God streiketirsdag

Chriscross

ScanFlyer Rusty
Medlem
God morgen fra hjemmekontoret. Lærerstreik betyr nok at det blir litt hjemmeskolering uten at vi risikerer å bli beskyldt fro streikebryteri av den grunn. Hadde en grei forventningsavklaring med barna i går ettermiddag, men får se hvor motivierte de er etterhvert. Yngstejenta er bekymret for de i klassen som har snille foreldre om streiken blir lang for "de kommer jo ikke til å lære noenting pappa".

Fotball og håndball i ettermiddag og kveld så skal nok få tatt igjen jobb da om det ryker noen timer på dagen.

Hvor lang tid bør en forresten beregne fra flytogperrongen til Non-schengen gate som Norwegian bruker til London når en skal rekke 07.10 avgangen en torsdag?

Og akkurat i det øyeblikket kona gikk ut døren satte regnet på to ekstra gir.:colgate: Da er gjemmekontor ekstra godt.

Last edited:
God morgen fra L1. Lettere fuktig i luften, så godt man klarte finne igjen paraplyen. Høstfest i barnehagen etter jobb, så da blir det pølse og kake. Ha en fin dag

Glad tirsdag fra VY som akkurat har passert OSL. Definitivt høst ute…men da er det helt greit å bruke noen timer på toget med iPad med nok lesestoff. Ha en herlig tirsdag!

God tirsdag fra København Lufthavn Kastrup!

Nettopp landet med SAS sin A321LR fra Toronto. Vi hadde kraftig tailwind så vi landet 1 hel time før oppsatt landingstid. Dette var min første erfaring med SAS sin 321LR og jeg må si det var en svært positiv opplevelse. I hvertfall der foran i Business Class. Setene er kanskje noe smalere enn på A330 og A350, men var heldig å havne i rad med kun 2 seter med aisle i mellom og det gav luft og avstand.
Det gir en litt følelse av ‘privatfly’ å fly intercont med narrow body maskin. Litt som å sitte på ‘Upper deck’ på B747. Uansett klasseforskjell fra deres B737-700 jeg testet mellom SVG-Houston før den ble avviklet og SAS sin A321LR er vel så bra som alt annet jeg har testet av Business konsept til nå.

Det kjennes deilig å være tilbake i Europa. Har hatt en begivenhetsrik reise: Buenos Aires/ Montevideo/Santiago de Chile, São Paulo og Toronto. Alltid litt kjipt og komme hjem etter så mange flotte inntrykk, men det skal uansett bli deilig å få sove i egen seng.

Ha en fin tirsdag!

Attachments

• 8F146191-BF59-4B37-8AAD-D43800B74F94.jpeg
    8F146191-BF59-4B37-8AAD-D43800B74F94.jpeg
    94.2 KB · Views: 379
  • 9F18321C-9D58-47ED-B923-26E0657D1C30.jpeg
    9F18321C-9D58-47ED-B923-26E0657D1C30.jpeg
    80 KB · Views: 368
  • 0ABD19FC-6C13-40A8-91AB-650A57F8DDBE.jpeg
    0ABD19FC-6C13-40A8-91AB-650A57F8DDBE.jpeg
    79.6 KB · Views: 358
  • FEE19A40-8247-4826-B621-31883D50BFBC.jpeg
    FEE19A40-8247-4826-B621-31883D50BFBC.jpeg
    85.5 KB · Views: 355
  • 2F0AD961-B695-4449-8ACC-E9530E3F4C37.jpeg
    2F0AD961-B695-4449-8ACC-E9530E3F4C37.jpeg
    120 KB · Views: 357
  • 77CE8B41-9DFD-4744-A2FF-5B7D0A55ADE7.jpeg
    77CE8B41-9DFD-4744-A2FF-5B7D0A55ADE7.jpeg
    94.5 KB · Views: 91
  • A7578E5A-B915-40C4-A6EB-6360589D415F.jpeg
    A7578E5A-B915-40C4-A6EB-6360589D415F.jpeg
    114.5 KB · Views: 90
  • 226BBFC2-14A3-4063-8965-1E50734D0DF8.jpeg
    226BBFC2-14A3-4063-8965-1E50734D0DF8.jpeg
    92.8 KB · Views: 89
Last edited:
God morgen fra SK 4008. Etter jobbhelg kom en hjem til Stavanger i går kveld. Og nå går turen først til Oslo så videre til København.
Ha en fin fin tirsdag :)

God formiddag fra W.B. Samson på Egertorget. Nyter kaffe og kanelsnurr etter et lite besøk hos øyelegen. Deretter blir det å rusle østover til hjemmekontoret. Liten tur til Trondheim i morgen og torsdag. DY begge veier. Men tydeligvis noe som skjer i bartebyen denne uka? Fullt på flere hoteller og fæle priser på de få som hadde ledige rom. Ha en finfin uke[emoji3]

!
Nettopp landet med SAS sin A321LR fra Toronto. Vi hadde kraftig tailwind

Huff da. Sånt er jo litt kjedelig. Ikke minst for de andre passasjerene. Men et tips er å tenke på hva man spiser før avgang. :)

God morgen fra L14 mot bortekontor. Her skal det sendes ut vareprøver til ymse såkalte influensere, så disse varene må testes nøye. Da suger det jo litt at de veier 54kg stk. Men sånn er det.

