• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag.. gjesp

SudCaravelle

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra drosjebilen på vei til Gardermoen, forøvrig en indisk, elektrisk drevet "SUV". Dette er i tidligste laget og jeg avsto fra å be Trandradrawhat å tute nede i lia da vi passerte EB.

Nå håper jeg virkelig de har salami og egg i utenrikskantina. Møter hele dagen med innflydde med-kollegaer og deretter skikkelig middag i Hamburg på kveldingen.

Re: God torsdag.. gjesp.

God morgen fra drosjebilen på vei til Gardermoen, forøvrig en indisk, elektrisk drevet "SUV". Dette er i tidligste laget og jeg avsto fra å be Trandradrawhat å tute nede i lia da vi passerte EB.

Nå håper jeg virkelig de har salami og egg i utenrikskantina. Møter hele dagen med innflydde med-kollegaer og deretter skikkelig middag i Hamburg på kveldingen.

Null egg!!, men fremdeles en deilig start på dagen.

281F28C8-D8D5-431B-AE5C-8473D85ED8A6.jpeg

Tut i vei…omveien om Lillehammer kjørte du neppe:-) God morgen fra Scandic Victoria. Nå ut på en morgentur i frisk luft før det blir frokostmøte, lunsjmøte i Gudbrandsdalen- men middagen blir heldigvis hjemme i kveld. Ha en bra torsdag der du er!

Heia fra Hotell Frøya hvor dem har Frøya (laks) til frokost[emoji2956] En forholdsvis lang arbeidsdag venter før WF679 tilbake til BGO fra TRD. Ser Wf679 har vært en del forsinket flere torsdager i år så får vi se hva tilfellet blir i dag [emoji28]

Morn fra Kolsås. Her venter det også møte, men av typen fattern + frue som ramler innom og de sa de skulle ta med noe godt. Da trenger jeg kun mekke kaffe som kan nytes i fred og ro mens de underholder arvingen. Liker slike møter.
Gårsdagen bød på 8 km i marka med vaffel og Solo på Nygård, null stress å trille dit men greit å ha brodder

God morgen fra kontoret

En smule trøtt, og det hjelper ikke at det er vått og grått ute. Frisør timen til frøkna ble billigere enn beregnet, mitt hår ble også klipt og vi havnet noen kroner under 3000 tilsammen. Og siden jeg har duracell bil så er det billig(ere) fremdrift og lave bom kostnader. Så all in all gikk vel dette greit.

Heia fra Hotell Frøya hvor dem har Frøya (laks) til frokost[emoji2956] En forholdsvis lang arbeidsdag venter før WF679 tilbake til BGO fra TRD. Ser Wf679 har vært en del forsinket flere torsdager i år så får vi se hva tilfellet blir i dag [emoji28]

Har bodd noen ganger på hotellet på Frøya. Det er ikke der man forventer et ganske alright sted. Sist jeg var der var jeg på bryggefest med konkurent av Petter380 med avholdt på brygga til fabrikksjefen i sjappa til 380'n
Fordelen var at når vi skulle tilbake til basecamp og ringte taxi, så var det bare å si at vi var på brygga til han xxx,

Vel, på tide å brygge en kjempebøtte med kaffe så vi kommer oss igjennom denne dagen også

S

God morgen fra nabolaget til Hotell Frøya.Skal ut og fiske litt sjøkreps, som sikkert havner på noen butikker på østlandet før helga.

God morgen fra Hvalstad. Barnehageleveringen ble kombinert med en løpetur i skogen, hvor det er lenge til det er noe annet enn piggsko som funker. Litt halv dag på hjemmekontoret, noen ærend, så pakkes bilen og vi stiller til fjells. Ha en fin dag

Morn fra Bergen.

En rolig start på dagen i påvente av en bedre lunsj i 12-tiden. Booket weekendtur til London i helgen.
Blir en Sas bonusbillett nedover, fløyet av WF og DY hjem igjen for cash. Begge direkte. Noe må siste frihelgen brukes til.

