Uflyt i kveld på OSL
Den enkle turen OSL-Gatwick går ikke helt som planlagt så langt:
-Løp for å rekke flytoget fra Nationaltheatret, stasjonen viste seg å være helt stengt. T-bane til Oslo S, vente 20 min på neste tog der.
-Rakk dermed ikke å hente 2 stk ID-kort på ID-kontoret som planlagt.
-Plukket ut til tilfeldig kontroll i sikkerhetskontrollen, det virker det som de gjør hvis køen går litt for fort
-OSL eneste sikkerhetskontroll som ikke aksepterer 1-liter posene med håndtak som de selv delte ut tidligere, som nå deles ut på Heathrow/Gatwick. Måtte demonstrere at innholdet passer i 0.9 liters posene til OSL, noe det selvsagt gjorde. Unødvendig.
-Rasket på gjennom passkontrollen, 1 minutt senere ble det annonsert ny avgangstid med nær 3 timer delay.
-«Ikke mulig å slippe ut» fra passkontrollert sone ifølge Menzies/Norwegian dame i annen gate. Men frihetsberøvelse strider mot fornuften så etter litt diskusjon var det OK. Hun fikset en registrering på boardingkortet og sendte meg til en annen gate for å slippe ut. Hvor det ikke var noen andre enn 300 passasjerer som sild i tønne i gate 53 pga delay til New York også. Fikk hjelp av passpolitiet til å komme ut.
-Endelig litt flyt, kunne hente ID-kortene. Den gang ei, til tross for to kvitteringer i mailen min hadde de bare mottatt en søknad. Trolig hadde den ene blitt slettet som et duplikat, men det var PFLY og MSC kort, altså ikke det samme.
-Gjennom sikkerhetskontrollen igjen, gi fra seg farrisflasken som hadde blitt kjøpt innenfor sikkerhetsområdet tidligere.
-Med dagens uflyt frar vel flyet for tidlig mens jeg sitter i baren. Eller taxien i andre enden gir opp å vente. Får i det minste tid til å fylle ut ny PFLY-søknad..