• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

God søndag uten ompa fra Bern

robertaas

Helgeturekstremist
Medlem
God søndag uten ompa fra Bern

God søndag fra Bern. Har akkurat lett fortvilet etter tv-kanalen med "alpenpanorama" hvor de har bilder fra fjelltopper med ompamusikk. De som kjenner fenomenet vet hvilken skuffelse det er å ikke finne dette når man hadde planlagt å starte dagen slik.

Skal ta en skikkelig sightseeingrunde i byen idag før jeg tar toget tilbake til Zürich og inntar loungen der i påvente av flighten til SAS.

Skulle tatt en sightseeingrunde her igår, men turen opp til Jungfraujoch tok mye lengere tid enn planlagt. Hadde gjort litt dårlig research og ikke fått med meg navnet på alle småstedene oppover dalen mot Jungfrau. Ett av stedene viste seg å hete Wengen og der var det visst noen store ski-greier igår. Det var i alle fall fullt av supportere med flagg, ansiktsmaling, kubjeller, vuvuzelaer og øl. Altså ikke helt vanlige turister. Skikkelig unntakstilstand og store køer ga mye forsinkelser opp mot 3500 meter. Det siste togstrekket mot toppen var det kun meg og asiatiske turister som tok.

Ostefondue var merkelig nok inkludert i togbilletten opp dit. Jeg kunne kjøpt billett uten ostefondue, men det ville kostet 22 sveitserfranc mere. Var altså pent nødt til å spise ostefondue der selv om det ikke er det tryggeste man gjør på 3500 meters høyde.

Ha en god en alle sammen, med eller uten ompa.

Last edited:
Re: God søndag uten ompa fra Bern

God dag ja.. Denne helgen gikk fryktelig fort – og man kjenner fremdeles på kroppen at man glemte sin ”allergi” mot teppanyaki på torsdagen. Heldigvis var kona svært imøtekommende og serverte reparasjonsveske til stakkaren jevnlig.

Nyt dagen.

Last edited:

Mornings fra Beitostølen. Definitivt ikke mangel på små og trærne henger tungt. -11,8 og vindstille i følge værstsjonen. Ut på tur senere, men først får resten våkne så vi kan få oss noe frokost. Retur til Oslo i kveld

mede6ade.jpg

Oslo nord kan melde om ninus 5 grader og med en sur vind som trekker gradstokken nedover til minus 20 - slik kjennes det ut.

Ha en god dag i marka.

Jan

God morgen fra Oslobygd, gikk i seng etter en kveldsvakt på Kirkens SOS og syns det var mye mas om brannen i Lærdal på nettavisene.

Sitter å ser på nyhetskanalen nå og det begynner å gå opp for meg hvor stor denne brannen er! Det setter ting i perspektiv....

Om det medfølger riktighet at ingen er alvorlig skadet i denne brannen er det nesten utrolig!

God(?) formiddag. Tragisk i Lærdal, overskygger andre ting.

Ser også at politiet oppfordrer folk til å kutte ut droneflyging som hindrer redningshelikoptre å operere trygt. Håper de følger politiets oppfordring og får leketøyene på bakken

God formiddag fra Bagnaia,
Lettskyet , sol og litt vind her nede i høydedragene nord for Roma.
Siste dagen før hjemturen i morgen. Dagen skal nytes med en liten tur bort til Orvieto i vårværet.
Dramatiske nyheter å lese fra hjemlandet i morges. Godt ingen menneskeliv gikk tapt.
Ha en fortsatt fin søndag alle.

God ettermiddag fra Amsterdam . Første Westmalle Trappist . Fortsatt uskadd etter utallige forsøk fra sykkelterroister å kjøre meg ned:drunk:

God morgen fra vestsørøst .. ! Her skin sola men fortsatt et par kuldegrader. Kun to uker til båtturen, og det ble feiret med å booke et par store seter foran i en 757-300 siden Delta plutselig droppet prisene. :)

Seahawks-49'ers er dagens store begivenhet.

1551635_10151831945806036_830389126_n.jpg

Bursdagsfesten på La Boheme på St. Hanshaugen var morro for unga og vi toppet kvelden på gatenivå der ett par høye herrer fra Somalia skulle drepe en av våre deltakere - nuvel, fredsmeklere som vi er løste det seg. Litt redusert idag, men overraskende pigg etter å ha krasjet i sengen på Rica klokken 04:50.

Nå er den største utfordringen å komme seg til JFK på Tirsdag ser jeg, får smiske litt med OCC om ikke -LNA kommer seg Østover snart :)

Ha en fjong fjong dag.

Bursdagsfesten på La Boheme på St. Hanshaugen var morro for unga og vi toppet kvelden på gatenivå der ett par høye herrer fra Somalia skulle drepe en av våre deltakere - nuvel, fredsmeklere som vi er løste det seg. Litt redusert idag, men overraskende pigg etter å ha krasjet i sengen på Rica klokken 04:50.

Du kræsja ihvertfall ikke på fortauet i Thorvald Meyersgate sånn som en viss annen gjorde.
Glatt!

Godt jeg hadde deg i andre enden på telefonen, ellers hadde jeg tatt kvelden der... :colgate:

Resten av dagen skal tilbringes i vater på sofaen.

God søndag fra Bern. Har akkurat lett fortvilet etter tv-kanalen med "alpenpanorama" hvor de har bilder fra fjelltopper med ompamusikk. De som kjenner fenomenet vet hvilken skuffelse det er å ikke finne dette når man hadde planlagt å starte dagen slik.

Som å fly United uten Channel 9 .... jepp ...

Du kræsja ihvertfall ikke på fortauet i Thorvald Meyersgate sånn som en viss annen gjorde.
Glatt!

Godt jeg hadde deg i andre enden på telefonen, ellers hadde jeg tatt kvelden der... :colgate:

Resten av dagen skal tilbringes i vater på sofaen.

Det skulle bare mangle, telefonsupport er inkl. og Stroke02-case still a well hidden secret! :up:

Seahawks-49'ers er dagens store begivenhet.

1551635_10151831945806036_830389126_n.jpg

Fytti katta, du har et sinnsykt fett hus/beliggenhet kall'! Det er omtrent akkurat sånn jeg vil ha det på ranchen min i Wyoming. Må bare trylle frem en cowgirl first. Har ei i tankene…

http://www.youtube.com/watch?v=DPtfsk4ETjM

God kveld fra Park Inn på OSL. Skal teste ut Discus-metoden, og har tatt inn her før BA761 tar meg til LHR imorra. Koser meg med "noe rødt i glasset" - som alle med perfekt liv på Face pleier å skrive ;)

Fortsatt god kveld.

Wow, girlfriend med Willie på kjøpet :up:

Tror du må bli god i sport først, får hun henger mest med sportstjerner så vidt jeg har sett.

Back