God torsdag fra trikken!

petter380

Powder hound
Medlem
Ensomt på trikkstoppet i dag, jeg var den eneste! Solen skinner og det er straks helg. Pga. buss for tog opplegg, og fordi jeg liker å prøve nye ting blir helgens tur flydd fra TRF i morgen. Klarte å lure til meg 19D (etter tips) og BN1 [emoji5] Kan ikke huske å ha prøvd Widerøe før, det blir gøy!

T-3 uker til 4-ukers ferie. Kos dere på ferie og til dere få på jobb: snart helg! [emoji2]

God morgen fra Sandefjord. Fikk tilbud om og bli med på morgenbad....det takket jeg rimelig kontant nei takk til. Endel familiebesøk på agendaen før det blir tilbake til Tjøme i ettermiddag. Ha en fin dag

God morgen fra Snillfjorden! :)

Skyet og delvis regn denne morgenen, alt som normalt altså. Her har naboen lagt ut på nok en ferietur, sommerens 2 av 3 stk. Det betyr at denne forumisten skal passe både hund og gård i 5 dager. Denne gangen har naboen valgt den fornuftige reisemåten...luftveien altså. TRD-TOS med DY i morgen og TOS-TRD på tirsdag med SK.

Her er frokosten unnagjort og nyhetene ruller over TVen. Lite planer denne dagen, men noe fornuftig skal jeg få gjort uansett. Ha en fortreffelig dag forumister!! :D :D

God morgen fra heimen. Lite som kjer, stille og rolig. Får ta dagene som de kommer, for værmeldingen for helgen og neste uke ser bedrøvelig ut.

God dag fra Akersgata. Har tatt med meg BOSE QC25 på jobb og de funker også her. Mulig lett påvirkelige kolleger kommer etter...:cool:

Får håpe sola holder seg til ettermiddagens utepils - blir vel en av de siste utepilsene for meg i Oslo i 2015. Like greit - så dyrt det er og så dårlig vær det er meldt. :drink

Ha en fin-fin Sommer-Torsdag !

Hei og formiddag fra Alcudia - her er det fremdeles bare sol og varme - i går merket vi luftfuktighet (høy) og rundt 35 grader - alt tøy var vanskelig å få av osv.

I dag blir Carting kjøring for alle aldersgrupper på Can Picafort - baner for voksne og barn.

Ha en flott dag du også.

Jan

God morgen fra SK4106. Vil bare advare om at fast track var helt uten kø idag. Da jeg kom var det helt tomt gjennom slusen. Pliktoppfyllende som de ansatte er øker de da frekvensen av ikke enkel, men full søk av alt man har med seg. Personen før og etter meg fikk gjennomgå. Så selv uten kø kan fast track være langt tregere.

God formiddag fra "hytta". Bare 23 grader idag men når man tråkker rundt på sykkel i bushen holder det massevis. Veikvalitet og terreng gjør det jo ikke lettere. Men så er 23 grader midt på vinteren også helt greit

God ettermiddag fra Forus,
Så langt har jeg greid å hold emeg borte fra jobbreising denne uken, men neste uke er det mer eller mindre tilbake til "normalen".
Sol og fint her over i sørvest idag , det blir tur på fjorden med båten i ettermiddag.
Ha en fortsatt fin sommerdag alle.

G'moorgen! 25 grader på stokken, og tordenskyene har allerede begynt å samle seg. Venter besøk av et forummedlem i Camaro i dag, Regner med at han har toppen oppe ... ;)

God morgen fra Lillestrøm, der solen skinner. Dog sier telefonen min at det lyner, så det er vel noe grufs på fære.

Da er det greit å kose seg med Tour de France, kaffe, interweb og bok.

Kun helgen igjen av ferie nå. Litt usikker på hva jeg skal gjøre. Særlig hvis været blir drit. Hm...

Døkk får ha en fjong aften!

Uflyt i kveld på OSL

Den enkle turen OSL-Gatwick går ikke helt som planlagt så langt:
-Løp for å rekke flytoget fra Nationaltheatret, stasjonen viste seg å være helt stengt. T-bane til Oslo S, vente 20 min på neste tog der.
-Rakk dermed ikke å hente 2 stk ID-kort på ID-kontoret som planlagt.
-Plukket ut til tilfeldig kontroll i sikkerhetskontrollen, det virker det som de gjør hvis køen går litt for fort
-OSL eneste sikkerhetskontroll som ikke aksepterer 1-liter posene med håndtak som de selv delte ut tidligere, som nå deles ut på Heathrow/Gatwick. Måtte demonstrere at innholdet passer i 0.9 liters posene til OSL, noe det selvsagt gjorde. Unødvendig.
-Rasket på gjennom passkontrollen, 1 minutt senere ble det annonsert ny avgangstid med nær 3 timer delay.
-«Ikke mulig å slippe ut» fra passkontrollert sone ifølge Menzies/Norwegian dame i annen gate. Men frihetsberøvelse strider mot fornuften så etter litt diskusjon var det OK. Hun fikset en registrering på boardingkortet og sendte meg til en annen gate for å slippe ut. Hvor det ikke var noen andre enn 300 passasjerer som sild i tønne i gate 53 pga delay til New York også. Fikk hjelp av passpolitiet til å komme ut.
-Endelig litt flyt, kunne hente ID-kortene. Den gang ei, til tross for to kvitteringer i mailen min hadde de bare mottatt en søknad. Trolig hadde den ene blitt slettet som et duplikat, men det var PFLY og MSC kort, altså ikke det samme.
-Gjennom sikkerhetskontrollen igjen, gi fra seg farrisflasken som hadde blitt kjøpt innenfor sikkerhetsområdet tidligere.
-Med dagens uflyt frar vel flyet for tidlig mens jeg sitter i baren. Eller taxien i andre enden gir opp å vente. Får i det minste tid til å fylle ut ny PFLY-søknad..

God kveld fra Oslo Nord. Her kom man hjem et par dager for tidlig fra fjellet i går pga jeg måtte ha noe greier fra apoteket som hasta litt og legemidler er ikke lett å få tak i fjellheimen. I dag har jeg også vært enda en tur på apoteket - ja kan vel puttes i en kategori ikke helt i form - men fjellturen gikk nå greit sånn ca.

Re: Uflyt i kveld på OSL

Visste ikke at det var du som plukket meg ut i sikkerhetskontrollen eller slettet søknaden, beklager..
Det kan godt bli del 1 av min første trip report, det høres bedre ut enn sutring. Men sutring kan være bra terapi.

Videre benyttet gatepersonalet ventetiden til å sette 'boarding' på skjermen 40 min før annonsert avgangstid, midt i spareribs-middagen, og så saueboarde alle som fikk plass inn på broen før flyet var klart, i beste Ryanair stil.

Ei blond jente tidlig i 20-årene i gallakjole med åpen rygg skilte seg ut blant mengden av sommerturister i avgangshallen tidligere på kvelden. Hun er for øyeblikket i cockpit, beruset (håper jeg for hennes skyld) og hevder flyskrekk. Men mest for å ta selfies :) Uansett underholdende for de fremste radene. Håper ikke flight planen utløper.

Årsaken til forsinkelsen er ifølge kaptein Keith at de hadde flydd inn til OSL med skadet bakdør som gjorde at de måtte fly sakte.. Men den er visst 100% igjen nå. Bra vi er på et sted med deler.

Re: Uflyt i kveld på OSL

Hehe .... skriftlig er et vanskelig språk. Synes dette er vel så mye 'Murphy på tur' som sutring. Keep trucking!

Back