• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God torsdag fra Asker

Someone

Moderator
Medlem
God morgen. Solen skinner, hjemmekontor er planlagt før det blir ut for noen øl og burger i Oslo senere. Men først må noen leveres i barnehagen. Så får man se om også det i dag kan by på en regnbyge. Ha en fin dag

God morgen fra Furuset! :)
Her er man på jobben alt og uka nærmer seg slutten. Den første uka av tre på jobb går radig unna, måtte de to neste ukene før hovedferien starter også gjøre det. :)
Sola skinner og spesielt den friske morgenlufta er best synes jeg.
Ha en ekstra best en! :) 20220707_054121.jpg20220707_054544.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Rikshospitalet.

Gårsdagens ERCP gikk veldig fint. Ingen smerter eller ubehag hverken under undersøkelsen eller etterpå. Sykepleierne og legen som gjennomførte dette var veldig behagelige å ha med å gjøre. I dag er det ultralyd på programmet. Dette er en rutinemessig sjekk siden det har gått 3 mnd siden operasjonen. Jeg er litt usikker på om jeg får dra hjem i dag eller om de vil ha meg her til i morgen. Vi får høre hva legene sier. Kvelden skal uansett tilbringes foran fjernsynet med først Start-Brann og deretter EM kamp for kvinnelandslaget.

God morgen. Hjemmekontoret åpnet 05.45 og surdeigsbrødet som snart er ferdig har ikke hevet som det skulle…

Håper å få landet noen personellmessige krumspring i dag eller i morgen før det blir ferie.

God morn fra et ste mellom Dover Calais.
Vi har så vidt gått fra kai i Calais. Det ble Irish Ferries som fikk gleden av å frakte oss over kanalen. Vår VW Caravelle er i litt forskjellige klasser hos de forskjellige fergeselskapene, så hos P&O skulle billetten koste 168€ DFDS skulle ha 76€ Siden vi har prøvd DFDS utallige ganger mellom Oslo og CPH ville jeg prøve noe annet, så da ble det Irish Ferries til samme pris. I tillegg var Avgangstiden 08.05, med oppmøte en time før, Grei. Vi kjørte innom fergeanlegget da vi var i området for 6 år siden, men det har blitt betydelig utvidet siden det. Nå er det en evighet å kjøre fra billett kontroll, til man er ved fergen. Først bilettkontrol, så passkontroll ut av Schengen, så gjennom et hus der de kan ta tollkontroll, så passkontroll in I Storbritania, så et stykke å kjøre til oppstillingsplassen. Vi er allerede kontrollert inn i Storbritania så da bør det gå greit ved ankomst til Dover. Vi må nå finne ut av hvilken reiserute vi skal ta til Southampton, fra Dover. Jeg heller litt mot å starte langs kysten, for så å kjøre inn i landet, til der vi har bestilt nytt eksosanlegg til bilen. Derfra blir det nok å holde seg inne i landet til vi er i Southampton. I motsetning til SK384 som skal se lanskampen forran TV'n så skal vi se den på stadion.
Det er 3dje EM på rad vi ser de innledende kamper på stadion. Antall nordmenn som har kjøpt billetten selv og ser de innledende kamper i 3 EM på rad, er 2, Kona og meg. Vi er alltid spente på hvor mange andre nordmenn som er på stadion. Og ikke minst er vi spent på om vi får sitte på samme felt. I år har Fotball forbundet gått litt inn og styrt dette, så jeg håper de klarer å samle alle sammen. Sånn det har vært å være norsk supporter i de 2 foregående EM kan bare beskrives med ett ord, Tragisk. Når 12 personer har kjøpt "Follow your Team" billett og de er spredt utover hele stadion på 6-7 forskjellige seksjoner så er det trist. Under åpningskampen mot nederland for 5 år siden, var vi de eneste norske på ett felt med ca 3000 andre. Siste kamp, mot Danmark var 40% av stadion ikke i bruk. Da hadde de gitt 2 felt til oss norske, men med ett dansk felt i mellom.
For å ta ett kikk på gårsdagen, så fant vi bildelbutikken i Antwerpen og fikk kjøpt både sikringer og startkabler, dermed fungerer nå alt som det skal dog litt dårlig kontakt i en sigarett tender plugg. Vi kom oss ut til Knokke Heist, lengst nord på den Belgiske kysten. Derfra fulgte vi trikkesporene sørover. Det er jo en og annen person her på forumet med interesse for skinnegående transport, så da kan det informeres at dette er verdens lengste trikkelinje. Den går nesten hele kysten og er ca 67km lang. Vi kom oss etter hvert til Calais by, 2 dager etter Tour du France passerte gjennom byen. Vi overnattet fredelig og rolig utenfor en skole, før vi kjørte til fergeterminalen på ca 15min.
Ha en finn dag alle sammen

God morgen fra Grønland. Kort stopp i heimen etter hjemkomst fra bartebyen i går. Nå må det pakkes bag for motorsykkeltur til Kongsberg. Sjekker inn hos en kompis for resten av uka. Blir tre dager med jazzfest (uten for mye jazz, Hellbillies i kveld…) hvor man som vanlig vil treffe mange gamle kjente. Ønsker alle en finfin torsdag[emoji3]

God morgen fra Ischia. Flyturen ned i går gikk som en drøm - og det var ingen drøm men herlig tysk virkelighet at flyverten tvang oss til å drikke opp flasken med musserende før vi landet kun 5 minutter forsinket til et Italia med alle taxisjåfører i streik. Med buss rakk vi allikevel en båt tidligere ut til Ischia enn planlagt. 29-35 grader både luner og tiner opp noen forsyne nordmenn. Dagens morgentur startet 06:00 og hadde en espresso stopp midtveis før vi avsluttet med det første badet før frokost. Sommerferie er digg.

