God søndag natt/morgen i Norge(EM i HNL)

Status
Not open for further replies.

Skuggenheimer

ScanFlyer Blue
God søndag natt/morgen i Norge(EM i HNL)

Ja, i den grad man hater nye USA med Trumpeten(igjen han ekke min favoritt), må jeg bare si at her på Hawaii og i HNL, så er det nesten for bra.

Dattera mi fikk kjempe smerter i magen, smerter jeg registrerte som ikke normal syting, og dette underveis fra LAS til HNL med Hawaiian(A330). Mye mas foran i kabinen og nesten for mye mas. Men klart man blir bekymra. Sprekk i blindtarm var diagnosen på sykehuset.

Før vi visste hva det var: Kapteinen vurderte å lande å ta «medical) men via meg så fortsatte vi. Min datter alltid vært ei «drama queen». I dette tilfellet hadde jeg feil(så vi fløy videre men det blei verre og verre). Til slutt var HNL nærmest.

Ank på HNL og Amb på plass. Vi fikk være med datter i ambulanse. Noen fra Imm dukket opp på sykehuset for pass stempling etc. Maken til service og organisering fra alle(norske pass funka greit igjen)��,

Last edited:
Re: God søndag natt/morgen i Norge(EM i HNL)

Oi! Godt det gikk bra. Avdeling SC ønsker god bedring!

Litt drama her også. God fangst gjorde at vi ble på vannet litt for lenge, og hjemturen ble ii mørket. Fikk ikke forskriftsmessig lanterne til å virke, men det var ikke mye annen trafikk å se på veien inn ….

Velvel .. feirer med en hikkas, men nå er det kvelden.

Attachments

• IMG_1863.jpg
    IMG_1863.jpg
    175.1 KB · Views: 297

Oi! Godt det gikk bra. Avdeling SC ønsker god bedring!

Litt drama her også. God fangst gjorde at vi ble på vannet litt for lenge, og hjemturen ble ii mørket. Fikk ikke forskriftsmessig lanterne til å virke, men det var ikke mye annen trafikk å se på veien inn ….

Velvel .. feirer med en hikkas, men nå er det kvelden.
Detta gikk fint. Sprukket blindtarm er dog litt verre el bare betennelse. Men her blei den heldigvis håndtert kjapt og effektivt. Morro på USA sykehus og dette er vel litt «upper class»;

Mens lille jenta ligger under kniven så skal man sikre seg inntekter. Spm om polisenr, intl insurance evt andre nr. Alltid lurt på hvordan det går med folk uten midler, forsikring etc. støtter norsk modell her��

NB! Bildet ditt får meg til å tenke på Dexter - du er nok harmløs men i serien - det ekke han(du bruker ikke svarte søple sekker?

Last edited:

God formiddag fra Bangkok. Her har en akkurat kommet hjem igjen etter et besøk i Apple butikken for kjøp og påklistring av skjermbeskytter, har fått spasert på meg 7k steg. Nå står gymmen på programmet og ettermiddagen blir i og ved bassenget.
Ha en fin fin søndag :)

Glad søndag - venter på at unga skal våken - mulig de vekkes for onkel vil ha selskap. Enn så lenge kaffe, forum og stillhet…måtte det snart bli en endring:-)

Morn fra Tønsberg. Her startet dagen også med sykdom, men i motsetning til de på noen holmer i Stillehavet så løste det seg her med å kaste sengetøy i vaskemaskinen på 60 grader og så krysse fingrene for at det var one and done. Planen er at det dukker opp litt familie for å feire eieren av nevnte sengetøy i dag. Kake og gave er i hvert fall klart

God morgen. Rukket en tur til Holmen for å lade båtbatteri. Nå blir det litt trim før frokost også retur til båtpuss.

Morning fra Bergen.

Kjenner jeg var innom lokal puben før jeg la meg i natt.
Alltid like kjekt med brisne modne damer som skal lufte sin frustrasjon her i livet til nesten edrue gubber som meg. Ikke rart jeg pjaller i ny og ne.

Ho aldrende mor er i Spania så søndagsmiddagen hos henne utgår. Jeg skulle jo egentlig vært på jobb nå så hun har planlagt turen bra med tanke på de faste middagene, mens jeg knasker piller fra fastlegen etter påskefeiringen i Spania. Ikke umulig at jeg blir noe stasjonær i dag, aka liggende på sofaen.

FQTV

Blir noen dager da, ofte så må man behandles med antibiotika intravenøst en tid etter operasjonen av en sprukket blindtarm. Det som egentlig skjer er at bakteriene potensielt har begynt å gå ut i bukhulen og uten behandling da er det potensielt en livstruende tilstand . Men godt det ser ut til å gå bra. God bedring til Skuggenheimers datter ønskes

God morgen fra Nordic Crown på vei til København. Ca en time fra ankomst. Smooth seiling men kjenner det nok ble for sent i seng egentlig. Danskebåten altså. Uansett så ser der egentlig veldig bra ut etter overhalingen, det trengtes!

Sent from my SM-S921B using Tapatalk

Mornings fra Drammen. På tide komme oss hjem. Svigerfar dukker opp med barna etterhvert og vil vel ha middag.

Blir noen dager da, ofte så må man behandles med antibiotika intravenøst en tid etter operasjonen av en sprukket blindtarm. Det som egentlig skjer er at bakteriene potensielt har begynt å gå ut i bukhulen og uten behandling da er det potensielt en livstruende tilstand .

Jeg fikk 6 dager på Ullevål da jeg gjorde det samme for noen år siden

God morgen fra Sol-Knausen. Her blir man tennis-enkemann igjen så da er det bare å pælme seg ut på langtur.