Ser også at prisene på overnatting i London har nådd nye høyder. Skrekk og gru.

FQTV

God morgen fra kontoret i Fornebuveien! Stille og rolig start på dagen, og etter gårsdagens møtemarathon, så blir det greit å få en effektiv dag der man faktisk får jobbet litt. Ønsker alle en flott dag!

God morgen fra Lillestrøm. Hjemmekontor i dag også, ser det ut til. Før snuta rettes mot OSL for langhelg med Storsmurf og Pellefant.

For å kaste inn dagens brannfakkel... leser at den vanlige Russer nå ikke lenger skal få spise Pizza Hut (sannsynligvis noe alle er glade for) eller drikke Pepsi Max. Vesten vant østen med eksport av "kultur". Tror vi virkelig at vi trekker den jevne Russer nærmere oss ved å nekte dem hverdagsgleder? Eller gjør vi dette bare for å følge saueflokken av "sosiale media hylere" her hjemme? Kanskje Oleg nå heller venner seg til Tang Cheng Brus og nudler.

Håper ingen betviler at jeg er like forferdet over handlingene i Ukraina og over Putin, og støtter de fleste av de store økonomiske aksjonene mot regimet, landet og støttespillerne. Det er forferdelig.

Men jeg er usikker på om det er rett av "alle" vanlige foretak å straffe den Russiske Medelsvensson med hamburgernekt fordi en gjeng skriker om det på internet, eller om vi skyter hverandre kraftig i foten.

Sånn. Det var dagens sosiale selvmord. On to the next :)

Håper en del forstår at det var satt litt på spissen. Ha en fin dag.

For å kaste inn dagens brannfakkel... leser at den vanlige Russer nå ikke lenger skal få spise Pizza Hut (sannsynligvis noe alle er glade for) eller drikke Pepsi Max. Vesten vant østen med eksport av "kultur". Tror vi virkelig at vi trekker den jevne Russer nærmere oss ved å nekte dem hverdagsgleder? Eller gjør vi dette bare for å følge saueflokken av "sosiale media hylere" her hjemme? Kanskje Oleg nå heller venner seg til Tang Cheng Brus og nudler.

Å "nekte" russerne Pepsi Max vil jeg si er å redde dem.

Ellers god dag fra gjemmekontoret. Fortsatt fascinerende hvordan jeg på bortekontordagene klarer å både ha god tid før jeg setter meg i bilen, og er på jobb litt før man absolutt må, mens på gjemmekontordagene er det så vidt jeg klarer å komme meg opp av senga, innom en tur på do, koble til laptopen å skru den på før klokka blir 08:03. Fra neste uke er vi også tilbake "for fullt" på bortekontoer, med alle på jobb samtidig, tre dager i uka.
Er mest spent på om teamleader fortsatt står for at hun mente vi måtte ha kake når alle var på plass igjen.

Litt mer kontorering gjenstår, før et teamsmøte med øverste sjefen i Norge skal fortelle om hvor bra butikken går eller'no.

Ha en god en :)

Og i tillegg får ikke Chelski lov å selge flere billetter …. Det er da flere klubber med russiske eiere også?

Velvel …. her skal det også kontoreres. Heldigvis hjemmefra. Med bensin til $4.29 har man ikke råd til å jobbe på bortekontor. Solen skinner og bikkjene følger intenst med på trafikken. På tide å fylle elefantkoppen igjen.

God ettermiddag fra BOO. Sitter og venter på et forsinket WF615. Lander fra BGO ca. 15:15, og i følge skjermene her på flyplassen mener de at det skal være mulig å snu LN-WEB på 15 minutter. Det tror jeg at jeg skal kunne vedde en hel del korner på de ikke klarer, kanskje så mye som 4 kroner! Mitt tips er avgang ikke tidligere enn 15:50, altså en drøy time forsinket. Noen som vedder i mot?

