• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God Tirsdag

Gunnar

ScanFlyer Gold
God Tirsdag fra Auckland

Semesterets første eksamen er unnagjort, og i morges oppdaget jeg at jeg hadde skumlest til feil fag: jeg trodde det skulle være eksamen i "Language & Culture", mens det jeg egentlig hadde var "Principles of Marketing". Nåja, 100 "multi-choice" spørsmål går greit unna når man har 2 timer til rådighet i et såpass enkelt fag... :p

God Tirsdag fra Auckland

Semesterets første eksamen er unnagjort, og i morges oppdaget jeg at jeg hadde skumlest til feil fag: jeg trodde det skulle være eksamen i "Language & Culture", mens det jeg egentlig hadde var "Principles of Marketing". Nåja, 100 "multi-choice" spørsmål går greit unna når man har 2 timer til rådighet i et såpass enkelt fag... :p

Language & Culture, ja det høres ut som ett av de fagene jeg hadde i en av 'Cultural Anthopology'klassene jeg tok for 10 år siden. Lykke til med den eksamen....

Glad tirsdag morgen... Vintertid er definitivt ikke noe for meg - våkner til "gammel" tid - bare at nå er klokken 05:00. Men da blir det gjort mer på jobben - så aldri så galt at det ikke er godt for noe. Satser på en treningsøkt i ettermiddag. Ha en flott tirsdag - verden rundt!

God morgen fra Stavanger!

Da var det å få i seg noen kaffekopper, få avgårde noen unger på skole og i barnehage, og så er det å komme seg på jobb. :)

Vel, ha en fin dag forumister :)

God morgon frå Trondheim!

Då var dagen i gong, og oppgåvene er starta. Varm kaffi skal gjere godt :)

Ha ein fin dag alle saman!

God morgen fra Oslo. Her skal man først på en konferanse i Lillestrøm, som først begynner 9, hvilket resulterte i en halvtime ekstra i bingen. Tilbake på kontoret i ettermiddag og blir vel sittende mer enn lenge nok til å gjøre meg fortjent til overtidsmat. Kanskje får jeg noen spennende nyheter/avklaring på endel saker også. I kveld har jeg en frisørtime (jeg ser jo snart ut som McGyver så her skal det kuttes så bustene fyker) før det blir trening i form av cageball. Ha en fin dag

God morgen fra sandefjord!
Her er det skyfritt og solen titter snart inn vinduet.
Dagen i dag blir preget av noen møter samt mye jobbing, muligens overtid her også
Nå må jeg nesten sjekke hvordan TDK Airlines ligger ann på facebook :-D

Hilser til alle sammen med ønske om en fin tirsdag

God tirsdag fra Malmö også!

Etter et par års pause her, fikk jeg plutselig et innfall. Så inntil videre er jeg herved tilbake. Håper det er like mye interessant lesning som i "gamle dager"!

I Køben blir det overtid, ubetalt sådann, på lesesalen før neste eksamen i morgen. Nuvel. Ha en strålende dag!

God morgen fra Krsand!

Her blir det hjemme dag da jr har fått en infeksjon i øyet som det ikke er noe greit å gå på barnehagen med. Det blir en tur til legen med han senere i dag. Så nå vurderer jeg å gå å legge meg igjen! hehe! Nei, man får vel prøve å etablere hjemmekontor og få gjort noen ting!

Glad tirsdag morgen... Vintertid er definitivt ikke noe for meg - våkner til "gammel" tid - bare at nå er klokken 05:00.

Har du hørt om det å snu seg rundt og sove videre?:rolleyes:

Ha a nais vån!

BF:cool2

God morgen fra jobben. Var hvitt på takene og gresset i dag og småglatt enkelte plasser på gangveiene. Ha en fin dag!

Etter et par års pause her, fikk jeg plutselig et innfall. Så inntil videre er jeg herved tilbake. Håper det er like mye interessant lesning som i "gamle dager"!

Velkommen tilbake!

Gudd mørning fra Norges midtpunkt! Her kom Egil akkurat inn døren, så da er WIAS avd. Scanair (de menige) fulltallige. Befalet har jo bassengtjeneste i Thailand .. ;)

Vel - arbeidsdagen er i full gang og ny begynner det fordundre meg å lysne også!

God morgen fra et nydelig høstvær ombord på Hurtigruten. Om en halvtime blir det avstigning i Hawaiisund. Jeg har ennå ikke bestemt meg om jeg blir her til i morgen eller til torsdag morgen. Uansett blir det retur med Hurtigruten til Hammerfest og fly hjem igjen derfra. Ha en flott dag!

Gudd mørning fra Norges midtpunkt! Her kom Egil akkurat inn døren, så da er WIAS avd. Scanair (de menige) fulltallige. Befalet har jo bassengtjeneste i Thailand .. ;)

Når er det egentlig din tur til å ta en måned i Thailand? Trodde det gikk på omgang? Eller tør de ikke sende deg ned der?:colgate:

BF:cool2

God morgen fra Oslo.
I gang med arbeidet etter en kjapp frokost og morgentur. Fint vær i hovedstaden, får håpe det holder noen dager fremover.
Venstre overarm / skulder verker etter gårsdagens fire vaksiner.. akkurat som om man skulle fått en god gammeldags "bønne".
Ha en trivelig dag!

Language & Culture, ja det høres ut som ett av de fagene jeg hadde i en av 'Cultural Anthopology'klassene jeg tok for 10 år siden. Lykke til med den eksamen....
Skal ikke se bort ifra at faget likner det du har tatt. Det er et "førsteårs"/grunnleggende fag, så veldig vanskelig er det ikke. Med litt erfaring fra å være utenfor eget land og kultur, samt å være litt filosofisk av natur, blir det ekstra enkelt å forholde seg til faget. Så den eksamen skal nok gå bra... ;)

Var nettopp en tur på kino for å se "Surrogate" sammen med en vennegjeng. "Siste-liten" lesning ligger ikke for meg, jeg kobler heller av kvelden før en eksamen... :drink

God tirsdag. Solen skinner over hovedstaden, og jeg har kommet meg etter en svært så stressende start på dagen. Kundeperm på avveie er ikke gull i denne bransjen....

Saken er løst og jeg senker skuldrene. Etter lunsj igjen til Hasle og jobb der...

God morgen fra et nytt medlem, som i lang tid har fulgt forumet "fra utsiden".
Her er man som vanlig parkert på kontoret, men nå er det heldigvis bare noen dager igjen til "sommerferie".

Ha en fin dag alle sammen!

God morgen fra BKK Concourse C Thai Silk Lounge. Natten med SAS har som vanlig vært hit-n-miss, men om noen timer dumper man ned i Singapore, så da blir vel alt bra.

Måtte solen og varmen være med eder alle, rundtom på kloden!

-A

God dag fra Lilletorget Linoleum Lounge, med den vanlige utsikten til Queens Pub. Apropos Pub, blir et par øl etter jobben i dag. Apropos sommmertid, NRK Sogn og Fjordane hadde denne tunge analysen lørdag: "I natt klokka 3 er det nok en gang (..) tid for å stille klokka. Det er slutt på sommertiden,og klokka skal stilles en time tilbake. Det betyr at en får en time mer søvn og møter en lysere morgen.

Back