Hypern du jukser!!! ;-)
God morgen fra Agra og Sai palase. Vi skal øyeblikkelig begi oss de 200 metrene til østre inngang til Tai Mahal, vi må dog 100 meter videree før vi får kjøpt billett. Bilettene koster for oss utlendinger 1100 rupies+ 200 for graven. Etter Tai Mahal kommer vi tilbake til hotellet for å skifte til andre klær. Gjennomsnittlig laveste temperatur i Agra skal være 10.5 grader. Her er det 7 på morgnene. Vi fryser, vi har ikke tatt med så mye varme klær, men har noe for når vi lander på OSL. Så blir det en tur med tuktuk rundt i byen for å se andre severdigheter.
I går var det tidlig opp. Frokosten skulle være klar kl07, så da vi kom opp på takterassen kl 06.59 begynte de å lage den, som tik 10min. Så bega vi oss mot togstasjonen. Normalt blir man nedrendt av disse tukuk sjåførene, men vi måtte vente i 10 min før vi fant en som kjørte oss de 2 min til stasjonen. Toget kom i rute, vi fant en vogn der en del vestlige folk ventet på å gå på, men fant ikke helt hvor vi skulle sitte. På neste stasjon kom det på en del flere og vi fant ut at vi skulle i neste vogn. Til slutt kom det en konduktør og fikk fortalt hvor vi skulle sitte. Jeg skulle sitte ved vindu på den ene raden og kona på raden bak, ved motsatt vindu, der det satt enn allerede. Han ble flyttet og jeg satt meg vedsiden av kona. Setene var som i DC9 3+2. Togturen var ellers uten noen spesielle hendelser og vi ankom Agra Fort stasjon 35 min før rute. Vi fant hvor vi skulle kjøpe billetter. De har egen luke for utlendinger, men den er selvfølgelig ikke merket på noen måte. Nå er billetter for i morgen, med avgang Agra 10.35 kjøpte for 290 rupies. Vi ankommer dermed Delhi 14.40 Etter billett kjøpet tok vi tuktuk til hotellet, slappet litt av, spiste lunsj på takterrassen Gikk en tur rundt Tai Mahal og i nabolaget og så tilbake til hotellet, spiste middag, var litt på nettet og så la vi oss.
Ha en god dag alle sammen..