• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God tisdags morgon

Savipix

ScanFlyer Rusty
God tisdag morgon,

Dagen börjar två gånger för mig idag. Nu i första vändan blir det en tur till ARN för att hämta en god vän som landar 0230, skulle egentligen landat 2310

I andra etappen av tisdagen den 22/1 skall hämta en bil, ta en tur till Stockholm för en lunch med två gamla kollegor och lite administrativa uppgifter. Efteråt skall jag möta CK för en kaffe på ARN innan det blir grovträning på simhallen.

Annars är den stora nyheten att jag är ute av arbetslöshet och inne i flygbranschen hos en större Skandinavisk koncern. :nor:DEN:SWE
(I know it takes a fool to remain sane in the business).

Önskar er alla en fin dag oavsett om den startar en, två, tre eller fler gånger och vart än i världen ni befinner er.

Last edited:
God morgen fra hovedstaden... Fra i dag til og med lørdag er vi "foreldre" til en 11 åring, en 8 åring og en attpåklatt på 1 1/2 år - godt å stå opp tidlig for å øve seg på dagene og nettene som kommer. Ellers blir det en rolig dag på kontoret.

Grattis med jobb Savipix!!!

Ha en bedre tirsdag!

Grattis Savipix! Mer detaljer, pls!

Endelig hjemme .... hadde en OK tur over Det Store Landet i et stort laersete .. 757 med winglets er digg!

Bikkja gikk helt bananas da jeg kom hjem .. selv katta mjauet velkommen. Kona var bare sur og Lillegutten var i koma .. Vel - det blir nok snart bingen paa meg ogsaa ...

God morgen fra SEA, her er det snart leggetid :8:. Imorra(USA-tid) blir det hjemreise... :cry:snufs :cry:. SEA er en kjempeby, har hatt det utrolig artig her, ikke minst takket vaere alle folka som har vaert med her borte.

Dere i gamlelandet faar ha en straalende dag :nor :nor :nor

Edit; Selvfoelgelig gratulasjoner til Savi med ny jobb :SWE

Glad tirsdag. En liten "night-stop" i morgentimene på "Gufseplassen" før The Pink Flash setter kursen mot OSL, og undertegnede tar en dag i STO (selvsagt allerede sjekket inn on-line), med et lite prosjektmøte i "et større skandinavisk luftfartskonsern" og en kaffe med nyansatte unge Reithe (måtte det snart bli min tur). Ha en framifrå dag!

Last edited:
God morgen. veldig tidlig på´n idag, nødvendig når jeg kjører fra Asker. Men, det har sine fordeler, bl.a. spiser jeg frokost i kantina.

Dagen blir ordinært travel, med tirsdagstorsk på Schrøder med FBU 4EVER, og kanskje OJB kommer også?

God morgen fra København. Fortsatt mørkt ute så været er litt uvisst, men det regner ikke. Ny dag på lesesalen venter, og kanskje jeg skal prøve meg på gårsdagens treningstur som det ikke ble noe av? Ha en fin dag

God Morgen! Det er såååå gøy når bussen ikke kommer! :angry: Men jeg kom meg på jobb alikevel. Blir en hektisk dag i dag og, men jeg overlever vel denne dagen og, på sett og vis.

Det positive var at været er ok i dag, kanskje et par minus og frost ute, men alikevel fint vær.

Ha en fin dag folkens :)

God morgen
Først, gratulerer med ny flyjobb Per Chr. Jeg håper du blir fornøyd.
Oslo rapporterer noen minusgrader men det er heldigvis blitt lysere om morgenen, men fortsatt litt tungt å komme seg ut av sengen.

Ha en fin dag.

Morn, her er det enda mer ekte arbeide i dag.

En maskin med OpenNMS/OpenVPN er ut døren, nå er det en Cisco-ruter som skal til pers og etter det fire maskiner med iptables/qos og moro. Endelig en ekte arbeidsdag! :D

-A

God morgen!
I dag var jeg iallefall oppegående da flisleggerne kom litt før 0800. Hvorvidt jeg var våken, kan diskuteres. Farligste tiden på døgnet er fra man står opp til man våkner. Tenk på det!
I dag legges de siste flisene på gulvet, så er det klart for fuging. Senere idag skal jeg hente veggflis. Greit å ha de i hus selv om ikke selve kjøkkenet er ankommet og montert.
Og, som Jetblue skrev, idag er det torskeaften på Schrøders i Waldemar Thranes Gate. Det blir en forholdsvis tidlig kveld for mitt vedkommende, min hovedsponsor har planer for meg imorgen. EWR.

Grattis med ny jobb, Savipix!:nor:SWE

God morgen fra Oslo. I ettermiddag blir det henting av skap hos HTH på Alna. (kan BARE hentes mellom 14 og 19 på tirsdager eller 14 og 17 på torsdager! HALLO, hvem tror disse folka at de er? Ikke rart flere og flere velger IKEA-kjøkken...)

Gratulerer så mye med ny jobb Savipix, kanskje du kan tilføre det store skandinaviske konsernet litt sårt tiltrengt nytenking! ;)

Last edited:
God formiddag. Et gnistrende flott vintervær med skyfri himmel og minus 16 grader her. Hadde det bare kunne vært slik resten av vinteren!
Gratulerer med jobb i SAS, Savipix ! Kan du avsløre hva du skal gjøre for noe da ?

Farligste tiden på døgnet er fra man står opp til man våkner. Tenk på det!

Vet akkurat hva du mener....

Fikk snakket litt med KLM igår...fikk ikke det svaret jeg hadde mest lyst på, men ser ut til at ting ordner seg, men må jobbe for det.

Kom meg hjem til Egersund imorges, og dagen går vel til å slappe litt av og kanskje fått orden på den tripreporten jeg har lovet.

Fortsatt trøtt etter reisen fra SEA....med lite søvn.

Gratulerer med jobb Savipix!

God tirsdag fra Jessheim.

En stille og rolig fridag, uten noen store planer. Skal gjøre noen småting her i heimen, ellers blir det en avsappende dag.

Gratulerer med jobb, Savipix. :up:

God tidlig ettermiddag fra Lilleaker,

Da har dagen gått unna i en fei så langt.
Den startet 05.30 hjemme i Tananger som vanlig. Frost på veien ut til fygeplassen.Vi kom oss avgårde med SK4002 og LN-BRO før tiden selv med avisingsøvelsen og det var jo bra. Det var en nydelig tur over fjellet med klarvær og måneskinn på morgenkvisten. En flott opplevelse å se vinterfjellet badet i måneskinnet. Hovden hadde for første gang skrudd av flomlyset i bakkene sine. Det samme gjaldt Rauland.Gaustablikk har fortsatt mye penger til strøm ser jeg.
landet før 07.00 på OSL og det er sjelden med denne flighten.
Vi får håpe det fantastiske vinterværet fortsetter en stund til.
Ettermiddagsøktet iverksettes og dersom alt går greit blir det tur på Schrøder ikveld.
Ha en fortsatt fin dag alle.

Back