God tirsdag fra Ris

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
God morgen. Snart klar for åoning av hjemmekontoret, men først nyheter og Nespresso. I går ble det både biltur og middagen ble i dobbelt forstand spist ute...utendørs på MortensKro på Gjelleråsen i sol og 17 grader. Ha en bra tirsdag der du er.

God morgen fra Stavanger. Ser ut som også dette blir en nydelig dag, dog ikke så varmt som i går. Blir nok en tur ut for samling av steg, har mye å ta igjen nå.
Ha en glitrende flott tirsdag :)

Mornings fra Hvalstad. Solen skinner og det skal kombineres litt hjemmekontor og barnehage. Satser på en løpetur i kveld kurerer stølheten fra gårsdagens sykkeltur? Ha en fin dag

Morn fra Kolsås. Siste dag før ferien, da onsdag er halv dag, så da er det like greit å avspassere den andre halvdelen. Skal bli 14 grader i dag, så da tror jeg både sykkel, grill og utepilsen skal luftes i dag

God morgen fra Kollen. Våknet allerede 0800 i dag og på vei ned for å lage frokost. Merker jeg ble lettere solbrent i går og blir nok smøring i dag.

Etter frokost blir det å hente et par snasne amerikanske sykler på Antons og så har Dragen lagt veto at på sin fridag blir det hage hele dagen med grilling og Mersault.

God morgen fra Horten. Kort uke her og retur i morgen med WF. På gårsdagens flight med WF var nesten alle toseterne full, med unntak av de to som var satt av til crewet som hvilerom. Etter flyet var stoppet, så sto selvsagt folk som sild i tønne i midtgangen.

I disse tider kan jeg ikke si at jeg liker det spesielt mye, og om det er like fullt på flyet i morgen, så må jeg revurdere mitt valg av selskap etter påske. Jeg trenger ikke ta mer risiko enn høyst nødvendig.

Good mornings fra øverst i den hellige Groruddalen. Trist å se på flightradar24 hvor lite eller ingen fly i enkelte områder. Nei håper at Norwegian overlever denne virusen og kommer sterk tilbake.

Ha en flott tirsdag folkens.

Jan

Morn fra WF562.

Her er alle avstandsregler ut dørra. Ukjente deler 2 seter, superdupert. Hadde forventet at man faktisk kjørte softblock på allemann alle. Ganske mye folk ombord, og flere kommer på i MOL før vi åker videre ned til BGO.

Ha en smittefri dag! :)

God morgen fra Oslo - her står Nitimen og snakker i bakgrunnen, og kl 10 er det på tide med Viggo Valle og Påskelabyrinten som er en ganske så risikofri reise vil jeg påstå. Kanskje noen kan bli inspirert gjennom de oppgavene? Ganske så morsomt hvordan det har utvikla seg - første utgaven i 1987 sa han at det var noen som stod i en telefonkiosk en hel time på finalen. Det bygde seg visst opp en kø på denne telefonkiosken hvor mange ble sinte. Nå er telefonkiosker i dette landet for lengst borte og de som står igjen er kun et mimreobjekt for noe som en gang var. Jeg husker i min barndom at det var gøy å tulleringe gratisnumre fra disse telefonkioskene. Prøvde også å tulleringe inn til telefonkioskene også men var aldri noen som tok telefonen.

Men ja det blir nok en tur ut etter denne påsketradisjonen er overstått, været er altfor fint til å tilbringe innendørs.

God morgen fra Lillestrøm. Litt hjemmekontorering er i gang. Hadde tenkt meg inn til bortekontoret i dag også, men det blir nok heller i morgen, faktisk.

Snart er det Påske

Ha en fin en

Hjemmekontorering her også.

Alle som tror at "økostrøm er for dyrt til å være et realistisk alternativ" kan ta seg en bolle og bolle seg til Espa. Pga markedssituasjonen koster det mer enn det smaker og vi kommer neppe til å produsere strøm før i September. Det er mulig at hele anlegget blir stengt, vi blir iallefall sendt alle mann på "kurzarbeit" snart. So much for at strømproduksjon er "en nødvendig del av samfunnssikkerheten" :) Prioriteringen av økostrøm er i perioden nå med coronavirus høyere enn noen gang på nettet, det er nesten utelukkende vindkraft (særlig offshore) som står for leveransene nå. Coronaviruset er nok bedre for miljøet enn de fleste kunne drømt om, med mer gjennomslagskraft enn de sirumpa politikerene.

Ja ja. Her blir det tidlig lunsj da jeg er sulten, men kvalm, men sulten. Vanskelig liv altså.

No shit.

Her sitter jeg på BGO å spiser boller. Jeg syns også økostrøm er for dyrt. Men folk må jo få lov til å prøve å tjene penger. :)

Jeg syns også økostrøm er for dyrt. Men folk må jo få lov til å prøve å tjene penger. :)

De tjener shitloads av penger på det, mens vi som egentlig er den skitneste og billigste måten å produsere strøm på på tradisjonelt vis ikke har sjans på markedet nå - og er stillestående. Virus for climate (i stedet for skolstrejk för klimatet) ^_^

God tirsdag fra jobben

Ikke bare har man mye å gjøre. Man må også forsøke å gjøre flere ting på en gang.
Og når man prøver å ta den tingen man mener haster mest, ringer det noen og maser på den andre.

Blir liksom heller ikke bedre når Tolletaten prøver mottoet: "If it ain't broke, break it"

Snart langhelg.

God dag fra jobben. Fint å kunne rusle litt til og fra. Tenker nå å rusle hjem for å gjøre nødvendige og helt unødvendige innkjøp. Både klippfisk og lam må i hus om det skal bli riktig påske. Vin og øl er også på plass. Så håper jeg på tilslag på et Gullvåg-bilde. Når det er på plass, kan jeg drikke opp Gullvåg-ølen i solen. Dette til orientering. God påsketirsdag !

God formiddag vestfra.
Særdeles rolig på OSL i dag tidlig, følte det var mere crew enn passasjerer som gikk forbi i avgangshallen.
Kun 14 passasjerer på 737´n over fjellet.

Attachments

• IMG_0758.jpg
    IMG_0758.jpg
    120.5 KB · Views: 212
Last edited:
God formiddag vestfra.
Særdeles rolig på OSL i dag tidlig, følte det var mere crew enn passasjerer som gikk forbi i avgangshallen.
Kun 14 passasjerer på 737´n over fjellet.

De to første gatene på pir nord er fortsatt i bruk, men resten er fysisk stengt av med en gedigen branndør. Var ganske bra belegg på min tur til SVG med DY forrige onsdag, crewet passet på å fordele slik at det ikke satt mer enn en på hver treseter, men enkelte steder måtte de sitte tettere. På returen var det derimot 12 pax, og jeg talte 15 som kom ut av flyet på sola.

God dag fra jobben. Fint å kunne rusle litt til og fra. Tenker nå å rusle hjem for å gjøre nødvendige og helt unødvendige innkjøp. Både klippfisk og lam må i hus om det skal bli riktig påske. Vin og øl er også på plass. Så håper jeg på tilslag på et Gullvåg-bilde. Når det er på plass, kan jeg drikke opp Gullvåg-ølen i solen. Dette til orientering. God påsketirsdag !

Hvilket Gullvåg-bilde? Her i stuen henger hans utgave av Wenche Foss...

Bonjour fra Stavanger. Her pågår det indretjeneste. Resten av uka blir det sløvings tenker jeg.

Back