God ettermiddag fra Forus,

En rimelig travel dag på bortekontoret , først nå har det blitt tid til å trekke pusten etter mange møter i løpet av dagen.
Likevel en god dag med fremdrift i prosjektet.
I kveld er det igjen tid for trim på hesteryggen.
Ha en fortsatt fin dag.

God ettermiddag fra BOO. Sitter og venter på et forsinket WF615. Lander fra BGO ca. 15:15, og i følge skjermene her på flyplassen mener de at det skal være mulig å snu LN-WEB på 15 minutter. Det tror jeg at jeg skal kunne vedde en hel del korner på de ikke klarer, kanskje så mye som 4 kroner! Mitt tips er avgang ikke tidligere enn 15:50, altså en drøy time forsinket. Noen som vedder i mot?

Seff forsinkelse denne torsdagen også. Helt utrolig at det skjer så systematisk egentlig. Og -WEB har jo ikke flydd på 5 dager så godt gjort å starte med forsinkelse. Hickok er én time forsinket og tipper det samme gjelder meg; bytter til SAS hvis de kommer inn først #fullfleks

Seff forsinkelse denne torsdagen også. Helt utrolig at det skjer så systematisk egentlig. Og -WEB har jo ikke flydd på 5 dager så godt gjort å starte med forsinkelse. Hickok er én time forsinket og tipper det samme gjelder meg; bytter til SAS hvis de kommer inn først #fullfleks

Denne gangen var den unnskyld. Det var WEC som skulle flydd, men så måtte de skifte sent, så da ble det forsinkelse.

Denne gangen var den unnskyld. Det var WEC som skulle flydd, men så måtte de skifte sent, så da ble det forsinkelse.

En maskin ute etter 'damage' .. ikke sikker på om det var på bakken eller i luften ..

God ettermiddag fra Palm Springs - en kort (altfor kort) pause ved bassengkanten. Lange lange dager foran MacBook og ThinkPad - fikk en skikkelig «Curveball» tidligere i uken som medfoerte at hele ProsjektPlanen for 2022 maatte endres - med et suverent team saa er det meste paa plass og leveransen til kunden er tilbake «On Schedule - no change of Aircraft».

Ellers hadde vi en virkelig dyp start paa dagen, firmaet jeg jobber for har mange Ukrainiske ansatte - vi er ikke i Ukraina (eller i Russland) men mange med Ukraininsk pass. Disse har familie i Ukraina og i vaart «Town Hall» i dag tidlig - hadde vi en skikkelig O’hana (familie) sammenkomst - hvor 4 av vaare ansatte fortalte om hva deres slektninger gaar igjennom i disse dager - om en handikappet (rullestol) mor i 70 aarene’s flukt fra Oest Ukraina til Liev og videre til Polen - hvordan vaare kollegaer brukte Internett til aa hjelpe hele veien. Nei det ble hverken Pizza eller Pepsi Max - men hvordan en kunne holde kommunikasjon - soerge faar at hun var trygg (i den utstrekning det lar seg gjoere) - det hjelper jo aa ha en CEO som kan ta en telefon til Elon Musk for hjelp med Satelitt Internett.

Lurer litt paa LN-MOW’s bensinpriser - det ser jo ut som prisene i Januar 2022 ????? Her i Palm Springs har vi passert USD 6.00 og har ennaa raad til aa kjoere baade hit, dit og litt videre

det hjelper jo aa ha en CEO som kan ta en telefon til Elon Musk for hjelp med Satelitt Internett.

Lurer litt paa LN-MOW’s bensinpriser - det ser jo ut som prisene i Januar 2022 ????? Her i Palm Springs har vi passert USD 6.00 og har ennaa raad til aa kjoere baade hit, dit og litt videre

Godt å se arbeidsgivere bidra. Lille oss kommer også med et lite bidrag for de som trenger å nå familie eller venner i Norge.

Bensinen i Georgia er blant landets billigste.

Back