Ellers er man pakket og klar for jobbtur til Istanbul i morgen. Etter i dag er jeg hjemme 4 virkedager neste mnd. Makan

Ha en stilig tirsdag

God formiddag fra Tranby,
Startet som vanlig ut fra SVG med 4002, red eye flighten i morges. Uvant med regn etter uker med finvær på begge sider av fjellet. Jeg tror vi begynner å se resultatet av 3 selskaper som konkurerer på innlandet og dårligere økonomiske tider? Kun 50 mann ombord på en avgang som normalt på denne tiden er bort imot full.
Prosjektmøter i kø idag før returen i ettermiddag med 4043.
Ha en fin dag

G’morgen .. Og DER kom høsten. 21 grader i går, 13 i dag. Og det ser ut til å vare. Deilig.

Tilbake i arbeidslivet i dag. Men først mer kaffe. Og så må jeg sette igang litt bikkjemat.

God dag fra Kongsberg sykehus.

Jeg ble overflyttet hit fra Riksen for en ukes tid siden. Formen er fremdeles sånn passelig. Jeg er helt uten energi og matlyst, men det er visst ikke uvanlig etter en slik operasjon. Det har vært en gradvis bedring siste uken, men det er svært små steg av gangen. Det går seg nok til regner jeg med og litt etterhvert vil formen bli bra igjen. Ellers blir det lange dager på sykehuset. Ikke så mye som skjer her bortsett fra antibiotika kurer og noen undersøkelser nå og da. Ellers mente de på sykehuset at det ville være fornuftig med en samtalepartner. De foreslo psykolog, men det takket jeg nei til. Det finnes helt sikkert mange flinke psykologer rundt om, men min erfaring med det er heller dårlig. Sykehuspresten er imidlertid en kjempefin fyr. Han konfirmerte begge ungene mine og et av barnebarna så jeg kjenner litt til han fra før. Så det ble til at jeg har samtaler med han noen ganger i uken. Det har vært nyttig.

Det gir en litt følelse av ‘privatfly’ å fly intercont med narrow body maskin.

Som i gode gamle dager når man reiste med DC-8 over Atlanteren, skjønt man var for ung og fattig til å sitte foran gardinet. (Dog full fest bak gardinet. Tider)

Huff da. Sånt er jo litt kjedelig. Ikke minst for de andre passasjerene. Men et tips er å tenke på hva man spiser før avgang.

Tailvind kan komme i mange varianter ja..:lol:

God tirsdag fra Palm Coast.
I dag er det lysdag: Travelt med å bygge hus og idag må vi velge ut lys både innvending og utvendig. Avgjørelsen må være i boks før den 16., etter det sier bygg firmaet at det blir stopp og forsinkelser.
Viftedag i går.
Gulv og fliser en dag i forrige uke. Neste dag var det stein til kjøkkenbenk og bad. osv, osv. Slikt går utover pensjonist tilværelsen med kald pils i skyggen :cry:

I dag er det lysdag: Travelt med å bygge hus og idag må vi velge ut lys både innvending og utvendig. Avgjørelsen må være i boks før den 16., etter det sier bygg firmaet at det blir stopp og forsinkelser.
Viftedag i går.
Gulv og fliser en dag i forrige uke. Neste dag var det stein til kjøkkenbenk og bad. osv, osv. Slikt går utover pensjonist tilværelsen med kald pils i skyggen :cry:

Hvilket minner meg om da Allegiant skulle ta leveranse av sin første fabrikknye A320. Og der de fleste selskaper sender et team av medarbeidere for å sørge for at alt er som det skal være, sendte Allegiant PR-dama.
Det ble en lærekurve brattere enn det meste .... Ytterst morsom historie:

https://skift.com/2017/05/04/for-th...ns-what-its-like-to-configure-a-new-airplane/

Hvilket minner meg om da Allegiant skulle ta leveranse av sin første fabrikknye A320. Og der de fleste selskaper sender et team av medarbeidere for å sørge for at alt er som det skal være, sendte Allegiant PR-dama.
Det ble en lærekurve brattere enn det meste .... Ytterst morsom historie:

https://skift.com/2017/05/04/for-th...ns-what-its-like-to-configure-a-new-airplane/

Leste den lenka, visste ikke at det var hundrevis av valg for gulv og materialer, skulle tro at vekt og brannsikkerhet reduserte utvalget, uansett bra at Easy ga tillatelse til å bruke demses oransje farge..