Broilere med ølboks i stjerten er bestilt så d blir det vel det..

God ettermiddag fra den nye lokalflyplassen, Humberside.

Madammen hadde fått gjort unna de største jobbene i leiligheten før jeg kom hjem, siste uka har jeg begynt på de mange småtingene som gjenstår. Nå en tur til Sunnmøre for å besøke opphavet ei lita uke.
Fikk skikkelig småflyplasstemning i sikkerhetskontrollen med særdeles liten effektivitet, føltes en liten stund som om man var med i en episode av Little Britain.

De har til og med en liten søt Aspire lounge, hvor man kan boarde direkte fra loungen. Kommer tilbake til det i en fremtid triprapport en eller annen gang.

Ha en finfin søndag ettermiddag folkens [emoji846]

Sent fra min SM-S918B via Tapatalk

God kveld fra CDG. Loungen på 2E/L er varm! Samme er drikken, foruten hvitvinen.

Heftig uke venter og det er litt spesielt at etter denne uken er 12,5% av flightene mine i år med B767. Tangerer A350.

Anyway... må tilbake og jage bananfluer fra vinen. Ha en best søndag.

God kveld fra CDG. Loungen på 2E/L er varm! Samme er drikken, foruten hvitvinen.

Heftig uke venter og det er litt spesielt at etter denne uken er 12,5% av flightene mine i år med B767. Tangerer A350.

Anyway... må tilbake og jage bananfluer fra vinen. Ha en best søndag.

God tur! Gi et vink om du har tid til et glass.

Hællæh fra CDG. Ikke den fjonge nye versjonen av Business på A350, men er såpass hung over at dette hadde blitt bra på en kirkebenk.

4c8e6e503e44edd5f1384925c82a4eb2.jpg

Det viktigste er jo at det går bra med din datter, sprukket blindtarm er skikkelig vondt. Og slik jeg kjenner flere av sykehusene i Honolulu fra innsiden (jobb) er hun i meget gode hender.

Ja, i den grad man hater nye USA med Trumpeten(igjen han ekke min favoritt), må jeg bare si at her på Hawaii og i HNL, så er det nesten for bra.

Dattera mi fikk kjempe smerter i magen, smerter jeg registrerte som ikke normal syting, og dette underveis fra LAS til HNL med Hawaiian(A330). Mye mas foran i kabinen og nesten for mye mas. Men klart man blir bekymra. Sprekk i blindtarm var diagnosen på sykehuset.

Før vi visste hva det var: Kapteinen vurderte å lande å ta «medical) men via meg så fortsatte vi. Min datter alltid vært ei «drama queen». I dette tilfellet hadde jeg feil(så vi fløy videre men det blei verre og verre). Til slutt var HNL nærmest.

Ank på HNL og Amb på plass. Vi fikk være med datter i ambulanse. Noen fra Imm dukket opp på sykehuset for pass stempling etc. Maken til service og organisering fra alle(norske pass funka greit igjen)��,

Dog er jeg uenig med deg at vi som er kritiske til Trump’s politikk hater USA, det er tvert om - vi bryr oss om det landet vi elsker - og vi ønsker at det kun skal bli bedre !!

Er litt overrasket over behov for Immigrasjon og Pass Stempling i Honolulu etter ankommst fra Las Vegas (LAS ?) Det burde ennå være en 100% Domestic Flight med mindre Donald har solgt Las Vegas til Putin ;)

Detta gikk fint. Sprukket blindtarm er dog litt verre el bare betennelse. Men her blei den heldigvis håndtert kjapt og effektivt. Morro på USA sykehus og dette er vel litt «upper class»;

Mens lille jenta ligger under kniven så skal man sikre seg inntekter. Spm om polisenr, intl insurance evt andre nr. Alltid lurt på hvordan det går med folk uten midler, forsikring etc. støtter norsk modell her��

NB! Bildet ditt får meg til å tenke på Dexter - du er nok harmløs men i serien - det ekke han(du bruker ikke svarte søple sekker?

Sykehusene i de fleste store byene her borte er veldig bra med høy standard i alle ledd, best er de som er .org eller knyttet til Universiteter.

Akutt innleggelse med Reiseforsikring er blant det beste, da slipper man “forhandling og godkjennelser” før operasjon / inngrepet og man slipper byråkratiet etter operasjon / inngrep.

For oss som har vært igjennom en planlagt stor operasjon er det en nokså annerledes opplevelse ^_^

For meg måtte kirurgen ta loven i hånd, i min delstat er det lovfestet at ved alvorlige situasjoner skal en operasjon gjennomføres innen 14 Dager - Forsikrings Selskapet forsøkte likevel å trenere / utsette for 2nd opinion med mere - og ved planlagte operasjoner må en ha godkjenning av Forsikrings Selskapet på forhånd - og mitt forsikrings selskap sa klart i fra at de ville trenge mere enn 14 dager til å behandle saken.

For ikke å snakke om etterpå - vi har passert over 100 timer i telefon og snakk om unbundling - i en operasjon som kostet over 250.000 USD - har vi et ti-talls “krav” på under USD 20.00 :wow: som allt skal deles opp i EOB’s og egenandeler inntil USD 2500.00 er nådd.

Igjen, det er din forsikring som er problemet. Gjorde en stor planlagt operasjon i familien for en uke siden. Selvsagt hadde vi godkjenning før, men forventer ingen problemer etterpå. Litt papirarbeid men minimalt.

Status
Not open for further replies.
Back