene snakket om i sjetteklasse, og jeg hadde virkelig problemer med tankerekken en stund...:jumpin

Da var årets første pinnekjøtt servert og spist... Det er snart jul....:devot:

.. og foerste sending med julegaver fra Amazon.com laa paa trappa da jeg kom hjem fra banken ... Vi kunne da gjort oss ferdig med Halloween foerst!

Back