Nå tilbake fra lys butikken, stort utvalg og hjelpsomme folk, 2 timer og 20 minutter senere var alt utvalgt og bestemt. https://stewartlighting.com/
(Kunne vel ha vært gjort på halve tiden hvis det ikke hadde vært damer involvert)
Ca 60 000 NOK ble brent av idag, men det blir enda litt til for utendørs security lights samt noen vifter med lys på balkongen for å holde knotten unna når solen går ned og vinden løyer: Det blir 2 fem fots vifter som skufler unna både knott og mygg så man får drikke sjampisen ved bassenget i fred.
Makan..:angry:

Leste den lenka, visste ikke at det var hundrevis av valg for gulv og materialer, skulle tro at vekt og brannsikkerhet reduserte utvalget, uansett bra at Easy ga tillatelse til å bruke demses oransje farge..

Du har Seller Furnished Equipment og Buyer Furnished Equiment når du handler flymaskiner. Sistnevnte kategori er omfattende naturlig nok med mye å velge i. Her må man holde godt på "lommeboka". Har lært den harde leksa her. Noen i et tidligere luftfartsforetak jeg jobbet i bestilte et ekstra sete i cockpit på våre 737-300 uten at det var sanksjonert på forhånd. Det kostet 10 000 USD pr maskin!

Det kostet 10 000 USD pr maskin!

Joda, skjønner at ekstra utstyr koster flesk, har jobbet i denne bransjen lenge.
De dyreste og fineste jumboene jeg fløy var bestilt av Kuwait Airways: Dem var som Cadillac,
til og med vekt og balanse system på understellet.
Utrolig.

Som i gode gamle dager når man reiste med DC-8 over Atlanteren, skjønt man var for ung og fattig til å sitte foran gardinet. (Dog full fest bak gardinet. Tider)

Tailvind kan komme i mange varianter ja..:lol:

Viftedag i går.

Foeler med deg, var selv sjekket inn paa AS861 (min variant av L1 !) i morgen, med finansierings brev og alle papirer i orden saa vi kunne kjoepe hus i Haiku. Saa dukket det opp en «minor detail» - selger hadde «glemt» aa opplyse om at huset ikke var tilknyttet vann, det var «Water Catchment» (dvs. avhengig av regnvann !! Naar eiendoms megler Fred (Haywood) (en av verdens raskeste Winsurfere) ringer aa bare sier Duuuuuuuuuuude!!!!!! Skjoenner man at noen er paa gang(tm) - refund hos Alaska og Sixt tok under 20 sekunder (100%) maa jobbe litt med hotellet, men vil vel faa 100% i loepet av en dag.

Hmmm hadde i grunn sett frem til en kveld i Lahaina med litt Whale Watching (liker de gutta!!) og noe godt oel.

AS 861 slaar L1 naarsomhelst !!

Foeler med deg, var selv sjekket inn paa AS861 (min variant av L1 !) i morgen, med finansierings brev og alle papirer i orden saa vi kunne kjoepe hus i Haiku. Saa dukket det opp en «minor detail» - selger hadde «glemt» aa opplyse om at huset ikke var tilknyttet vann, det var «Water Catchment» (dvs. avhengig av regnvann !! Naar eiendoms megler Fred (Haywood) (en av verdens raskeste Winsurfere) ringer aa bare sier Duuuuuuuuuuude!!!!!! Skjoenner man at noen er paa gang(tm) - refund hos Alaska og Sixt tok under 20 sekunder (100%) maa jobbe litt med hotellet, men vil vel faa 100% i loepet av en dag.

Hmmm hadde i grunn sett frem til en kveld i Lahaina med litt Whale Watching (liker de gutta!!) og noe godt oel.

AS 861 slaar L1 naarsomhelst !!

Tja, hvis det regner mye trenger du kanskje ikke innlagt vann?
Bodde selv i et hus på St.Croix som hadde en stor regnvanns tank innbygget, det het cistern. Husker ikke om det bare var til toalett tanken, eller til hele huset.
På Bermuda har dem et spesielt tak som samler regnvann, såkalt Bermuda Roof. Har det samme på gamle hus i Florida.
Kanskje noe å tenke på? :cool:

Attachments

• 377400AA-59DF-4D3D-A366-FC12AB56650D.jpg
    377400AA-59DF-4D3D-A366-FC12AB56650D.jpg
    99.9 KB · Views: 35
Back