God torsdag fra Sandnes. Startet på friperiode og først på programmet står en spinningøkt. Det er noen år siden jeg prøvde det sist. Men greit med en liten variasjon fra de vanlige styrkeøktene. Ellers nada planer for dagen.

God formiddag fra Forus,
Har kommet ajour i Prosjektet og kan senke skuldrene litt etter ferien.
Det er i grunnen greit å jobbe når de fleste andre har ferie. Får gjort en hel del.
Når vinden gir seg tar vi en tur med båten vest i havet og ser om vi kan få noe fisk senere idag/kveld.
Ha en fin dag.

God morgen fra sørstatene. Satan vi koser oss og mesker oss. Frokost i havnen i går, litt shopping, mengder med bading og en virkelig innertier av en steak dinner i går med ekte surf and turf - i går satt den.

Går man konk her. Ede med dollaren? Nope - fremdeles langt rimeligere en Norge, og kanskje viktigst - en helt annen kvalitet

Kom in et deilig uvær ved solnedgang så man nippet litt til Pinot med The Troggs i bakgrunnen og måter over skuet vi hadde foran oss og himmelen forandret seg hvert 5 minutt med lyn og sol.

Nå er det dessverre bare 19 dager igjen..

12FF77BC-EF11-44EB-B238-2954C6C9E6B9.jpeg

93FE46E1-8095-4040-AF3B-5500CE8177AC.jpeg

1CE7512D-3095-4643-9E20-5BAD9C32AF79.jpeg

EDEC7910-85D6-47C7-8A74-EE702F2CDE13.jpeg

Longhorn er helt ålreit.

G’morgen fra terrassen. Jimi kveder og kaffen varmer. Ny arbeidsdag står for døren. Ingen kanelboller i dag, men vannmelon duger fint. Sikkert sunnere også ….

God ettermiddag fra bussen på vei til Ahus. Har skjedd litt endringer gitt i mitt ansettelsesforhold der fordi jeg ønsket det selv men jobb det får jeg nok av. Satser på en rolig kveldsvakt

Sent fra min SM-G990B via Tapatalk

Longhorn er helt ålreit.

G’morgen fra terrassen. Jimi kveder og kaffen varmer. Ny arbeidsdag står for døren. Ingen kanelboller i dag, men vannmelon duger fint. Sikkert sunnere også ….

Var ganske skeptisk til kjederestaurant, men flere av naboene anbefalte den og den leverte bra.

Ettermiddag fra det sørlandske!
Her var man sent i gang på gjemmekontoret. Det skyles at jeg slo opp en gammel alkoholskade i går kveld. Så nå sitter man her og oier seg, jobber litt med noen kjedelige oppdateringer og ser litt på tur de fransk med et halvt øye.
Neste post på programmet: En liten lur. Zzzzz

Var ganske skeptisk til kjederestaurant, men flere av naboene anbefalte den og den leverte bra.

Mange av kjederestaurantene i USA leverer bedre mat og hyggeligere service enn de fleste 'snobberestaurantene' i Norge. Kvalitet er ikke bare 'michelin' ...

God kveld fra Lillestrøm. Sitter her etter en rimelig busy dag på kontoret. Venter på at Oda skal komme og levere ting, så vi kan få laget oss litt middag.

Fint vær ute, så om jeg får ånden over meg så blir det kanskje en sykkeltur etterpå.

Ha en stilig dag!

God kveld fra Berlin

Tilbragt noen fine dager her. Tuslet mye rundt og fått sett en del av de viktigste punktene. God mat og drikke og god stemning. Vi kom frem til at fruen har vært i byen ca 15 ganger før, men da kun på jobb og minimale muligheter til å se noe annet enn området hun bor og jobber i.
Var meldt en del regn i dag, men vi hadde flaks og var i bevegelse stort sett under opphold. Traff en skikkelig skur, men da kunne vi snike oss inn i et lite portrom og vente i 10 min.
Litt uvant å måtte bruke munnbind på kollektivtransport, men har gått greit. Var ufattlig varmt og klamt på Ubahn i dag, og munnbindet gjorde det ikke bedre.
Forøvrig trodde jeg at var skikkelig lur, iom at det kreves FFP2 masker, så stakk jeg på Biltema og kjøpte en pakke før avreise. De var relativt greie, men med en skikkelig kjip strikk, så turen fra flyplassen var litt artig.... men fikk fikset noen bedre med bedre strikker som bare hekter bak øret og ikke hele planeten...

Satser på god stemning og ontime departure hjem med Flyr i morgen.

S

Back